ΟΑΚΑ και ΣΕΦ: Το μπασκετικό στέκι και οι θαμώνες

Κέρδισαν ή έχασαν κόσμο οι Παναθηναϊκός και Ολυμπιακός; Ποιοι πήγαν μαζικότερα στα παιχνίδια της Ευρωλίγκας και ποια η σύγκριση με την περσινή περίοδο; Ο Γιάννης Ψαράκης παραθέτει όλους αριθμούς και δίνει τις απαντήσεις.

ÅÕÑÙËÉÃÊÁ / ÐÁÏ - ÏÓÖÐ / EUROLEAGUE / PANATHINAIKOS - OLYMPIAKOS (ÖÙÔÏÃÑÁÖÉÁ: ÌÁÑÊÏÓ ×ÏÕÆÏÕÑÇÓ / EUROKINISSI)
Κρις Σίνγκλετον Βασίλης Σπανούλης EUROKINISSI

Ο Παναθηναϊκός ήταν η ομάδα που είχε καταγράψει μεγαλύτερη άνοδο στα εισιτήρια του πρώτου γύρου, αλλά η Ζαλγκίρις του... πήρε την πρωτιά μετά τους αγώνες του δεύτερου. Σε σύγκριση με πέρυσι η πρωταθλήτρια Λιθουανίας σημείωσε τεράστια... πρόοδο στο μέσο όρο εισιτηρίων, μετρώντας πάνω από 2.000 άτομα ανά αγώνα, και... πάτησε την κορυφή της σχετικής λίστας.

Βέβαια το επίτευγμα του Παναθηναϊκού ήταν εξίσου σημαντικό, καθώς κατάφερε να μαζέψει σχεδόν 1.400 θεατές περισσότερους ανά αγώνα σε σύγκριση με την περσινή περίοδο, σχεδόν 20.000 συνολικά, ένα ΟΑΚΑ δηλαδή σε σχέση με ό,τι συνέβη τη σεζόν 2016-17.

Από τις 13 ομάδες της διοργάνωσης που έπαιξαν και πέρυσι λιγότερες από τις μισές (5) σημείωσαν άνοδο στον μέσο όρο εισιτηρίων, ενώ 8 κατέγραψαν πτώση. Οι δύο εξ αυτών (Μιλάνο, Ερ.Αστέρας) σημαντική μάλιστα, με την ιταλική ομάδα να "χάνει" 2.000 θεατές ανά αγώνα και τη σερβική σχεδόν 4.000. Για το τελευταίο πάντως υπάρχει εξήγηση, αφού ο Ερυθρός Αστέρας χρησιμοποίησε τη μεγάλη αρένα (εκεί που θα διεξαχθεί το Φάιναλ Φορ) μόλις δύο φορές, τη στιγμή που πέρυσι είχε μετακομίσει σ' αυτήν 7!

Ο Ολυμπιακός, από την πλευρά του, είχε σημαντικές απώλειες (πάνω από 850 θεατές ανά αγώνα) και βρέθηκε στην 11η θέση από τις ομάδες που έπαιξαν και πέρυσι.

Όσον αφορά στις τρεις νέες συμμετοχές, έφεραν... πνοή στη διοργάνωση. Όλες τους (Ουνικάχα, Βαλένθια, Χίμκι) ξεπέρασαν η κάθε μία ξεχωριστά σε μέσο όρο θεατών την καλύτερη από τις τρεις περσινές (Γαλατασαράι, Νταρουσάφακα και Ουνίξ) παρουσιάζοντας συνολικά άνοδο 6.798 θεατών ανά αγώνα (και οι τρεις μαζί). Ένα νούμερο που -σε απόλυτους αριθμούς- μεταφράζεται σε πάνω από 300.000 θεατές συνολικά στη σεζόν.

ΟΑΚΑ και ΣΕΦ: Το μπασκετικό στέκι και οι θαμώνες

ΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΘΑΜΩΝΕΣ

Σε επίπεδα κοντινά με αυτά του 2014-15 και του 2013-14 καλύτερα δε από αυτά τλυ 2011-12 βρέθηκε φέτος ο Παναθηναϊκός σε ό,τι είχε να κάνει με μαζικότητα της προσέλευσης. Οι πράσινοι που την περσινή σεζόν είχαν καταγράψει μείωση σε σύγκριση με το 2015-16 όχι μόνο "κέρδισαν" ξανά τους 466 φιλάθλους ανά αγώνα που είχαν "χάσει" πέρυσι αλλά πρόσθεσαν και άλλους χίλίους (!).

Η φετινή αύξηση είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μέσα στη δεκαετία που διανύουμε για τον Παναθηναϊκό που πλέον σταθεροποιείται σε πενταψήφιο νούμερο μέσου όρου θεατών και δει πάνω από τους 11.000.

ΟΑΚΑ και ΣΕΦ: Το μπασκετικό στέκι και οι θαμώνες

Σε αντίθεση με τον Παναθηναϊκό ο Ολυμπιακός έχασε αρκετούς φιλάθλους του (πάνω από 600 ανά αγώνα) σε σύγκριση με πέρυσι, όταν και είχε καταγράψει άνοδο. Οι "ερυθρόλευκοι" έχουν απωλέσει περί τους 1.000 φιλάθλους ανά αγώνα συγκρίνοντας τα φετινά τους νούμερα με αυτά της καλύτερής τους σεζόν στη διοργάνωση τη 10ετία που διανύουμε, δηλαδή τους 9.469 θεατές της σεζόν 2013-14, της επομένης του 2ου σερί τίτλου στην Ευρωλίγκα.

Παρήγορο; Ότι ο Ολυμπιακός δείχνει να σταθεροποιείται πάνω από τους 8.000 θεατές ανά αγώνα που είναι σχεδόν 3.000 περισσότεροι (σε μέσο όρο) από τη σεζόν 2011-12, τη χρονιά δηλαδή του θριάμβου στην Κωνσταντινούπολη, σημείο αναφοράς στην εποχή Αγγελόπουλων. Και όλα αυτά σε μία όχι καλή σεζόν από πλευράς μαζικότητας προσέλευσης στο ΣΕΦ, μια και έχασε πάνω από 850 φιλάθλους ανά αγώνα πιστρέφοντας στα επίπεδα της σεζόν 2012-13.

ΟΑΚΑ και ΣΕΦ: Το μπασκετικό στέκι και οι θαμώνες

News 24/7

24MEDIA NETWORK