Κόσμος και... κοσμάκης στην Ευρωλίγκα: Ποιοι πήγαν και ποιοι δεν πήγαν γήπεδο

Η εντυπωσιακή πρωτιά της Ζαλγκίρις, το βάθρο, η άνοδος του Παναθηναϊκού και η πτώση του Ολυμπιακού. Ο Γιάννης Ψαράκης μέτρησε ένα-ένα τα εισιτήρια που κόπηκαν στην Ευρωλίγκα.

Κόσμος και... κοσμάκης στην Ευρωλίγκα: Ποιοι πήγαν και ποιοι δεν πήγαν γήπεδο

Αύξηση εισιτηρίων σε σχέση με την παρθενική (όσο και πειραματική) χρονιά της νέας μορφής παρατηρήθηκε εφέτος στην Ευρωλίγκα. Αύξηση που -όπως θα δείτε παρακάτω- οφείλεται κυρίως στο σαφώς πιο πιστό κοινό των τριών νέων, σε σχέση με πέρυσι, ομάδων της διοργάνωσης (Ουνικάχα, Βαλένθια, Χίμκι) αντί των Γαλατασαράι, Νταρουσάφακα και Ουνίξ Καζάν.

Η ολοκλήρωση της κανονικής περιόδου, λοιπόν, και με βάση τα -ανεπίσημα ακόμη- στοιχεία της Ευρωλίγκα βάζει την εφετινή σεζόν σε καλύτερη θέση από την περσινή, με την αύξηση να ξεπερνάει τα 200 εισιτήρια ανά αγώνα. Από τα 8.138 πέρυσι φτάσαμε στα 8.340, νούμερο που σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε μισό εκατομμύριο περισσότερους φιλάθλους. Όχι και άσχημα δηλαδή.

Απ' αυτούς, οι μισοί και παραπάνω προήλθαν από την αύξηση των θεατών που έφερε η είσοδος των τριών προαναφερθέντων ομάδων, αφού σε απόλυτους αριθμούς Βαλένθια, Ουνικάχα και Χίμκι μάζεψαν μαζί πάνω από 300.000 θεατές περισσότερους από τους αντίστοιχους που είχαν πέρυσι οι Γαλατά, Νταρουσάφακα και Ουνίξ. Εξίσου σημαντική και η αύξηση των 240.000 για τις υπόλοιπες 13 ομάδες.

ΠΡΑΣΙΝΙΣΕ Η ΚΟΡΥΦΗ

Πέρυσι η Μπασκόνια οριακά κατέκτησε οριακά την πρώτη θέση στη λίστα των εισιτηρίων. Εφέτος η Ζαλγκίρις ρέφαρε και όχι μόνο προσπέρασε την ισπανική ομάδα που είχε τα πρωτεία της λίστας για το μέσο όρο προσέλευσης θεατών, αλλά την άφησε και... δύο χιλιάδες θεατές (ανά αγώνα) πίσω.

Η ομάδα του Σαρούνας Γιασικεβίτσιους που "δικαίωσε" τους φίλους της με την πορεία πλέι-οφ που της έδωσε την 6η θέση στην τελική κατάταξη, ήταν αυτή που πήρε μακράν της δεύτερης μάλιστα, την πρωτιά στη σεζόν, αφού κατά μέσο όρο ανά αγώνα έκοβε 13.460 εισιτήρια! Νούμερο που είναι και το μεγαλύτερο στην 18χρονη ιστορία της Ευρωλίγκα!

Η Ζαλγκίρις σε κανένα από τα 15 εντός έδρας ματς δεν έπεσε κάτω από τους 11.394 θεατές (χαμηλότερο της σεζόν), επίδοση όμως που ήταν καλύτερη από την πιο μαζική προσέλευση θεατών για 8 από τις 15 υπόλοιπες ομάδες της διοργάνωσης!

Φοβερό αν μη τι άλλο το επίτευγμα για τη Ζαλγκίρις, αλλά ταυτόχρονα απόδειξη εμπιστοσύνης / αγάπης για το μπάσκετ από τους Λιθουανούς φιλάθλους που άλλωστε έχουν για... θρησκεία την πορτοκαλί μπάλα.

ΤΟ ΒΑΘΡΟ

Πίσω από τη Ζαλγκίρις (που εκτός των άλλων έκανε και πέντε sold out) ανέβηκε -με... προσπέρασμα την τελευταία αγωνιστική- η πρωταθλήτρια Ευρώπης Φενέρμπαχτσε. Η τουρκική ομάδα έφτασε στα 11.385 εισιτήρια μέσο όρο, περίπου 60 περισσότερα ανά αγώνα από της 3ην Μπασκόνια. Η Φενέρμπαχτσε σημείωσε νέα άνοδο και παρέμεινε σταθερά πάνω από τους 11.000 θεατές ανά αγώνα, τη στιγμή που πριν από την έλευση του Ζέλικο Ομπράντοβιτς δεν ξεπερνούσε σε καμία περίπτωση τους 3-4 χιλιάδες θεατές στο μέσο όρο.

Η ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ

Η πρώτη ελληνική ομάδα της λίστας είναι ο Παναθηναϊκός στην 4η θέση. Μάλιστα οι "πράσινοι" βρέθηκαν πολύ κοντά στις Φενέρμπαχτσε και Μπασκόνια που συμπλήρωσαν το... βάθρο. Ο Παναθηναϊκός ήταν και εφέτος η ομάδα με τους πιο πιστούς φίλους στην Ελλάδα (11.096 ανά αγώνα), κατέγραψε τρία sold out και απέδειξε, δίχως αμφιβολία, ότι παραμένει ένα από τα πιο δυνατά brands του ευρωπαϊκού μπάσκετ.

ΜΙΣΟΑΔΕΙΟ ΣΕΦ

Όσο για τον Ολυμπιακό, "πληρώνοντας" και την τιμωρία του ΣΕΦ για ένα παιχνίδι (έπαιξε στο Ηράκλειο με μόλις 4.621 θεατές κόντρα στη Μπασκόνια), αλλά και τον ελάχιστο κόσμο που βρέθηκε τη Μεγάλη Παρασκευή στο γήπεδο για το ματς με τη Ζαλγκίρις περιορίστηκε στην 8η θέση. Xειρότερα από πέρυσι δηλαδή, μολονότι φιναλίστ της διοργάνωσης και παρά το γεγονός ότι σχεδόν από το πρώτο τζάμπολ της σεζόν βρισκόταν στις πρώτες θέσεις της βαθμολογίας.

Οι "ερυθρόλευκοι" μάζευαν 8.191 θεατές ανά αγώνα μέσο όρο λίγο κάτω από την ΤΣΣΚΑ, αλλά πολύ πιο κάτω από τις 6 πρώτες ομάδες της διοργάνωσης.

Τελευταία και... καταϊδρωμένη η Εφές, η οποία παρουσίασε μέσο όρο κάτω από 4.000 θεατές ανά αγώνα, ενώ αλγεινή εντύπωση προκάλεσε και η προτελευταία θέση της Μπαρτσελόνα, δείγμα της απογοήτευσης του κοινού της για την κάκιστη πορεία σε back to back χρονιά.

ΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΑΝΑ ΟΜΑΔΑ

1. Ζαλγκίρις Κάουνας 13.460

2. Φενέρμπαχτσε 11.385

3. Μπασκόνια 11.327

4. Παναθηναϊκός 11.096

5. Μακάμπι Τελ Αβίβ 10.742

6. Ρεάλ Μαδρίτης 9.781

7. ΤΣΣΚΑ Μόσχας 8.270

8. Ολυμπιακός 8.191

9. Μιλάνο 7.579

10. Ουνικάχα Μάλαγα 7.272

11. Βαλένθια 6.779

12. Ερ.Αστέρας 6.277

13. Μπάμπεργκ 6.115

14. Χίμκι 5.976

15. Μπαρτσελόνα 5.264

16. Εφές 3.930

News 24/7

24MEDIA NETWORK