Ο Παναθηναϊκός της τρομερής αύξησης και ο Ολυμπιακός της πτώσης

Πόσος κόσμος βλέπει τους ευρωπαϊκούς αγώνες στο πρώτο μισό της σεζόν και ποια η διαφορά για Παναθηναϊκό και Ολυμπιακό σε σχέση με πέρυσι; Ποιες ομάδες έχουν το πιο πιστό κοινό και ποιες βοήθησαν προκειμένου ν' αυξηθεί η πώληση των εισιτηρίων; Μετά από 120 ματς ο Γιάννης Ψαράκης έχει όλες τις απαντήσεις.

Ζαλγκίρις η πιο εμπορική, Παναθηναϊκός ο πιο ανεβασμένος. Όχι, η παραπάνω δεν αφορά τόσο στο αγωνιστικό κομμάτι (που πάντως πάει πακέτο με τις συγκεκριμένες ομάδες), αλλά μ' αυτό των εισιτηρίων μετά την ολοκλήρωση του α' γύρου στην Ευρωλίγκα.

Καταγράψαμε αγώνα-αγώνα και τους 120 του πρώτου μισού της διοργάνωσης και τ' αποτελέσματα της έρευνας είναι πλούσια και εντυπωσιακά.

Κατ' αρχήν η προσέλευση του κόσμου συνολικά. Αυξημένη αισθητά, κυρίως λόγω των πιο εμπορικών ονομάτων των τριών "νέων" ομάδων της διοργάνωσης, γεγονός που θ' αναλύσουμε παρακάτω.

Πέρυσι, στην παρθενική σεζόν της Ευρωλίγκα με το νέο format, ο μέσος όρος εισιτηρίων στην κανονική περίοδο ήταν 8.138 ενώ φέτος βρίσκεται στα 8.331. Παρατηρείται δηλαδή μια αύξηση 200 εισιτήριων (ανά αγώνα). Νούμερο, αν μη τι άλλο, θετικό για τη διοργάνωση, αφού συνολικά έχουμε να κάνουμε με 24.000 περισσότερα εισιτήρια.

Η ομάδα που έως τώρα έχει σπάσει τα κοντέρ είναι η Ζαλγκίρις Κάουνας. Η ομάδα-αποκάλυψη του Σαρούνας Γιασικεβίτσιους κόβει κατά μέσο όρο 12.175 εισιτήρια ανά εντός έδρας ματς και φιγουράρει στην 1η θέση της σχετικής λίστας μετρώντας ένα (χριστουγεννιάτικο) sold out (κόντρα στον Ολυμπιακό) στην πανέμορφη και υπερσύγχρονη "Zalgirio Arena".

Στη 2η θέση βρίσκεται -με σχετικά μικρή διαφορά- η Μπασκόνια των 11.722 εισιτηρίων, ενώ πάνω από το όριο των 11.000 εισιτηρίων έχουν έχουν η πρωταθλήτρια Ευρώπης Φενέρμπαχτσε και ο Παναθηναϊκός.

Βέβαια οι "πράσινοι" του Τσάβι Πασκουάλ  είναι η καλύτερη ομάδα σε άλλη κατηγορία. Είναι η ομάδα ή για να το θέσουμε καλύτερα οι φίλαθλοί της έχουν συγκριτικά με πέρυσι τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσίας στο γήπεδο, αφού κατά μέσο όρο στο ΟΑΚΑ πηγαίνουν 1.510 άτομα περισσότερα ανά αγώνα από πέρυσι! Στοιχείο άκρως εντυπωσιακό, δεδομένου ότι ο Παναθηναϊκός απέχει πολύ από τη 2η ομάδα (Μακάμπι).

Θα πρέπει σίγουρα να σημειώσουμε ότι πέρυσι (στο σύνολο της κανονικής περιόδου) το δίδυμο κορυφής ήταν επίσης Μπασκόνια-Ζαλγκίρις, με τον Παναθηναϊκό μόλις 7ο (9.699 εισιτήρια ανά αγώνα).

Όσο για τον Ολυμπιακό; Βρίσκεται αυτός τώρα στην 7η θέση της σχετικής λίστας με 8.664 εισιτήρια ανά αγώνα. Ένα νούμερο που συγκριτικά με το περσινό (9.045) μικρότερο κατά 381 εισιτήρια! Όχι αναμενόμενο για μία ομάδα που πέρυσι έφτασε (ξανά) στον τελικό!

Τη μεγαλύτερη "πτώση" σε σύγκριση με πέρυσι έχει παρουσίασει ο Ερυθρός Αστέρας αφού διαθέτει περίπου 3.000 εισιτήρια λιγότερα. Υπάρχει φυσικά εξήγηση, μια και εφέτος δεν χρησιμοποιεί το ίδιο συχνά την "Kombank Arena" και "περιορίζεται" στην "Αλεξάντερ Νίκολιτς Αρένα".

Ανάλογα μεγάλη πτώση έχει παρουσίαση και η προσέλευση του κοινού στα εντός έδρας ματς της Μιλάνο, η οποία, παρά τις φρέσκες επενδύσεις, προσελκύει περί τους 2.000 λιγότερους θεατές σε σύγκριση με πέρυσι.

Σταθερά τελευταία είναι η Εφές με λιγότερα από 5.000 εισιτήρια ανά αγώνα και εξίσου χαμηλά και η Μπαρτσελόνα.

Όσο για τις νέες ομάδες (Ουνικάχα, Βαλένθια, Χίμκι) σε σύγκριση με αυτές που "αποχώρησαν" (Ουνίξ, Γαλατασαράι, Νταρουσάφακα) είναι σαφέστατα πιο εμπορικές και προσελκύουν πολύ περισσότερους φιλάθλους.

Πέρυσι οι τρεις ομάδες που προαναφέραμε έκοβαν κατά μέσο όρο (και οι τρεις) 4.409 εισιτήρια ανά αγώνα στην κανονική περίοδο, ενώ οι τρεις νέες κόβουν 6.430 εισιτήρια ανά αγώνα, δηλαδή 2.021 περισσότερα εισιτήρια ανά αγώνα! Εκεί ουσιαστικά αποδίδεται η αύξηση στα συνολικά εισιτήρια της διοργάνωσης.

Ο ΣΧΕΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ