Το χρήμα ρέει παντού

Πρόσφατα δημοσιοποίησε τον οικονομικό ισολογισμό της με εκπληκτικά στοιχεία η πρωταθλήτρια Γερμανίας Μπάγερν.

Το χρήμα ρέει παντού
Από 100 εκατομμύρια ετήσιο τζίρο πριν από δέκα χρόνια η βαυαρική ομάδα κατάφερε να φτάσει πλέον στα 286,8 τη σεζόν 2007/08 κάτι που της δίνει την 6η θέση πανευρωπαϊκά κι ενώ τη λίστα οδηγεί η Ρέαλ με 351 εκατομμυριάκια. Το εκπληκτικό στην περίπτωση των Βαυαρών είναι ότι το ρεκόρ τζίρου σημειώθηκε στη μοναδική σεζόν της δεκαετίας που δεν αγωνίστηκε (χάνοντας και τα έσοδα) στο Τσάμπιονς Λιγκ.

Μερικά νούμερα για συγκρίσεις:

-Εξοδα προσωπικού: 153, 1 εκ (106 πέρυσι, Ριμπερί και Τόνι η αιτία).
-Εσοδα από σπόνσορες: 74,3 εκ (64,8 πέρυσι)
-Merchandising; 41,1 εκ (32,3 πέρυσι)
-Εισιτήρια και τηλεοπτικά δικαιώματα: 118,8 εκ (69,4 και 49,4, πέρυσι 116, 1)
-Ιδια κεφάλαια 176 εκ.
-Μέλη: 144575 (132768 πέρυσι).




Όλα τα παραπάνω δείχνουν τον οικονομικό κολοσσό που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια στο Μόναχο με την Αλιάντς-Αρένα να αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο «κοπτήριο χρήματος». Παρεμπιπτόντως, παρά τα επτά εκατομμύρια που δόθηκαν για τη δόση της επαναγοράς του μεριδίου της 1860 στο γήπεδο η χρονιά έκλεισε με θετικό πρόσημο και έντεκα εκατομμύρια κέρδος.

Κάθε σύγκριση με δικά μας «δήθεν» μεγαθήρια, αλλά στην ουσία «μεγαλομπακάλικα» προκαλεί θλίψη, ειδικά όσους είχαν και διαρκή έσοδα από το Τσάμπιονς Λιγκ, άρα και την ευκαιρία για μεγαλύτερη ανάπτυξη. Ειδικά το ποσό εσόδων από εισιτήρια στην Αλιάντς-Αρένα (σχεδόν 70 εκατομμύρια) μοιάζει αφιερωμένο στους εγχώριους υμνητές του «εκπληκτικού ναού Καραϊσκάκη» των μόλις 30.000 θέσεων αλλά και εκείνων που ουρλιάζουν εδώ και χρόνια «γήπεδο μόνο στη Νέα Φιλαδέλφεια».

Ακόμη τα 41,1 εκατομμύρια ευρώ από φανέλες, αναμνηστικά κλπ. ας τα δουν όσοι πουλάνε εγχώρια παραμύθια για εκπληκτικά τμήματα μάρκετινγκ. Σημειώνουμε ότι πληθυσμιακά το Μόναχο έχει το ? πληθυσμού της Αθήνας και περίπου όσο η Θεσσαλονίκη. Ακόμη κι ο πολυμετοχικός και «πλούσιος» πλέον ΠΑΟ διαθέτει σε διαθέσιμο ποσό, το τζίρο της Μπάγερν από φανέλες σε μόλις δύο χρόνια.



Τέλος τα ίδια κεφάλαια των Βαυαρών (176 εκατομμύρια) είναι γύρω στα 40 εκατομμύρια περισσότερα (!) από το πρόσφατο νέο τριετές τηλεοπτικό συμβόλαιο των 14 συν τους δύο της Σουπερλίγκα, ενώ τα 14.5000 μέλη με πληρωμένη ετήσια συνδρομή μέλη μάλλον προκαλούν ακόμη μεγαλύτερη θλίψη.

Από τα παραπάνω παράπονα εξαιρώ μόνο το νέο ΠΑΟΚ του Ζαγοράκη και του πάρα πολύ κόσμου, αλλά και τον αποτυχημένο και «αποστρατευθέντα» από το ελληνικό ποδόσφαιρο πλέον Νικολαϊδη. Και οι δύο τουλάχιστον έχουν το όραμα να δουν τις ομάδες τους μία μέρα ως μία "εν δυνάμει" Μπάγερν. Οι υπόλοιποι φαίνεται απλά σαn να εξοπλίζουν τα μπακάλικα τους με λάπτοπ και WLAN-σύνδεση για βλέπουν και διαδικτυακά τα πρωτοσέλιδα του «όπως φυσάει ο άνεμος» ελληνικού αθλητικού τύπου. Μοντέρνα μπακάλικα πλύσης εγκεφάλου και διαχρονικού χασμουρητού δηλαδή.

*Ο Γιώργος Βαβρίτσας, ελληνας συντάκτης του γερμανικού περιοδικού kicker και συνεργάτης του contra.gr, και λόγω της γενέτειρας του Νυρεμβέργης συνεχίζει να διατηρεί το γνωστό φίλαθλο γονίδιο "αντι-Μπάγερν".

News 24/7

24MEDIA NETWORK