On: Το χαμένο στοίχημα της Team

Για ποιους λόγους η επιλογή της On Telecoms από την Team για Champions League και UEFA Cup ήταν εξ’ αρχής λανθασμένη.

On: Το χαμένο στοίχημα της Team
Για ποιους λόγους η επιλογή της On Telecoms από την Team για Champions League και UEFA Cup ήταν εξ’ αρχής λανθασμένη.

Η τηλεοπτική εκμετάλλευση ενός προϊόντος τόσο εμπορικού, όσο το Champions League ήταν λογικό ότι θα έφερνε αρκετές κόντρες ανάμεσα στα κανάλια για τη διεκδίκησή της. Οι προσφορές που κατατέθηκαν ήταν αρκετά καλές και όπως ήταν λογικό, το αποτέλεσμα για την Team ήταν να αποκομίσει τις δεσμεύσεις των σταθμών για αρκετά μεγάλα ποσά. Όπως αποκαλύφθηκε, οι προσφορές για την κάλυψη δεν ήρθαν μόνο από τηλεοπτικούς σταθμούς, αλλά και από εταιρίες που εκμεταλλεύονται υπηρεσίες όπως το IPTV.

Η On Telecoms ήταν μία από αυτές και κατάφερε να μπει «σφήνα» και να αποκτήσει τα δικαιώματα για τη ζωντανή μετάδοση των αγώνων (πλην των δύο επιλογών που θα έκαναν Τρίτη και Τετάρτη NET και MEGA) μέσα από το ιδιόκτητο δίκτυό της. Τι σήμαινε πρακτικά αυτό; Ότι μέσα από τον ειδικό αποκωδικοποιητή (On Video Box) που προσφέρει σε κάθε συνδρομητή της, οι τηλεθεατές θα μπορούσαν να απολαύσουν αρκετά ματς σε ζωντανή σύνδεση, αντικαθιστώντας ουσιαστικά την αντίστοιχη υπηρεσία της Nova.

Γιατί όμως ήταν εξ’ αρχής λάθος αυτή η επιλογή; Η On Telecoms είναι, αρχικά, μία από τις πιο νέες εταιρίες στο χώρο των τηλεπικοινωνιών στη χώρα μας και όπως είναι λογικό, το πελατολόγιό της δεν είναι τόσο μεγάλο ώστε να μπορεί να καλύψει μεγάλο μέρος του ποδοσφαιρόφιλου κοινού. Χωρίς να μπούμε σε παραπάνω λεπτομέρειες και αριθμούς, έχουμε εκ πρώτης όψεως έναν πολύ σημαντικό μειονέκτημα που είναι η μικρή εγκατεστημένη βάση (ή καλύτερα, η μικρότερη εγκατεστημένη βάση από αυτή της Nova).

Σε αντίθεση μάλιστα με τη Nova, ο μοναδικός τρόπος για να αποκτήσει κανείς πρόσβαση στις υπηρεσίες της On Telecoms είναι να γίνει συνδρομητής της, με οτιδήποτε αυτό συνεπάγεται (αλλαγή προσωπικού e-mail, χρονοβόρες διαδικασίες μεταφορά από τον έναν πάροχο στον άλλο κτλ). Η εταιρία δεν είχε προλάβει να αποκαλύψει μέχρι τη στιγμή που αποφάσισε να αποσυρθεί από τα δικαιώματα προβολής του Champions League, αν θα υπήρχε κάποιος τρόπος να αποκτήσει κάποιος καταναλωτής πρόσβαση στις υπηρεσίες της χωρίς να μεταφερθεί στο ιδιόκτητο δίκτυό της. Η πολυπλοκότητα της υπόθεσης και οι χρονοβόρες διαδικασίες που υπάρχουν στη χώρα μας για τη μεταφορά στο ιδιόκτητο δίκτυο ενός ιδιωτικού παρόχου όπως η On Telecoms ήταν εμφανές πως θα δημιουργούσαν πρόβλημα. Ο όλος μηχανισμός δεν είναι αρκετά φιλικός προς τον καταναλωτή, σε συνάρτηση με τον αντίστοιχο της Nova, όπου μετά την αγορά του εξοπλισμού μένει μόνο να γίνει η εγκατάσταση του εξοπλισμού και η ενεργοποίηση του συνδρομητή.

Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα είναι η δυνατότητα πρόσβασης που έχουν οι χρήστες σε όλη τη χώρα στις υπηρεσίες της On Telecoms. Στην παρούσα φάση, το ιδιόκτητο δίκτυο της εταιρίας δεν καλύπτει όλες τις πόλεις της Ελλάδας, κάτι που αυτόματα σήμαινε την αδυναμία παρακολούθησης των αγώνων της διοργάνωσης στους κατοίκους των μικρότερων πόλεων. Και εδώ, η πρόταση της Nova στην αγορά (δορυφορική εκπομπή και λήψη) έχει το πάνω χέρι. Δε χρειάζεται καν να αναφέρουμε για τεχνική υποδομή ακόμη και πόλεων όπως η Αθήνα, όπου πολλές φορές, η ταχύτητα πρόσβασης στο δίκτυο για ένα χρήστη είναι πραγματικά λαχείο. Το τελευταίο μάλιστα, παίζει αρκετά σημαντικό ρόλο, αφού όλη η διαδικασία της λήψης λαμβάνει χώρα μέσω broadband σύνδεσης.

To τρίτο και μικρότερο -ωστόσο- πρόβλημα ήταν το θέμα της παραγωγής των καλύψεων και των εκπομπών. Σε αντίθεση με την τεχνογνωσία της Nova και τις αρκετές δυνατότητες σε τεχνικό επίπεδο κάλυψης αθλητικών γεγονότων, η απειρία της On Telecoms είναι άλλο ένα μειονέκτημα. Όπως γράφτηκε σε διάφορα Μέσα, η On είχε αποφασίσει να δώσει το όλο πακέτο της παραγωγής σε εξωτερικούς συνεργάτες, με ότι θετικό και αρνητικό αυτό συνεπάγεται.

Η τελική απόφαση της απόσυρσης ενδιαφέροντος της On Telecoms ίσως είναι αρνητική για τους συνδρομητές (υπάρχοντες και μελλοντικούς) της, ωστόσο είναι σαφές ότι με την ανανέωση της συμφωνίας ανάμεσα σε Team και Nova, κερδισμένοι θα βγουν οι Έλληνες τηλεθεατές.

News 24/7

24MEDIA NETWORK