Αλλαγή... τώρα!

Ο Πάνος Σεϊτανίδης προσπαθεί να μπει στο μυαλό των απογοητευμένων tifosi.

Αλλαγή... τώρα!

Οι Mercedes κυριάρχησαν, ο Lewis Hamilton επέστρεψε στις νίκες, ο Felipe Massa πανηγύρισε το πρώτο του βάθρο με τη Williams, o Daniel Ricciardo έκανε πάλι παπάδες αφήνοντας πίσω του τον Sebastian Vettel αλλά διάολε, Μόντσα ήταν, στη Μόντσα όλοι κοιτούν τι κάνει η Ferrari.

Για τους Ιταλούς η Scuderia αποτελεί, μάνα, γκόμενα και θρησκεία μαζί, ζουν και αναπνέουν για κάθε της επιτυχία, βυθίζονται σε βαθιά θλίψη σε κάθε αποτυχία. Αυτό το Σαββατοκύριακο λοιπόν, παρότι γεννήθηκαν κάποιες αμυδρές ελπίδες για ένα καλό αποτέλεσμα μετά τις εμφανίσεις στα ελεύθερα, ενδεχομένως ένα βάθρο (όπως είχε συμβεί την τελευταία τριετία διά χειρός Fernando Alonso), τελικά αποδείχθηκε άνθρακας ο θησαυρός.

H τελευταία εντός έδρας νίκη της ιταλικής ομάδας, ήταν το 2010, στην πρώτη τότε σεζόντου Ισπανού στα κόκκινα. Πιο πριν, πρέπει κάποιος να φτάσει στο 2006 και την αποχαιρετιστήρια όπως είχε αποδειχθεί νίκη του Michael Schumacher. Μία επιτυχία που είχε "μηδενιστεί" από τη σοκαριστική απόφασή του να αποσυρθεί από την ενεργό δράση, που έχει ρίξει σε μελαγχολία εβδομάδων τους Ιταλούς.

Η Μόντσα ήταν πάντα ιερή, όπως έλεγε ο αείμνηστος Enzo, ο αγώνας όπου οι μηχανικοί της Scuderia έπρεπε πάντα να βρίσκουν το κάτι παραπάνω. Να κάνουν την υπέρβαση γι’ αυτό το κοινό. Φέτος, εν μέσω θυελλωδών φημών για ριζικές αλλαγές που αφορούσαν τις αποχωρήσεις του προέδρου Luca di Montezemolo, του νέου διευθυντή της GestioneSportiva Marco Mattiacci αλλά και του φυσικού ηγέτη αυτής της ομάδας Fernando Alonso, ήρθε το χειρότερο αποτέλεσμα εδώ και σχεδόν μία δεκαετία (Schumi και Barrichello ήταν μόλις 10ος και 12οςαντίστοιχα το 2005).

Ο Ισπανός προδόθηκε από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας (ERS) της F14T στον 29οτους 53 γύρους και έχασε την ευκαιρία να παλέψει ακόμα και για την 5ηείπε, προφύλασσε τα ελαστικά του για να επιτεθεί στα τελικά στάδια του αγώνα (όπως έκανε ο Ricciardo). Ήταν η πρώτη εγκατάλειψη του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή από μηχανική αιτία από... το Grand Prix Μαλαισίας του 2010!

Ευτυχώς για τη Ferrari, μπορεί το κάστρο της αξιοπιστίας να έπεσε αλλά τουλάχιστον, δενέσπασε το σερί συνεχόμενων παρουσιών στους βαθμούς που χάρη στην όγδοη θέση του Kimi Raikkonen έφτασε στους 80 αγώνες! Σπουδαίο επίτευγμα αλλά με μόνο σημασία για όσους από εμάς αρεσκόμαστε στους αριθμούς. Για τον παθιασμένο tifosi που κάθε χρόνοπεριμένει τη Μόντσα για να ντυθεί στα κόκκινα και να βγει στους δρόμους, δεν λέει τίποτα.

Είναι λοιπόν επιβεβλημένο να υπάρξουν κι άλλες αλλαγές στο Μαρανέλο. Ο LucaMarmorini "πλήρωσε το μάρμαρο" αφού του χρεώθηκε η επιλογή του μικρού turbo στη φετινή μονάδα ισχύος αλλά προφανώς δεν φταίει μόνο αυτός. Ή αν θέλετε να το δούμε από διαφορετική σκοπιά, ακόμα και κανένας να μη φταίει, ακόμα κι αν όλοι κάνουν τέλεια της δουλειά τους και στις ετήσιες αξιολογήσεις παίρνουν άριστα, επειδή ο γιαλός δεν είναι στραβός αλλά οι Ιταλοί είναι που στραβά αρμενίζουν, κάτι πρέπει να γίνει.

Κι αν η έλευση του Sergio Marchionne στα ηνία της Ferrari αντί του Luca di Montezemolo στον μέσο θεατή δεν έχει ιδιαίτερο αντίκτυπο, η τοποθέτηση ενός Ross Brawn στο ρόλο του μεγάλου αφεντικού της Gestione Sportiva αντί του... περαστικού Marco Mattiacci φαντάζει μονόδρομος.

Για τον Alonso, εννοείται πως δεν μπορώ να σκεφτώ ούτε μισό λόγο γιατί να καταθέσει τα όπλα η Scuderia και να τον αφήσει να φύγει. Δεν το κάνει κι όπως όλα δείχνουν, παρά την προσφορά από τη McLaren και τις φήμες για τη Mercedes, o Ισπανός θα παραμείνει στο Μαρανέλο. Για να πάρει αυτή την απόφαση, σίγουρα οι ετήσιες υποσχέσεις του αέρα, του στιλ "του χρόνου θα σου δώσουμε το τέλειο μονοθέσιο", "την επόμενη σεζόν θα έχεις αστρόπλοιο", "του χρόνου μαζί πρωταθλητές" έδωσαν τη θέση τους σε ρεαλιστικές υποσχέσεις.

Για να προσπαθήσω να μπω στο μυαλό του Ισπανού που θαρρώ πως πλέον τα χρήματα δεν παίζουν κανένα ρόλο στις αποφάσεις του, αυτό που πρέπει να του υποσχέθηκαν για να μείνει είναι «αλλαγή». Όπως φωνάζουμε μέρες, μήνες, ίσως και χρόνια, μία εκ βαθέων αλλαγή, η Ferrari να κάνει reset και να τραβήξει ξανά προς τον υποχρεωτικό για εκείνη δρόμο της δόξας. Με νέα ηγεσία...

Η αγκαλιά του "αποχωρισμού";

News 24/7

24MEDIA NETWORK