Δεν έχει... παράγκα η F1

Ο Πάνος Σεϊτανίδης απαντά στις θεωρίες συνωμοσίας γύρω από το γερμανικό Grand Prix.

Δεν έχει... παράγκα η F1

Εκεί που πριν από δύο χρόνια θριάμβευε ένας Ισπανός με ιταλικό μονοθέσιο, σχεδιασμένο από Έλληνα, φέτος σάρωσε Γερμανός οδηγός με γερμανικό μονοθέσιο. Ο Nico Rosberg έκανε μία απογευματινή περατζάδα στο Hockenheim, εκμεταλλευόμενος τη δική του pole position αλλά και το γεγονός πως το έτερο "ασημί βέλος", αυτό του Lewis Hamilton, εκκινούσε από την εικοστή θέση.

Εξέλιξη σχεδόν... πληκτική, μέχρι που μπαίνει η ελληνική φαντασία στη μέση. Ένα θέμα που συζητήθηκε στο live chat με τους αναγνώστες του Contra μετά το γερμανικό Grand Prix αφορούσε το αυτοκίνητο ασφαλείας που... ακόμα περιμένουμε!

Ήταν ο 48ος εκ των 67 γύρων του δέκατου αγώνα της σεζόν όταν ένας εκ των τοπικών ηρώων, ο Adrian Sutil, έχασε τον έλεγχο της Sauber στην τελευταία στροφή. Ένα μεγαλοπρεπές τετ α κε άφησε τη C33 ακινητοποιημένη στη μέση της πίστας, λίγα μέτρα μετά την κορυφή της στροφής που οδηγεί στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.

Ο 31χρονος προσπάθησε να "ζωντανέψει" ξανά το μονοθέσιό του αλλά μάταια. Βγήκε από το κόκπιτ και απομακρύνθηκε, την ώρα που όλοι περιμέναμε να δούμε το αυτοκίνητο ασφαλείας να κάνει την εμφάνισή του. Και περιμέναμε και περιμέναμε... ώσπου κάποια στιγμή είδαμε και κριτές να διασχίζουν την πίστα (!) από την άλλη πλευρά της και να σπεύδουν για να σπρώξουν τη Sauber εκτός αγωνιστικής γραμμής.

Δεν έχει... παράγκα η F1

Στη Sudkurve τα μονοθέσια περνούν με περίπου 170 χιλιόμετρα την ώρα, διόλου αμελητέα ταχύτητα αν αναλογιστεί κανείς πως το ακινητοποιημένο μονοθέσιο και οι κριτές εμφανίζονται στο οπτικό πεδίο του οδηγού την τελευταία στιγμή. Χαρακτηριστικά τα σχόλια δύο πρώην παγκόσμιων πρωταθλητών.

"Ελπίζαμε να μη βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας γιατί θα ήταν κακό για τον αγώνα μας, θα έπρεπε να κάνω 17 γύρους μετά με την πολύ μαλακή γόμα. Όμως αντικειμενικά και κοιτώντας το θέμα με ειλικρίνεια, έπρεπε να έχουμε αυτοκίνητο ασφαλείας. Μερικές φορές αυτό εμφανίζεται απλά επειδή υπάρχει ένα σπασμένο κομμάτι εμπρός αεροτομής, πόσο μάλλον τώρα που είχαμε ολόκληρο μονοθέσιο στη μέση", είπε ο Fernando Alonso.

Από την πλευρά του, ο Lewis Hamilton παρουσιάστηκε πιο ανήσυχος για την επιλογή, αναφέροντας το δυστύχημα του Grand Prix Νότιας Αφρικής όταν ο κριτής Frikkie Jansen van Vuuren και ο οδηγός Tom Pryce σκοτώθηκαν καθώς ο πρώτος διέσχισε την πίστα με πυροσβεστήρα στα χέρια για να προσεγγίσει το ακινητοποιημένο μονοθέσιο του Renzo Zorzi, με αποτέλεσμα να τον παρασύρει ο Ουαλός με τη Shadow και να σκοτωθούν αμφότεροι ακαριαία.

"Ανησύχησα πολύ για τους κριτές. Πάρα πολύ. Είχα πολύ καιρό να περάσω με το μονοθέσιο τόσο κοντά από ανθρώπους. Δούλευα παλιά σε μία σχολή οδηγών στο Bedford και μία μέρα είχαν συνεχείς προβολές αυτού του video. Ήταν η πρώτη σκέψη μου όταν είδα τους κριτές στην πίστα. Προφανώς εμείς δεν είχαμε την ίδια ταχύτητα στο συγκεκριμένο σημείο αλλά και πάλι, αυτό δεν μείωσε το άγχος μου", τόνισε ο Hamilton.

Πράγματι, η επιλογή αυτή, να μη μπει στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας, ξένισε σε πολλούς, ήμουν ανάμεσά τους. Ωστόσο, μία άλλη ατάκα του Alonso, απαντά στα ερωτηματικά. Ο Ισπανός λέει: "Προφανώς έκαναν αυτή την επιλογή γιατί έκριναν πως δεν υπήρχε τόσο μεγάλο ρίσκο".

Όπως και να έχει, λάθος ή σωστή, αυτή ήταν η απόφαση. Είχε ως αποτέλεσμα να συνεχίσει η κρουαζιέρα του Rosberg προς την πρώτη του νίκη μπροστά στους συμπατριώτες του. Σε αντίθετη περίπτωση, οι διαφορές θα είχαν μηδενιστεί και ίσως ο οδηγός της Mercedes να "ίδρωνε" για να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Δεκτό να κρίνουμε την επιλογή λανθασμένη αλλά θεωρώ αστείο, το να μιλάμε για δόλο.

"Οι αγωνοδίκες τα μαγείρεψαν για να κερδίσει ο Γερμανός τους εντός έδρας", ήταν το ρεζουμέ όσων διάβαζα χθες. Ας διευκρινίσουμε λοιπόν κάποια πράγματα που ίσως ο πολύς κόσμος δεν γνωρίζει. Οι αγωνοδίκες (που στην προκειμένη περίπτωση ήταν ο Αυστραλός Garry Connelly, o Vincenzo Spano από τη Βενεζουέλα και ως εκπρόσωπος των οδηγών, ο βετεράνος Γερμανός Jochen Mass με θητεία στις McLaren, ATS, Arrows και March) δεν έχουν καμία σχέση με το αν θα μπει στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτή είναι απόφαση του διευθυντή του αγώνα κι αυτός είναι σε όλα τα Grand Prix ο ίδιος. Είναι Βρετανός και είναι ο Charlie Whiting, που ενδεχομένως να τον έχετε δει σε τηλεοπτικά πλάνα στο κέντρο ελέγχου της εκάστοτε πίστας με το δεξί του χέρι, τον Herbie Blash.

Δεν έχει... παράγκα η F1

Ομοεθνής του Hamilton λοιπόν κι όχι του Rosberg πήρε την απόφαση. Ο άνθρωπος που έχει κληθεί να πάρει ανάλογες αποφάσεις αμέτρητες φορές. Δική του λοιπόν η κρίση και με δεδομένο πως εκείνη τη στιγμή έχουν πλήρη εικόνα από πληθώρα καμερών και δυνατότητα επικοινωνίας με ακροβολισμένους στην πίστα κριτές, κατέληξε στη συγκεκριμένη απόφαση.

Άλλωστε, η F1 δεν είναι ελληνικό ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα Β' Εθνικής, δεν έχει "αγαπούλες", διπλά ημίχρονα και άσο τελικό. Προφανώς όλα αυτά έχουν μπολιαστεί στη συνείδηση κάθε Έλληνα φίλου των σπορ αλλά απαιτείται διαχωρισμός. Η F1 είναι πολύ μεγαλύτερη από το στοίχημα και διακυβεύονται σε κάθε Grand Prix πολύ περισσότερα δεδομένης της προβολής σε όλο τον πλανήτη, των χορηγών κτλ. Και στην τελική ανάλυση, ακόμα κι αν το θολωμένο μυαλό ορισμένων φαντασιώνεται κατά βούληση, πως ακριβώς μπορεί να εξελίχθηκε το... "μαγείρεμα";

Έσπευσε ο Whiting να τηλεφωνήσει στον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ, Bernie Ecclestone, να τον ρωτήσει τι να κάνει και γι' αυτό καθυστέρησε; Και ο 83χρονος που περισσότερη ανάγκη έχει το χρήμα από το νερό και την τροφή, προτίμησε αντί να γίνει ο αγώνας θρίλερ και η τηλεθέαση να χτυπήσει ταβάνι, να τον διατηρήσει βαρετή σούπα; Κομματάκι παράλογο δεν νομίζετε;

Hockenheimring, Hockenheim, Germany.
Sunday 20 July 2014.
Nico Rosberg, Mercedes AMG, Valtteri Bottas, Williams F1 and Lewis Hamilton, Mercedes AMG. on the podium
World Copyright: Glenn Dunbar/LAT Photographic.
ref: Digital Image _W2Q9273
Hockenheimring, Hockenheim, Germany. Sunday 20 July 2014. Nico Rosberg, Mercedes AMG, Valtteri Bottas, Williams F1 and Lewis Hamilton, Mercedes AMG. on the podium World Copyright: Glenn Dunbar/LAT Photographic. ref: Digital Image _W2Q9273 LAT PHOTOGRAPHIC TEL: +44(0)20 8267 3000 EMAIL: [email protected]

Όπως λέω χρόνια τώρα σε όσους καλώς ή κακώς είναι απόλυτοι για θέματα για τα οποία έχουν άγνοια, ο Θείος Bernie είναι ο πρώτος που θέλει μάχες, κόντρες, τηλεθέαση, μεγαλύτερο κοινό άρα και περισσότερο χρήμα. Άρα όπως συνέβαινε παλαιότερα με τη Ferrari, πιο πρόσφατα με τη Red Bull και τώρα με τη Mercedes, αντί όπως λένε οι αδαείς να "ευνοεί τους δικούς του" και να "τα στήνει" αποδυναμώνοντας το ίδιο του το προϊόν, κάνει ότι μπορεί σε συνεργασία με τη FIA, για να μειώνει τις διαφορές. Όπως συνέβη τώρα με την απαγόρευση των αναρτήσεων FRIC, όπως γινόταν τα προηγούμενα χρόνια που κάθε αλλαγή των κανονισμών γινόταν για να αντιμετωπίσει τη διάνοια που ακούει στο όνομα Adrian Newey.

Η F1 λοιπόν, δεν είναι παράγκα και "αγαπούλες" να ψάχνετε σε άλλα σπορ.

News 24/7

24MEDIA NETWORK