Τα κόκκινα φώτα σβήνουν: Αναζητώντας... ισορροπίες!

Η αναμονή τελείωσε, το παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 του 2016 αρχίζει και ο Πάνος Σεϊτανίδης πατάει ξανά γκάζι στο Contra.gr, αναζητώντας ισορροπίες ανάμεσα στους 22 μονομάχους!

Ξημέρωμα με κρύο, αέρα, βροχή. Ο ουρανός της Μελβούρνης είναι μουντός αλλά στις καρδιές εκατομμυρίων φίλων της Formula 1 επικρατεί εκτυφλωτική λιακάδα. Κάπως έτσι ξεκίνησε η ημέρα – μία ημέρα που δεν είναι σαν τις άλλες. Είχαν περάσει 110 άδειες και ατελείωτες για κάθε petrolhead, αδιάφορες και ανιαρές για κάθε speed addict. Πέρασαν όμως και ήρθε η 18η Μαρτίου, που ουσιαστικά σηματοδότησε την έναρξη της νέας σεζόν για τον μαγικό κόσμο της Formula 1.

Τι κι αν η βροχή τα έκανε όλα μούσκεμα στο Albert Park; Τι κι αν το όνομα που χαρίζει πια 1.10 στο στοίχημα, βρέθηκε στην κορυφή των χρόνων; Τι κι αν λόγω της διαφοράς ώρας, λίγοι αντέξατε να κάνετε από τις 3.30 το πρωί παρέα στους σχολιαστές του OTE TV που παρουσίασε όπως πάντα live τα ελεύθερα δοκιμαστικά; Η F1 είναι εδώ, επιταχύνει και μας υπόσχεται περισσότερες συγκινήσεις από πέρυσι!

 

Όμως στ’ αλήθεια, τι άλλαξε; Πως διαμορφώνονται οι ισορροπίες στον ανταγωνιστικό στίβο της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού; Και πως θα μοιραστεί στρατηγικά η σκακιέρα με στόχο την πρώτη νίκη του 2016; Όλες οι απαντήσεις στο Blog με το οποίο εγκαινιάζω τη νέα συνεργασία με το αγαπημένο σας αθλητικό website, το Contra.gr!

"Catch me if you can"

"Catch me if you can", είναι ο τίτλος που μπαίνει εύλογα στο βιβλίο που αφορά στη χειμερινή περίοδο. Αναφέρεται στη δευτερολογία κάποιου κυρίου εν ονόματι Lewis Hamilton, που το είπε πέρυσι τέτοιο καιρό, μετά τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο, όμως κανένας δεν όρθωσε ανάστημα για να του απαντήσει. Θα το κάνει άραγε κάποιος φέτος; Ο Βρετανός ξεκινά τη σεζόν με την αυτοπεποίθηση να τρέχει από τα μπατζάκια του –σίγουρα- μοδάτου αλλά μάλλον υπερβολικού για την περίσταση παντελονιού του. Η lifestyle ζωή του, που είναι γεμάτη από μοντέλα, τραγουδιστές, ηθοποιούς και celebrities κάθε είδους, άλλες εποχές θα λέγαμε πως αποτελεί μονοπάτι που οδηγεί στο αδιέξοδο του αποπροσανατολισμού. Όχι τώρα. Με προίκα τη σαρωτική κυριαρχία της το 2015 και την παροιμιώδη αξιοπιστία της στις δοκιμές εξέλιξης που προηγήθηκαν, η Mercedes ξεκινά τη χρονιά ως φαβορί. Κι όσο τα ασημί βέλη έχουν το πάνω χέρι, αυτόματα φαβορί χρίζεται κι ο Lewis.

 

Πολλοί θα σταθούν στο πείσμα του Nico Rosberg να πάρει επιτέλους έναν τίτλο, στη ρελάνς που έκανε στο φινάλε του 2015 όπου και κατέκτησε τη νίκη στα τρία τελευταία Grand Prix (Μεξικό, Βραζιλία, Άμπου Ντάμπι), στην ατέρμονη συνωμοσιολογία που κάνει λόγο για Γερμανό πρωταθλητή με γερμανική ομάδα. Σε όλα θα σφυρίξω αδιάφορα. Καλώς ή κακώς ο 30χρονος δεν πείθει πως το όποιο πείσμα μπορεί να του χαρίσει το κάτι παραπάνω που του λείπει σε ταλέντο έναντι του teammate του. Κυριάρχησε κατόπιν εορτής, όταν ο Lewis ήταν πιο αδιάφορος από τον Μαζουακού κόντρα στον Πλατανιά, ενώ από θεωρίες συνωμοσίας… συγνώμη αλλά χορτάσαμε. Πέρασε δύο σεζόν με μονοθέσιο Enterprise και ακόμα είναι με άδεια χέρια. Ηττήθηκε ακόμα και το 2014 όταν η έλλειψη αξιοπιστίας στην άλλη πλευρά του γκαράζ, τον είχε φέρει σε θέση ισχύος. Θα αλλάξει την τύχη του φέτος;

Ας το κάνει και θα βγω να γράψω 1000 φορές: "Συγνώμη Nico, σε αδίκησα".

Αντίθετα, φοβάμαι πως φέτος το έργο θα είναι ακόμα πιο δύσκολο για τον Γερμανό. Βλέπετε η ελπίδα όσων θέλουν οι τίτλοι να κρίνονται με μάχη μέχρι τελικής πτώσης, είναι φέτος να υπάρξει αντίπαλο δέος για τη Mercedes. Μοναδική υποψήφια για το ρόλο είναι η Ferrari, με τον Sebastian Vettel να είναι ο μοναδικός που μπορεί να φλερτάρει με το Όσκαρ πρώτου ανδρικού. Εδώ παρενόχλησε σε βαθμό παρεξηγήσεως των Rosberg πέρυσι, με την SF15-T να υστερεί εμφανώς, οριζοντίως, διαγωνίως και καθέτως της W06. Αν φέτος η SF16-H είναι όντως πιο κοντά στην W07, τότε ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής θα επιδιώκει συχνά-πυκνά να υψώνει δεικτικά το δάχτυλο στους αντιπάλους του. Αν το κάνει, πρώτο «θύμα» σίγουρα θα είναι ο Rosberg και υπολογίστε και το εξής που δεν έχουμε δει καθόλου αυτή τη διετία κυριαρχίας των ασημί: τι θα γίνει αν υπάρχει πραγματική απειλή για τους τίτλους; Οι team orders θα περιορίζονται στο "προσέξτε μην τρακάρετε" ή θα φτάσουν στο "Nico, κράτα τις Ferrari με τον έναν ή τον άλλο τρόπο"; Μένει να αποδειχθεί…

 

Αν με ρωτάτε τι βλέπω για τους τίτλους, η κουβέντα σταματάει εδώ. Μόνο η Ferrari είναι σε θέση να σπάσει την κυριαρχία των Γερμανών. Κι εδώ βάζουμε το τεράστιο ερωτηματικό που αφορά στο πόσο ανταγωνιστικός θα είναι φέτος ο Kimi Raikkonen. Αν είναι όντως η τελευταία του σεζόν στη Formula 1, ας ελπίσουμε σε εντυπωσιακό κύκνειο άσμα – κι ας είναι χαμηλόφωνο όπως συνήθως με τον Iceman.

Υπό φυσιολογικές συνθήκες κι αν δεν έχουν κάνει κάποιο αλλοπρόσαλλο έγκλημα με την FW38, η Williams θα είναι και φέτος best of the rest. Πλέον ο Valtteri Bottas είναι χορτάτος εμπειρία και έτοιμος για το επόμενο βήμα ενώ πέρυσι ο Felipe Massa απέδειξε σε αρκετές περιπτώσεις πως το λέει ακόμα η καρδούλα του. Αφού λοιπόν δεν υπάρχουν ιδιαίτερες αλλαγές στα μονοθέσια και η ιστορική ομάδα εξακολουθεί να εφοδιάζεται με τις πανίσχυρες υβριδικές μηχανές της Mercedes, δύσκολα θα έχει αντίπαλο.

Θεωρητικά κοντά της θα πρέπει να είναι η Force India, που έκλεισε πολύ καλά το 2015, είναι επίσης powered by Mercedes και στα πρόσωπα των Sergio Perez και Nico Hulkenberg έχει βρει σταθερότητα αλλά και δύο οδηγούς με διαφορετικά χαρίσματα, που μπορούν να τη βοηθήσουν υπό διαφορετικές συνθήκες.

Τα αινίγματα

Πάμε τώρα στα αινίγματα. Τι μπορεί να περιμένει κανείς από τη Red Bull Racing; Το σίριαλ με τον προμηθευτή κινητήρων γι’ αυτή τη σεζόν, έληξε άδοξα. Μετά τη χυλόπιτα από τη Mercedes, ήρθε η… ασυμφωνία χαρακτήρων με τη Ferrari και ο κακός πεθερός (Ron Dennis) στην περίπτωση της Honda. Έτσι οι ταύροι επέστρεψαν σαν βρεγμένες γάτες στην Renault στην οποία έσερναν (όχι άδικα) τα εξ αμάξης επί μήνες και η τελική συμφωνία θέλει τους Γάλλους να δίνουν μεν μονάδες ισχύος αλλά χωρίς το λογότυπό τους. Έτσι η Red Bull τους βάφτισε TAG Heuer και φημολογείται πως στο μυαλό του Dietrich Mateschitz χώνεται όλο και πιο βαθιά η ιδέα δημιουργίας τμήματος κατασκευής κινητήρων in house. Προσθέστε και την έναρξη συνεργασίας με την Aston Martin και θα καταλάβετε πως το μυαλό όλων στην RBR, είναι στο μέλλον. Στο παρόν, το πιθανότερο είναι η RB12 να παλεύει ανίσχυρη στους βαθμούς αλλά χωρίς ιδιαίτερες βλέψεις. Είναι μεταβατική σεζόν, το δείχνουν με κάθε τρόπο.

Όποιος μπορέσει να προβλέψει από τώρα τι ακριβώς θα κάνει φέτος η McLaren-Honda, υπόσχομαι πως θα λάβει κουτί λουκουμάκια Συριανά. Δώρο από μένα. Η πρώτη χρονιά αναβίωσης της θρυλικής συνεργασίας του παρελθόντος, εξελίχθηκε σε εφιάλτη. Συνολικά 14 εγκαταλείψεις σε 19 Grand Prix, μόλις 27 βαθμοί μέσω έξι τερματισμών σε βαθμολογούμενες θέσεις και γενικό ταμείο που βρήκε τη βρετανική ομάδα μόλις ένατη – στη χειρότερη σεζόν της από το 1980! Πόσο χειρότερα μπορούν να γίνουν τα πράγματα; Πιθανολογώ πως η μονάδα ισχύος της Honda θα προσφέρει περισσότερα άλογα και λιγότερα προβλήματα, ο Jenson Button θα τρέχει για να εντυπωσιάσει το νέο αμόρε του ενώ ο Fernando Alonso θα σταματήσει να κράζει με κάθε ευκαιρία μέσω team radio και να λιάζεται σε ξαπλώστρες όποτε παρκάρει το μονοθέσιό του στην άκρη του δρόμου. Όμως ακόμα κι έτσι, δύσκολα η μέγιστη προσδοκία μπορεί να φτάσει πιο μακριά από ένα βάθρο.

 

Βλέπετε ο ανταγωνισμός εκεί στα μισά της κατάταξης θα είναι μεγάλος. Σημαντικός παίκτης θα είναι η Toro Rosso που ενώ πέρυσι έκλεισε τη σεζόν στην έβδομη θέση, φέτος θα είναι πιο ισχυρή. Πόσο; Όσο ισχυρότερες ήταν το 2015 οι μονάδες ισχύος της Ferrari από εκείνες της Renault, αφού αυτές θα φορούν φέτος οι STR11. Με λίγη δύναμη παραπάνω ο Max Verstappen θα συνεχίσει εντυπωσιάζει, με λίγη τύχη παραπάνω ο Carlos Sainz Jr θα αρχίσει να παίρνει ότι αξίζει.

Για τη Sauber το βραχυπρόθεσμο μέλλον φαντάζει ζοφερό αφού το ταμείο είναι μείον. Όταν καθυστερείς να πληρώνεις το εργατικό δυναμικό σου, δύσκολα θα βρεις χρήματα για αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο και η σεζόν θα έχει προβλήματα. Αντίθετα, (πολύ) καλύτερες μέρες έρχονται για τη Manor που θα εκτοξευτεί με τις μονάδες ισχύος της Mercedes και τα κιβώτια ταχυτήτων από τη Williams. Οκ, προφανώς δεν θα πηγαίνει για βάθρα αλλά δεν θα είναι πια τρεις γύρους πίσω στο τέλος του τέταρτου. Τα μάτια μας θα είναι καρφωμένα στον Pascal Wehrlein, τον πλέον ελπιδοφόρο rookie, που με το βιογραφικό του να περιλαμβάνει τον τίτλο του νεότερου πρωταθλητή του DTM και τη Mercedes να τον υποστηρίζει με κάθε τρόπο, κάνει το «αγροτικό» του στην ομάδα του Μπάνμπουρι.

 

Τέλος η Lotus αποτελεί παρελθόν και μαζί της εξαφανίστηκε και ο οδοστρωτήρας Pastor Maldonado. Νέα εποχή, ως εργοστασιακή πλέον ομάδα της Renault, με καναρινί μονοθέσιο που τραβάει το μάτι αλλά μονάδα ισχύος που δύσκολα θα τραβά. Οι Γάλλοι επενδύουν στην F1 και η ομάδα τους θα δυναμώσει αλλά θαύματα από τη μία ημέρα στην άλλη δεν γίνονται στην εποχή μας.

Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το περίπλοκο σύστημα συνεχών αποκλεισμών στις κατατακτήριες δοκιμές αλλά και τους νέους κανονισμούς ελαστικών (η Pirelli έφτιαξε και πάρα πολύ μαλακή γόμα ενώ οι οδηγοί επιλέγουν πλέον ανάμεσα σε τρεις), συνθέτουν ένα ψηφιδωτό που έχουμε κάθε λόγο να ελπίζουμε πως θα μας εντυπωσιάσει. Γεμάτο χρώμα, τεχνολογία, μάχη, πάθη και ίντριγκες. Γιατί αυτή είναι η Formula 1. Και παρότι τις τελευταίες σεζόν έχει "πληγωθεί", ξανά το γκάζι πατά.

 

Καθίστε λοιπόν αναπαυτικά μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή σας και απολαύστε όσα θα συμβούν σε αυτή τη νέα σεζόν, μέσα από τις σελίδες του Contra.gr. Με live σχολιασμό των Grand Prix, ειδήσεις, παρασκήνιο, blogs και live chat επικοινωνίας μαζί σας μετά από κάθε αγώνα. Γιατί σε αυτή την πίστα, τρέχουμε μαζί!

Σχόλια

 

Πρώτη Σελίδα