Θες τίτλο; Απόδειξέ το!

Αφήσαμε την Ασία, ήρθαμε Ευρώπη, κάναμε διάλειμμα, περιμέναμε ανατροπές αλλά... άνθρακας ο θησαυρός. Οι Mercedes απέδειξαν πως όχι μόνο παραμένουν μπροστά, ίσως να απομακρύνθηκαν κιόλας. Πράγμα που αναγκαστικά μας κάνει να εστιάζουμε στον επικείμενο, νέο εμφύλιο. Ο Πάνος Σεϊτανίδης παραθέτει τις σκέψεις του ενόψει του ισπανικού GP.

Θες τίτλο; Απόδειξέ το!

Mercedes Vs Mercedes λοιπόν, Hamilton Vs Rosberg. Όπως λέει και ο τίτλος, αυτός ο αγώνας είναι… make or brake. Κυρίως στον ψυχολογικό τομέα. Μπορεί ο Γερμανός να έχει το πάνω χέρι στη βαθμολογία, έστω και με το εύθραυστο προβάδισμα των 4 πόντων αλλά κακά τα ψέματα, το momentum είναι στην άλλη πλευρά του γκαράζ. Τέσσερις στις πέντε pole για τον Lewis, έχασε μόνο όταν… έμεινε, στην Αυστραλία.

Θέλεις λοιπόν τίτλο κύριε Rosberg; Απόδειξέ το. Δεν το έκανες στο Μπαχρέιν, πρέπει να το κάνεις τώρα. Κάποτε ο Mark Webber τον αποκαλούσε… Britney, γενικά είναι baby face και το καλό παιδί, όμως αυτά δεν είναι γνωρίσματα πρωταθλητή. Αν θες να ανέβεις στο θρόνο, πρέπει να είσαι έτοιμος να πατήσεις επί "πτωμάτων". Ειδικά του teammate σου.

Θα μου πείτε και θα έχετε δίκιο: "Στη Βαρκελώνη, εκεί όπου 18 στις 23 η pole έχρισε νικητή";

Ακριβώς. Αν εκεί που δεν προσπερνάς, αν εκεί όπου η παράδοση δεν ευνοεί αλλαγές, εκεί που κανένας δεν σε πιστεύει, τα καταφέρεις, αλλάζεις τις ισορροπίες. Αυτό είναι λοιπόν το έργο για τον αγώνα της Κυριακής, για τον Rosberg είναι παρότι νωρίς, ένας κρίσιμος αγώνας.

Μεταξύ μας, αν και από την εποχή της "Britney" ο Nico έχει ωριμάσει οδηγικά, δεν θα πόνταρα πάνω του. Όπως συνήθως συμβαίνει έως τώρα, την κρίσιμη στιγμή "λύγισε". Ήταν μπροστά από τον Lewis στο Q1 και το Q2 αλλά στο Q3 έβλεπε τον διαχύτη του. Τα λεφτά μου λοιπόν ξανά στον Hamilton που λογικά, μετά από την τέταρτη σερί νίκη του, θα ξεκινήσει τη διαδρομή προς το Μονακό (σ.σ. επόμενο ραντεβού, στις 25 Μαΐου) όντας πρωτοπόρος.

Χρειάζεται πάντως προσοχή και σκόρδα για τις κακοτοπιές. Ο Lewis το ξέρει καλά: μία εγκατάλειψη είχε και παρότι έκτοτε σαρώνει, ακόμα δεύτερος είναι στη βαθμολογία. Μπορεί όμως να επηρεάσει κάποιος άλλος οδηγός τον εμφύλιο των Mercedes;

Η απόσταση από το grid μέχρι την πρώτη στροφή, είναι η μεγαλύτερη του πρωταθλήματος: στα 730 μέτρα. Έχουμε δει στο παρελθόν οδηγούς να κάνουν σούπερ εκκινήσεις και να αλλάζουν ισορροπίες. Επίσης όλοι πλακώνονται στα φρένα για να πλασαριστούν για την αλληλουχία δεξιάς-αριστερής στροφής που ακολουθεί. Μία καλή εκκίνηση από τον τρίτο Daniel Ricciardo, μια βουτιά στα φρένα από τον πάντα… ευφάνταστο και πέμπτο στο grid Romain Grosjean, ίσως μία εκκίνηση με "άγνοια κινδύνου" από τον Vdata-altteri Bottas που εκκινεί ανάμεσά τους;

Μόνο έτσι όμως. Σε πραγματικό ρυθμό, οι Mercedes δεν θα έχουν αντίπαλο και θεωρώ πως ούτε η φθορά των ελαστικών ούτε κάποια μαγική στρατηγική από άλλη ομάδα θα μπορέσει να αλλάξει τις ισορροπίες. Πίσω τους όμως, όπως και στους προηγούμενους αγώνες, θα γίνει κόλαση! Ο Ricciardo εδραιώνει εαυτόν ως «best of the rest» στους τελευταίους αγώνες, η Williams δείχνει ανά διαστήματα μία δυναμική που ακόμα δεν έχει μεταφραστεί σε βάθρο, στη Ferrari o Kimi Raikkonen βρέθηκε μπροστά από τον Fernando Alonso – βρήκε αγώνα κι αυτός, στην έδρα του Ισπανού!

Κλείνοντας, ένας οδηγός τον οποίο θα παρακολουθήσω με ενδιαφέρον, θα είναι ο Sebastian Vettel. Από τη δέκατη-πέμπτη θέση, χωρίς μονοθέσιο που να υπερέχει, σε μία πίστα όπου προσπερνάς μόνο με αίτηση… μήπως ήρθε η ώρα να οδηγήσει σαν τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής; Και όπου τον βγάλει…

News 24/7

24MEDIA NETWORK