Από τα supercars στα SUV!

Ακόμα και ελιτίστικες αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των crossover.

Έγιναν μόδα που όμως δεν πέρασε, τράβηξαν βλέμματα αλλά πλέον είναι κομμάτι της καθημερινότητά μας, αποτέλεσαν success stories για πιο… συμβατικές μάρκες αλλά πλέον αποτελούν κομμάτια του εμπορικού πλάνου ακόμα και εταιρειών, που δημιουργούσαν μόνο supercars! Ο λόγος φυσικά για τα SUV, που αποτελούν τη δημοφιλέστερη πλέον κατηγορία σε πολλές αγορές και μάλιστα, με συνεχώς ανοδική πορεία.

Έτσι δικαιολογείται άλλωστε η επιλογή ολοένα και περισσότερων εταιρειών που ανήκουν στη θεωρητική και όχι μόνο ελίτ, να τολμήσουν να ασελγήσουν πάνω στο σχεδιαστικό τους DNA και κάνουν τομή στον ρου της ιστορίας τους. To έκανε πρώτη ανάμεσα στους "μεγάλους" η Porsche, ακολουθούν κι άλλοι. Ας δούμε λοιπόν ποιες από αυτές τις μάρκες που απευθύνονται σε λίγους, επιδιώκουν με ‘Δούρειους Ίππους’ τέτοια οχήματα, να απευθυνθούν σε περισσότερους πελάτες.

 

Lamborghini Urus

Αποτέλεσε μία σύγχρονη εκδοχή του "γεφυριού της Άρτας". Τη μία ημέρα έχτιζαν το πλάνο στη Σαντ’ Άγκατα Μπολονέζε, την άλλη μέρα το διοικητικό συμβούλιο του VW Group γκρέμιζε την ιδέα παραγωγής ενός SUV. Όμως κάποια στιγμή αυτό το γεφύρι απέκτησε θεμέλια, η πρωτότυπη URUS έκανε την εμφάνισή της στο Pebble Beach Concours d’ Elegance του 2012 και οι θετικές αντιδράσεις, έκαμψαν κάθε αντίσταση. Σχεδόν. Έχουν περάσει τέσσερα χρόνια κι ακόμα έχουμε ορίζοντα διετίας προτού δούμε το εντυπωσιακό SUV να βγαίνει στους δρόμους. Μάλιστα, θα σηματοδοτήσει και άλλη μία μικρή επανάσταση για την ιταλική μάρκα καθώς αναμένεται να είναι το πρώτο μοντέλο της που θα φοράει υπέρ-τροφοδοτούμενο κινητήρα, έναν 4litro Twin-Turbo V8.

 

Bentley Bentayga

Από την άγρια ομορφιά, περνάμε στην πολυτέλεια. Λίγοι θα περίμεναν πως μία τόσο… παλαιών αρχών μάρκα, θα τολμούσε να παίξει τόσο νωρίς μπάλα στο συγκεκριμένο στίβο. Κι όμως η Bentayga αποτελεί πραγματικότητα και μάλιστα παρά το δυσθεώρητο κόστος απόκτησής της (περίπου 220.000 ευρώ), πουλάει ήδη σαν ζεστό ψωμάκι (πολυτελείας). Μετά το όχημα #001 που πλέον βρίσκεται στο γκαράζ της Βασίλισσας Ελισάβετ, η γραμμή παραγωγής δουλεύει υπερωρίες ώστε από το αρχικό πλάνο των 3.600 αυτοκινήτων σε ετήσια βάση, να ανέβει στα 5.500! Κοινώς, λεφτά υπάρχουν!

Maserati Levante

Η μάρκα με σήμα την τρίαινα, θέλει να "καρφώσει" τον ανταγωνισμό και το φιλόδοξο πλάνο που έχει για κατακόρυφη άνοδο των ετήσιων πωλήσεων, βασίζεται πάνω στο πρώτο SUV στην 102 ετών ιστορία της. Παρουσιάστηκε με κάθε μεγαλοπρέπεια στην πρόσφατη 86η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης και κοστίζοντας το ένα τρίτο από τα χρήματα της Bentayga, θα μπορεί κάλλιστα να "κλέψει" πελάτες από την Porsche. Η Levante θα προσφέρεται με τρεις επιλογές κινητήρων: Δύο βενζίνης με 350 και 430 άλογα και έναν diesel απόδοσης 275 ίππων.

 

Aston Martin DBX

Το ρεύμα της εποχής ακολουθεί και η Aston Martin, που ετοιμάζει την έκδοση παραγωγής της εντυπωσιακής DBX. Ακόμα απέχει από το να βγει στους δρόμους αλλά είναι μέσα στα πλάνα της βρετανικής μάρκας για την επόμενη τριετία. Λέτε να είναι το αυτοκίνητο του επόμενου James Bond

Θα είναι κάπως έτσι η Cullinan;

Rolls-Royce Cullinan

Από τη στιγμή που έφτιαξε SUV η Bentley, το αντίπαλο δέος της Rolls-Royce δεν θα μπορούσε να μείνει με τα χέρια σταυρωμένα. Όμως για να καλύψει την όποια "ήττα" από την καθυστέρηση της υλοποίησης του project, μιας και η Cullinan είναι ακόμα στο στάδιο των δοκιμών εξέλιξης, η Rolls-Royce σκοπεύει να ανεβάσει στ’ άστρα τον πήχη. Θα εφοδιάζεται με V12 κινητήρα χωρητικότητας 6.8 λίτρων, θα είναι πολυτελής σαν παλάτι και θα κοστίζει –κάθεστε;- περίπου 400 χιλιάδες ευρώ! Καθόλου τυχαία, η Cullinan έχει πάρει το όνομά της από ένα διαμάντι.

Υπάρχουν όμως και εταιρείες που αντιστέκονται σθεναρά. Για παράδειγμα η Ferrari. Μπορεί η νέα εποχή υπό τον Sergio Marchionne να έχει φέρει πληθώρα αλλαγών στη δομή, στον τρόπο λειτουργίας, ακόμα και στη φιλοσοφία της εμβληματικής ιταλικής μάρκας αλλά ο "πουλοβεράκιας" μένει σταθερός σε μία άποψη: από την πόρτα του Μαρανέλο, δεν θα βγει SUV. Στάση αξιοσημείωτη, δεδομένου πως ο άμεσος ανταγωνιστικής, η Lamborghini, έχει ήδη περάσει στην αντίπερα όχθη.

 

Στο ίδιο μήκος κύματος και η McLaren Automotive που μπορεί πλέον να έχει ανοίξει τα γκάμα της σαν βεντάλια αλλά επιμένει πως δεν θα δημιουργήσει τέτοιο αυτοκίνητο. Τέλος, στην κατηγορία αυτή τοποθετώ και την Koenigsegg, παρότι αυτή είναι μία μικρότερων διαστάσεων Σουηδική εταιρεία που όμως, κατασκευάζει εξωφρενικά supercars. Ο ιδιοκτήτης της, Christian von Koenigsegg, δήλωσε πρόσφατα πως θα μπορούσαν κάλλιστα να δημιουργήσουν ένα θηριώδες ανθρακονημάτινο crossover αλλά πως δεν θα το κάνουν. Γιατί; Γιατί απλά δεν του αρέσουν τα SUV!

Έχουμε λοιπόν παραδείγματα… αντίστασης στην τάση της εποχής. Το θέμα όμως είναι, αν η αγορά συνεχίσει στην ίδια ρότα, για πόσο καιρό ακόμα οι παραπάνω αντιφρονούντες θα σφυρίζουν αδιάφορα; Και για να μην κοροϊδευόμαστε, ακόμα κι αν τάσσονται ανοιχτά κατά αυτής της κατηγορίας, σίγουρα κάπου στα γραφεία τους, κάποιος σχεδιαστής πειραματίζεται πάνω σε μία τέτοια, μεγάλων διαστάσεων ιδέα. Κι ας την κρατήσει στο τέλος για τον εαυτό του…

Η Koenigegg θα παραμείνει πιστή στην δημιουργία supercars και hypercars, που θα συγκλονίζουν όπως η One:1

 

Πρώτη Σελίδα