GP Μονακό: Έκανε σεφτέ στις νίκες ο Hamilton

Την πρώτη φετινή νίκη του στο πρωτάθλημα της Formula 1 και συνολικά 44η στην καριέρα του σημείωσε ο Lewis Hamilton, ο οποίος μείωσε τη διαφορά του από τον πρωτοπόρο και ομόσταυλό του, Nico Rosberg που βρέθηκε σε πολύ κακή μέρα. Δεύτερος ο Ricciardo, τρίτος ο Perez.

GP Μονακό: Έκανε σεφτέ στις νίκες ο Hamilton

Μία καθοριστική νίκη στην προσπάθεια να υπερασπιστεί τον παγκόσμιο θρόνο του, πανηγύρισε ο Lewis Hamilton. Οκτώ χρόνια μετά την πρώτη του επιτυχία στους δρόμους του Πριγκιπάτου, ο Βρετανός εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος των μηχανικών της Red Bull και διαχειρίστηκε άριστα τα ελαστικά του, φτάνοντας πρώτος στην καρό σημαία. Σε συνδυασμό με τον κακό αγώνα του πρωτοπόρου της βαθμολογίας, Nico Rosberg, που αρκέστηκε στην έκτη θέση, η μεταξύ τους διαφορά μειώθηκε στους 24 πόντους.

Ας δούμε όμως αναλυτικά τι έγινε στο Μονακό, γύρο με το γύρο. Η βροχή που είχε προηγηθεί στην Κυανή Ακτή, ανάγκασε τον Charlie Whiting να αποφασίσει η εκκίνηση να δοθεί πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Τελικά αυτό οριοθετούσε το ρυθμό μέχρι τον όγδοο ρυθμό αν και αμέσως μετά την πρώτη πράσινη σημαία, ξεκίνησε μία σειρά από συμβάντα που προκάλεσαν καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

Το πρώτο ήρθε μετά την έξοδο του Jolyon Palmer που έχασε τον έλεγχο στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Κάπου εκεί άρχισαν οι αλλαγές ελαστικών, με αρκετούς οδηγούς να θεωρούν πως είχε έρθει η ώρα να αφήσουν τα ελαστικά ακραίων καιρικών συνθηκών και να βάλουν τα ενδιάμεσα.

Ακολούθησε το λάθος του Kimi Raikkonen που έχασε τον έλεγχο στη φουρκέτα, με το εμπρός μέρος της SF16-H να βρίσκει στις μπαριέρες. Προσπαθώντας να… μαντέψει τι θα κάνει ο Φινλανδός, ο Felipe Massa προσπαθούσε και να αμυνθεί απ’ όσους ακολουθούσαν. Υπήρξε μία μικρή επαφή Kimi-Massa αλλά αυτός που την πλήρωσε ήταν ο Romain Grosjean που «κλείστηκε» από την τραυματισμένη Ferrari. Ο Raikkonen προσπάθησε να επιστρέψει στα pit, όμως με την εμπρός αεροτομή κολλημένη κάτω από το μονοθέσιό του, αναγκάστηκε να παρκάρει στην έξοδο διαφυγής μετά το τούνελ.

Στο μεσοδιάστημα, οι σειρά στην κορυφή ήταν ίδια με αυτή της εκκίνησης. Όμως ένα πρόβλημα υπερθέρμανσης των φρένων της W07 Hybrid, ανάγκαζε τον Nico Rosberg να κινείται με αργό ρυθμό. Έτσι ο pole man Daniel Ricciardo άνοιγε τη διαφορά, την ώρα που ο Hamilton είχε κολλήσει πίσω από τον teammate του. Χρειάστηκε να μείνουν 12 δευτερόλεπτα πίσω τα ασημί βέλη, για να κάνει στην άκρη ο Rosberg, αφήνοντας τον Hamilton να κυνηγήσει τον Ricciardo. Από τον πρώτο κιόλας γύρο, ο Lewis έκανε γύρο ταχύτερο κατά δύο και πλέον δευτερόλεπτα.

Στον 23 γύρο ο Ricciardo μπήκε στα pit για να βάλει τα ενδιάμεσα αλλά στη Mercedes αποφάσισαν να ακολουθήσουν διαφορετική στρατηγική. Με την πίστα να στεγνώνει σταδιακά, πήραν το ρίσκο να περιμένουν να κάνουν απ’ ευθείας αλλαγή σε σλικ ελαστικά! Πράγμα που έγινε στον 30γύρο, με τον Hamilton που μέχρι τότε κρατούσε πίσω του τον αντίπαλό του, να βάζει την πάρα πολύ μαλακή γόμα, ποντάροντας να πάει με αυτό το σετ μέχρι τέλους.

Στη Red Bull επέλεξαν ο δικός τους οδηγός να κάνει έναν επιπλέον γύρο με τα κόκκινων διακριτικών ελαστικά, ώστε να προλάβει να κερδίσει το χρόνο που θα τον έφερνε μπροστά μετά τη δική του αλλαγή ελαστικών. Μόνο που εκεί, ήρθε η τραγωδία της Red Bull. Ειδικά στο Μονακό, το pit wall δεν έχει οπτική επαφή με το γκαράζ. Ένα λάθος λοιπόν στην επικοινωνία, είχε ως αποτέλεσμα ο Ricciardo να βρεθεί να περιμένει ακινητοποιημένος στα pit, καθώς οι μηχανικοί του δεν ήταν έτοιμοι! Όταν τελικά έβαλαν τα ελαστικά πολύ μαλακής γόμας, είχε χαθεί πάρα πολύς χρόνος. Ο Αυστραλός επέστρεψε στην πίστα ακριβώς πίσω από τον Hamilton και έμεινε εκεί μέχρι τέλους αφού το προσπέρασμα στο Μονακό είναι σχεδόν αδύνατο αν δεν υπάρχει διαφορά απόδοσης ανάμεσα στα δύο μονοθέσια. Έτσι για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, ο Ricciardo θα μπορούσε να νικήσει αλλά βάσει των επιλογών/λαθών της ομάδας του, δεν το έκανε.

Για τον Lewis, η νίκη είναι εξαιρετικά σημαντική και η διαφορά τόσο στη γλώσσα του σώματος όσο και στα λόγια των δύο, ήταν ενδεικτική. Υπήρχε και μία αμφιλεγόμενη στιγμή στη μεταξύ τους μάχη, όταν στον 38 γύρο ο Αυστραλός προσπάθησε να χωθεί ανάμεσα στη Mercedes και τις μπαριέρες, με τον Hamilton να κλείνει επιθετικά την πόρτα. Παρότι ο Αυστραλός δεν ήταν ικανοποιημένος, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν πως ήταν αγωνιστικό συμβάν.

Εκπληκτικό αποτέλεσμα για τον Sergio Perez που επέλεξε να κάνει το τελευταίο stint με ελαστικά μαλακής γόμας, όπως και ο Sebastian Vettel που ακολουθούσε. Η στρατηγική τους αποδείχθηκε σωστή, βρέθηκαν κοντά στους πρώτους και ειδικά ο Μεξικανός, ανέβηκε για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο.

Εξαιρετικό αποτέλεσμα για τη McLaren-Honda αποτέλεσε η πέμπτη θέση του Fernando Alonso, με την ιστορική ομάδα να βαθμολογείται και με τον Jenson Button (9). Η κακή μέρα για τον Rosberg ολοκληρώθηκε με την απώλεια της έκτης θέσης στο νήμα! Ο Nico Hulkenberg τον προσπέρασε στο photo-finish και έτσι η Force India έκανε το 3-6 στον καλύτερο φετινό αγώνα της. Όσο για τον Rosberg, έχουμε δει τίτλους να χάνονται για έναν βαθμό, άρα ίσως αυτή η εξέλιξη να του στοιχήσει.

Στους βαθμούς ήταν ξανά ο Carlos Sainz με τη Scuderia Toro Rosso (8) ενώ τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Felipe Massa, σε ένα απόγευμα που στη Williams θέλουν να ξεχάσουν πολύ γρήγορα.

Τι άλλο μας μένει από το Μονακό; Το τρίτο ατύχημα του Max Verstappen σε δύο ημέρες, με τον νεότερο νικητή στην ιστορία της F1, να σημαδεύει και σήμερα τις μπαριέρες στη Ρασκάς. Ο Daniil Kvyat τον οποίο αντικατέστησε στην RBR, είχε μία κοκορομαχία με τον Kevin Magnussen που είχε το αναμενόμενο, επίπονο αποτέλεσμα. Όσο για τη Sauber, όταν μία ομάδα ψυχορραγεί οικονομικά, το να βλέπει τους οδηγούς της να συγκρούονται μεταξύ τους, μάλλον ήταν αποκαρδιωτικό.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ

LIVE

Η σελίδα ανανεώνεται αυτόματα όποτε υπάρχει νέα καταχώρηση - δεν χρειάζεται refresh

News 24/7

24MEDIA NETWORK