Νυχτερινές βόλτες στην έρημο

Ο Πάνος Σεϊτανίδης γράφει για την τρίτη "κόντρα" στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, που διεξάγεται στο Μπαχρέιν.

Νυχτερινές βόλτες στην έρημο

Την ώρα που προβολείς στο "Στολίδι του Κόλπου" ανάβουν, για εμάς τα κόκκινα φώτα σβήνουν και "πατάμε γκάζι" σε μία μαραθώνια κούρσα ενημέρωσή σας για όλα όσα συμβαίνουν στον μαγικό κόσμο της F1! Τούτα τα λόγια σηματοδοτούν την εκκίνηση μίας νέας συνεργασίας που από το Grand Prix της Κίνας ελπίζουμε να σας συναρπάσει, καθώς στο περιθώριο κάθε αγώνα, το Contra.gr θα γίνεται επί τέσσερις ημέρες… αγωνιστικό! Ενώ όμως δουλεύουμε πυρετωδώς στα δικά μας pits για να ετοιμάσουμε τη νέα αυτή ενότητα, δεν θα μπορούσαμε να μη κάνουμε και τις δικές μας "δοκιμές εξέλιξης", σχολιάζοντας όσα συμβαίνουν αυτό το Σαββατοκύριακο στο Μπαχρέιν.

Οι δύο πρώτες περίοδοι ελεύθερων δοκιμών έχουν περάσει, έχουμε μπροστά μας την τρίτη και φυσικά τη μάχη των κατατακτήριων δοκιμών που αρχίζουν στις 18.00. Τι να περιμένουμε λοιπόν εκεί;

Η Παρασκευή ανήκε ξανά, ολοκληρωτικά, στις Mercedes. Lewis Hamilton και Nico Rosberg φάνταζαν ασημί βέλη που έσκιζαν τον νυχτερινό ορίζοντα, αφού βρέθηκαν ένα δευτερόλεπτο (μεταφράζοντάς το στους μη-μυημένους = έναν αιώνα) μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Όμως πίσω τους, έπεφταν κορμιά και όχι από τη ζέστη. Μόλις τρία δέκατα του δευτερολέπτου χώριζαν τους επτά οδηγούς που ακολούθησαν ή αν προτιμάτε τις Ferrari, Red Bull, Williams, McLaren και Toro Rosso. Ναι, οι χρόνοι της Παρασκευής συνήθως δεν λένε τίποτα, αφού πρόκειται για ημέρα δοκιμών και πειραματισμών, λαμβάνοντας όμως υπόψη όσα έχουμε δει και σε Αυστραλία-Μαλαισία, λίγο-πολύ η κατάταξη του FP2 παρουσιάζει την ευρεία κατάσταση ισορροπιών.

Ποντάρισμα στη Mercedes

Μπορεί λοιπόν να χάσει την pole στο Sakhir η Mercedes; Δύσκολα, είναι η απάντηση. Οι W05 έχουν προβάδισμα και αυτή τη φορά χωρίς βροχή να τις "φρενάρει", δεν νομίζω πως θα απειληθούν. Αν πόνταρα, θα ακουμπούσα τα λεφτά μου ξανά στον Lewis Hamilton που πάει για την pole position No34. Όχι ότι ο Nico Rosberg πρέπει να αγνοηθεί, είχε πάρει την pole position πέρυσι ενώ ακόμα και στις εποχές της Williams ή όταν η Mercedes "δεν τράβαγε", πάντα έκανε καλούς αγώνες. Ήμουν εκεί το 2006, στο ντεμπούτο του στην F1, όταν όχι μόνο είχε βαθμολογηθεί αλλά είχε σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, προκαλώντας αίσθηση.

Φαβορί λοιπόν έχουμε αλλά την ώρα της κρίσης θα φανεί αν η Red Bull Racing έχει κλείσει κι άλλο την ψαλίδα, αν η αισιοδοξία στο στρατόπεδο της Williams θα μεταφραστεί στην πρώτη φετινή υπέρβαση, αν η Ferrari έχει κρυμμένο άσο στο μανικί.

Και το σημαντικότερο, η pole position προσφέρεται για να βελτιώνει στατιστικά, να χαρίζει προβολή, ένα προβάδισμα στην εκκίνηση αλλά δεν εξασφαλίζει τίποτα για τον 57 γύρων και 308 χιλιομέτρων καταμεσής της ερήμου αγώνα. Ειδικά στη νέα εποχή με τις περίπλοκες και εύθραυστες μονάδες ισχύος, η απόσταση ανάμεσα στο θρίαμβο και την αποτυχία είναι πολύ μικρή. Άλλωστε στα εννέα Grand Prix που έχουν διεξαχθεί έως τώρα στο Μπαχρέιν, μόνο τέσσερις φορές νίκησε ο κάτοχος της pole.

News 24/7

24MEDIA NETWORK