Οι επιλογές ελαστικών για το GP Αυστρίας

Ποικίλες στρατηγικές από τις ομάδες για τον ένατο αγώνα του 2016.

Οι επιλογές ελαστικών για το GP Αυστρίας

H πίστα του Red Bull Ring φιλοξενεί τον ένατο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1, σε ένα σκηνικό που διαφέρει πολύ από εκείνο του προηγούμενου αγώνα, στους δρόμους του Μπακού. Η πίστα του Σπίλμπεργκ είναι φτιαγμένη σε ένα οροπέδιο, έχει μεγάλες υψομετρικές διαφορές και ο ευμετάβλητος καιρός παίζει συχνά το ρόλο του.

Το ίδιο και τα ελαστικά, με την Pirelli να έχει επιλέξει για αυτό το Grand Prix την μαλακή, την πολύ μαλακή και τη πάρα πολύ μαλακή γόμα. Ας δούμε αναλυτικά πόσα σετ κάθε μίας επέλεξε κάθε οδηγός, σημειώνοντας πως οι Ferrari και οι Renault έχουν κάνει την πιο επιθετική επιλογή, με 9 σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας αλλά και πως σημειώνεται διαφορά στις επιλογές των δύο πιλότων της Mercedes.

Ποια είναι όμως τα χαρακτηριστικά κάθε γόμας;

Κίτρινα διακριτικά, μαλακή γόμα:

Δεν είναι σύνηθες να είναι η πιο σκληρή εκ των τριών γομών όπως συμβαίνει στην Αυστρία. Όντας προεπιλογή της ιταλικής εταιρείας οι οδηγοί πήραν υποχρεωτικά ένα τουλάχιστον σετ απ’ αυτή τη γόμα.

Κόκκινα διακριτικά, πολύ μαλακή γόμα:

Επίσης προεπιλογή της Pirelli οπότε οι οδηγοί πήραν υποχρεωτικά ένα τουλάχιστον σετ. Αναμένεται να παίζει σημαντικό ρόλο στον αγώνα.

Μωβ διακριτικά, πάρα πολύ μαλακή γόμα:

Η πιο δημοφιλής επιλογή με διαφορά, κάποιοι πήραν μέχρι και εννιά σετ (σ.σ: από 13 συνολικά) απ’ αυτή τη γόμα.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του Red Bull Ring που επηρεάζουν τα ελαστικά;

- Τα πρώτα δυο μέρη της πίστας είναι γρήγορα ενώ το τελευταίο είναι αργό και πιο τεχνικό. - Η πίστα δοκιμάζει μια ευρεία γκάμα δυνατοτήτων των ελαστικών όσον αφορά στα πλευρικά αλλά και στα διαμήκη φορτία. - Η φθορά, η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης αλλά και η θερμοκρασία περιβάλλοντος βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, γι’ αυτό και επιλέγηκαν τα πιο μαλακά ελαστικά.

- Το να οριστούν τα σημεία φρεναρίσματος είναι κάπως πολύπλοκο καθώς υπάρχει ένα αριθμός στροφών όπου οι οδηγοί φρενάρουν σε ανηφόρα.

- Η επιφάνεια του οδοστρώματος γενικώς παρέχει χαμηλή πρόσφυση, έχει χαμηλή τραχύτητα και σε κάποια σημεία υπάρχουν ανομοιομορφίες.

- Ένας γύρος στο Σπίλμπεργκ διαρκεί χρονικά, λιγότερο απ’ ότι σε οποιαδήποτε άλλη πίστα του πρωταθλήματος. Η πίστα έχει μόνο 9 στροφές και η ακριβής οδήγηση είναι καθοριστική.

 

Για το Grand Prix της Αυστρίας και τις απαιτήσεις του από τα ελαστικά, μίλησε ο αγωνιστικό διευθυντής της Mercedes, Paul Hembery: "Η Αυστρία είναι μια από τις πιο ατμοσφαιρικές και χαρακτηριστικές διαδρομές του πρωταθλήματος. Απαιτεί πολλά από τα ελαστικά σαν πίστα, τόσο από την μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση όσο και από την απόδοση. Γι’ αυτό το λόγο η πιο δημοφιλής επιλογή είναι η πάρα πολύ μαλακή γόμα. Αυτό πιθανόν να οδηγήσει σε δυο αλλαγές ελαστικών στον αγώνα, παρότι πέρυσι είχαμε μόνο μια".

"Παραταύτα ο συγκεκριμένος αγώνας είναι πάντοτε απρόβλεπτος: Πέρυσι εμφανίστηκε αυτοκίνητο ασφαλείας στην αρχή του αγώνα ενώ φέτος έχουν ίδιες πιθανότητες εμφάνισης ο ήλιος και η βροχή. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα θα ταιριάξει καλά με το Red Bull Ring. Eίμαστε σχεδόν σίγουροι ότι θα έχουμε επίτευξη των ταχύτερων γύρων που έχουν γίνει ποτέ στη συγκεκριμένη πίστα με την τωρινή της διαμόρφωση".

 

Πάνος Σεϊτανίδης

VIDEO

F1 AGENDA