Οι επιλογές ελαστικών στο Μπαχρέιν

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι επιλογές γομών από τις ομάδες

Η μεγάλη ιδιαιτερότητα του δεύτερου γύρου του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1 που διεξάγεται στο Μπαχρέιν, είναι πως λαμβάνει χώρα υπό το φως των προβολέων. Κάτι που ισχύει τόσο για το FP2 (που είναι σε εξέλιξη) όσο και για τη μάχη της pole position.

Αυτό διευρύνει το παράθυρο στρατηγικής για τις ομάδες σχετικά με τις επιλογές ελαστικών. Γι’ αυτόν τον αγώνα, η Pirelli που αποτελεί αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών στην F1 από το 2011, έχει επιλέξεις τις εξής τρεις γόμες: μέση, μαλακή και πολύ μαλακή. Τις ίδιες δηλαδή με την πρεμιέρα της Αυστραλίας, μόνο που αυτή τη φορά έχουμε εντελώς διαφορετικές συνθήκες.

Ποια είναι όμως τα χαρακτηριστικά κάθε γόμας εξ αυτών;

- Μέση, λευκά διακριτικά: Δουλεύει σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και είναι μια από τις πιο εύκολες στη διαχείριση, γόμα της γκάμας

- Μαλακή, κίτρινα διακριτικά: Δουλεύει σε πιο υψηλές θερμοκρασίες και το δυνατό της σημείο είναι η απόδοση

- Πολύ μαλακή, κόκκινα διακριτικά: Δουλεύει σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες, είναι γρήγορη και έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής

 

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, δηλώνει για το συγκεκριμένο Grand Prix: "Οι νέοι κανονισμοί ελαστικών για το 2016 αποδεικνύονται μεγάλη επιτυχία. Είδαμε πολλές εναλλακτικές στρατηγικές στην Αυστραλία. Το Μπαχρέιν είναι μια τελείως διαφορετική πίστα όπου η συμπεριφορά των ελαστικών επηρεάζεται από την μεγάλη πτώση στη θερμοκρασία κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτό μας δίνει άλλες παραμέτρους και προκλήσεις. Έχει ενδιαφέρον να δούμε ποιος έμαθε τα περισσότερα στην Αυστραλία και θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί καλύτερα τα νέα δεδομένα. Υπάρχουν μερικές αντικρουόμενες επιλογές ελαστικών από τις ομάδες οι οποίες θα παίξουν κομβικό ρόλο στο αποτέλεσμα του αγώνα".

Η εκκίνηση του αγώνα είναι στις 18:00 το απόγευμα της Κυριακής, πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα τη δραματική πτώση της θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η άσφαλτος που βρίσκεται πάνω σε γρανίτη είναι τραχιά και σκληρή, αυτό αυξάνει την φθορά των ελαστικών. Πολλές φορές άμμος από την έρημο που βρίσκεται γύρω από την πίστα, καταλήγει λόγω ανέμου στο οδόστρωμα, επηρεάζοντας την πρόσφυση. Στο σιρκουί του Σακχίρ πάρχει ένας αριθμός αργών στροφών όπου η καλή ελκτική πρόσφυση είναι κρίσιμη και το όριο για τα ελαστικά έρχεται από τον πίσω άξονα. Ταυτόχρονα υπάρχουν τέσσερις γρήγορες ευθείες οπότε στο σετάρισμα απαιτείται συμβιβασμός. Όσο για το αυτοκίνητο ασφαλείας, κάνει πολύ σπάνια την εμφάνισή του. Συγκεκριμένα έχει εμφανιστεί μόνο 2 φορές στα 11 Grand Prix Μπαχρέιν που έχουν προηγηθεί.

Το παρακάτω γράφημα παρουσιάζει αναλυτικά τις επιλογές σετ ελαστικών για κάθε οδηγό...

 

 

Πάνος Σεϊτανίδης

VIDEO

F1 AGENDA