Οι στρατηγικές του GP Ιαπωνίας

Η Pirelli αναλύει τις επιλογές που έκριναν τη μάχη στην πίστα της Σουζούκα.

Οι στρατηγικές του GP Ιαπωνίας

Το Grand Prix της Ιαπωνίας περιελάμβανε πληθώρα προσπερασμάτων και ευρεία ποικιλία στρατηγικών. Η πιο δημοφιλής στρατηγική ήταν αυτή των δυο αλλαγών με μαλακή/σκληρή/σκληρή γόμα. Αυτοί ακολούθησαν και οι τρεις οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο.

Ο Nico Rosberg έκανε την τέλεια εκκίνηση εκμεταλλευόμενος την pole position και αυτό τον βοήθησε να κερδίσει τον αγώνα. Αντιστάθηκε στην προσπάθεια των οδηγών της Red Bull να βρεθούν μπροστά του χρησιμοποιώντας στρατηγική παράκαμψης - το γνωστό undercut. Αυτό το επιχείρησαν στη Red Bull πραγματοποιώντας νωρίς τα πρώτα πιτ στοπ.

Η άλλη Mercedes του Lewis Hamilton άργησε να μπει στα πιτ σε μια προσπάθεια να κερδίσει θέσεις στην πίστα. Τελικά ο Βρετανός κατάφερε να τερματίσει τρίτος, παρά την κακή εκκίνηση που τον έφερε από τη 2η στην 8η θέση.

Στην τελευταία σειρά πιτ στοπ ο Hamilton πέρασε το Vettel που χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα για το τελευταίο μέρος του αγώνα. Ο Hamilton αξιοποίησε την μεγάλη αντοχή των σκληρών ελαστικών για να πιέσει στο τέλος του αγώνα την άλλη Red Bull, του Max Verstappen, διεκδικώντας τη 2η θέση.

 

Όμως δεν ακολούθησαν όλοι στρατηγική δυο αλλαγών. Οι οδηγοί της Williams, Valtteri Bottas και Felipe Massa, άλλαξαν μια φορά ελαστικά και αμφότεροι τερμάτισαν στους βαθμούς. Αντίστοιχη στρατηγική μια αλλαγής ελαστικών ακολούθησαν και οι Renault, Sauber.

Είδαμε και τους τρεις τύπους γομών στην εκκίνηση. Οι δέκα πρώτοι οδηγοί εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα. Όσοι ήταν σε στρατηγική ενός πιτ στοπ εκκίνησαν είτε με τη σκληρή είτε με τη μέση γόμα. Η ομάδα της Force India ήταν η μόνη που χρησιμοποίησε και τις τρεις γόμες κατά τη διάρκεια του αγώνα.

 

Ο αγωνιστικός διευθυντής Pirelli, Paul Hembery, είπε σχετικά: "Είδαμε πολλά προσπεράσματα και πολλές διαφορετικές τακτικές στη Σουζούκα. Καθώς υπήρχαν διαθέσιμες τρεις γόμες ανοίγονταν μια ευρεία ποικιλία επιλογών για τη χάραξη στρατηγικής. Ο καλός καιρός και η απουσία αυτοκινήτου ασφαλείας είχε ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι να πάνε σε τακτική δυο αλλαγών. Υπήρξαν όμως και άλλες τακτικές που απέδωσαν όπως αυτή της μιας αλλαγής ελαστικών σε μια από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς όσο αφορά στη χρήση των ελαστικών. Συγχαρητήρια στη Mercedes που πήρε έναν ακόμη τίτλο στους κατασκευαστές".

 

Πάνος Σεϊτανίδης

VIDEO

F1 AGENDA