Οι τεράστιες αλλαγές στις κατατακτήριες δοκιμές

Το "πράσινο φως" πήραν οι αλλαγές στις κατατακτήριες δοκιμές των grand prix από τη νέα σεζόν, οι οποίες αλλάζουν όλα όσα γνωρίζαμε μέχρι στιγμής.

Η FIA επικύρωσε το νέο φορμάτ στις κατατακτήριες δοκιμές της Formula 1 που θα χρησιμοποιηθούν από το πρώτο grand prix της σεζόν στην Αυστραλία, παρά τις αρχικές αμφιβολίες από τον Bernie Ecclestone.

Το άρθρο 33 παράγραφος 1 περιγράφει τη νέα διαδικασία των δοκιμών, που χωρίζονται εκ νέου σε τρεις χρονικές ζώνες, αλλά φέρνουν τα πάνω κάτω, όσον αφορά στους... αποκλεισμούς μονοθεσίων.

Πρώτη περίοδος

Από τις 14:00 μέχρι τις 14:16 (Q1), τα 22 μονοθέσια θα βρίσκονται στην πίστα. Στις 14:07, το μονοθέσιο με τον πιο αργό γύρο θα αποκλειστεί και θα επιστρέψει στα pits. Το ίδιο θα συμβαίνει κάθε 90 δευτερόλεπτα από εκεί και πέρα, μέχρι να μείνουν 16 μονοθέσια στην πίστα. Όταν αυτά ολοκληρώσουν τον γύρο τους, θα αποκλειστεί και ο τελευταίος της κατάταξης, ενώ οι χρόνοι των 15 οδηγών θα μηδενιστούν στη συνέχεια.

Δεύτερη περίοδος

Από τις 14:24 μέχρι τις 14:39 (Q2), τα 15 μονοθέσια θα βρίσκονται στην πίστα. Στις 14:30 το μονοθέσιο με τον πιο αργό γύρο θα αποκλειστεί και θα επιστρέψει στα pits. Το ίδιο θα συμβαίνει κάθε 90 δευτερόλεπτα από εκεί και πέρα, μέχρι να μείνουν 9 μονοθέσια στην πίστα. Όταν αυτά ολοκληρώσουν τον γύρο τους, θα αποκλειστεί και ο τελευταίος της κατάταξης, ενώ οι χρόνοι των 8 οδηγών θα μηδενιστούν στη συνέχεια.

Τρίτη περίοδος

Από τις 14:46 μέχρι τις 15:00 (Q3), τα 8 μονοθέσια θα βρίσκονται στην πίστα. Στις 14:51 το μονοθέσιο με τον πιο αργό γύρο θα αποκλειστεί και θα επιστρέψει στα pits. Το ίδιο θα συμβαίνει κάθε 90 δευτερόλεπτα από εκεί και πέρα, μέχρι να μείνουν 2 μονοθέσια στην πίστα. Όταν αυτά ολοκληρώσουν τον γύρο τους, θα σχηματιστεί η τελική κατάταξη του grid για το grand prix.

 

Πάνος Σεϊτανίδης

VIDEO

F1 AGENDA