Οι θερμοκρασίες άλλαξαν τις στρατηγικές

Η Pirelli δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με το GP Αυστρίας.

Μπορεί όλοι να ασχολούνται με τη σύγκρουση των δύο Mercedes που καθόρισε το τελικό αποτέλεσμα του Grand Prix Αυστρίας, όμως ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το πώς έφτασαν στο να είναι δίπλα-δίπλα στον τελευταίο γύρο οι Lewis Hamilton και Nico Rosberg. Ειδικά από τη στιγμή που είχαν διαφορετικά ελαστικά στο τελευταίο stint!

Σε σύγκριση με τις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές στην Αυστρία οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος (16 βαθμούς Κελσίου) και οδοστρώματος (24 βαθμούς Κελσίου) ήταν αισθητά πιο στην αρχή του αγώνα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη μείωση της φθοράς και της πτώσης στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης. Έτσι ο Hamilton κατάφερε να κάνει 21 γύρους με την πάρα πολύ μαλακή γόμα ελαστικών.

 

Η στρατηγική επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο οποίο οι ομάδες αναφέρονται με την έκφραση "δωρεάν πιτ στοπ" καθώς δε χάνουν σημαντικό αριθμό θέσεων στην πίστα. Οι Ferrari και Red Bull υιοθέτησαν μια διαφορετική στρατηγική απ’ ότι η πλειοψηφία των προπορευόμενων καθώς ξεκίνησαν τον αγώνα με την πολύ μαλακή γόμα αντί για την πάρα πολύ μαλακή γόμα που είχαν οι υπόλοιποι οδηγοί στη δεκάδα. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα ήταν τουλάχιστον μισό δευτερόλεπτο ταχύτερη στο γύρο. Παραταύτα ο Sebastian Vettel μετά από ένα παρατεταμένο πρώτο μέρος αντιμετώπισε πρόβλημα ελαστικού. Οι ακριβείς συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη αυτό, διερευνώνται από την Pirelli, σε συνεργασία με τη Ferrari. Δείχνει όμως μεμονωμένο περιστατικό καθώς δεν είχε κανένας άλλος οδηγός παρόμοιο πρόβλημα.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, είπε σχετικά: "Ερευνούμε σε συνεργασία με τη Ferrari το συμβάν στο μονοθέσιο του Vettel για ν’ αποσαφηνίσουμε την αιτία. Η στρατηγική ελαστικών αποδείχτηκε κρίσιμη στην Αυστρία όπου είχαμε μια αμφίρροπη μάχη ως τον τελευταίο γύρο. Χρησιμοποιήθηκαν πολλές διαφορετικές στρατηγικές. Οι ομάδες βρέθηκαν στον αγώνα χωρίς πολλές πληροφορίες για τα ελαστικά λόγω των μεικτών συνθηκών που επικρατούσαν στις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να σχεδιάζουν στο πόδι τη στρατηγική προσπαθώντας να πετύχουν το μέγιστο δυνατό πλεονέκτημα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του αγώνα".

 

Ακολουθούν μερικοί ενδιαφέροντες αριθμοί σχετικά με το αυστριακό Grand Prix.

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:

  Μαλακή Πολύ μαλακή Πάρα πολύ μαλακή
Πρώτος Hamilton 1:08.411       Rosberg 1:08.491       Ricciardo 1:08.770
Δεύτερος Raikkonen 1:08.876 Massa 1:09.899 Ricciardo 1:08.770
Τρίτος Rosberg 1:08.955 Bottas 1:10.210 Hamilton 1.11.180

Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα:

Μαλακή: Raikkonen  42 γύροι

Μαλακή: Grosjean 42 γύροι

Μαλακή: Button 42 γύροι

Μαλακή: Verstappen 42 γύροι

Μαλακή: Sainz J 42 γύροι

Μαλακή: Wehrlein 42 γύροι

Πολύ μαλακή: Nasr 27 γύροι

Πάρα πολύ μαλακή:  Hamilton 21 γύροι

 

Πάνος Σεϊτανίδης

VIDEO

F1 AGENDA