Περί ελαστικών...

Οι οδηγοί θα έχουν στη Σουζούκα τη μέση και τη σκληρή γόμα της Pirelli

Περί ελαστικών...

Στάση Νο15 στη σεζόν η Ιαπωνία, με ομάδες, οδηγούς και... ελαστικά να δοκιμάζονται στη θρυλική πίστα της Σουζούκα. Η Pirelli έχει επιλέξει για αυτόν τον αγώνα τη μέση και τη σκληρή γόμα ελαστικών - συνδυασμός τον οποίο είδαμε τελευταία φορά στο ιταλικό Grand Prix της Μόντσα.

Οι δυο αυτές πίστες έχουν τελείως διαφορετικό χαρακτήρα μεταξύ τους. Αντιθέτως η Σουζούκα έχει μερικά κοινά χαρακτηριστικά με το Σπα, στο Βέλγιο, καθώς είναι και αυτή μια πίστα που παίζει κυρίαρχο ρόλο ο οδηγός. Υπάρχουν στροφές που η μια αποτελεί συνέχεια της άλλης και ακόμη υψηλότερες απαιτήσεις απ’ ότι στο Σπα, όσον αφορά στα πλευρικά ενεργειακά φορτία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο συνδυασμός γομών για τη Σουζούκ να είναι ένα επίπεδο πιο σκληρός από το βελγικό GP.

Όμως η δουλειά των ελαστικών δε θα είναι πιο εύκολη καθώς καλούνται ν’ αντιμετωπίσουν μια σειρά συνεχόμενων προκλήσεων. Σε συνδυασμό με την επιφάνεια του οδοστρώματος που είναι σχετικά τραχιά έχουμε ως αποτέλεσμα υψηλή φθορά και πτώση στην απόδοση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης. Οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγο για χαμηλές θερμοκρασίες κάτι που δεν είναι ασυνήθιστο αυτή την εποχή στην Ιαπωνία, πόσο μάλλον αυτό το Σαββατοκύριακο όπου υπάρχει η απειλή τυφώνα.

Για τον αγώνα στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, δηλώνει: "Η Ιαπωνία αποτελεί ένα από τα highlight της χρονιάς όχι μόνο για μας αλλά για όλη τη F1. Οι θεατές είναι φανταστικοί, έχουν μεγάλο ενθουσιασμό και γνωρίζουν πραγματικά το άθλημα, ίσως δεν υπάρχουν όμοιοί τους σ’ όλο τον κόσμο. Η Σουζούκα είναι πραγματικά μια πίστα που ο οδηγός παίζει κυρίαρχο ρόλο, ακριβώς γι’ αυτό συνιστά μια υπολογίσιμη πρόκληση για τα ελαστικά. Εδώ απαντώνται μερικά από υψηλότερα πλευρικά φορτία όλης της χρονιάς. Ως αποτέλεσμα είναι ρεαλιστικό να περιμένουμε δυο με τρία pit stop. Η διαχείριση των ελαστικών θα παίξει κομβικό ρόλο στον αγώνα. Σίγουρα μετά τις ελεύθερες δοκιμές θα ξέρουμε περισσότερα για τη στρατηγική. Είναι μια πίστα που συχνά ασκεί ταυτόχρονα συνδυασμό δυνάμεων πάνω στο ελαστικό. Φέτος η μεγαλύτερη ροπή σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη αεροδυναμική απόδοση αυξάνουν τις απαιτήσεις σε μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση. Αν ένα ελαστικό αποδίδει καλά στη Σουζούκα μπορεί να αποδώσει καλά, σχεδόν παντού".

Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών

Η Σουζούκα χαρακτηρίζεται από υψηλά πλευρικά φορτία αλλά πολύ χαμηλές απαιτήσεις στον διαμήκη άξονα σε σχέση με ότι βλέπουμε όλη τη χρονιά. Στη στροφή 15, τη γνωστή ως 130R, οι οδηγοί περνούν με τέρμα γκάζι και πάνω από 300km/h. Αυτό έχει ως συνέπεια να υπόκεινται σε μεγάλες δυνάμεις g τόσο τα ελαστικά όσο και ο οδηγός. Το εμπρός αριστερά ελαστικό καταπονείται περισσότερο από τα υπόλοιπα. Η μέση γόμα είναι σχεδιασμένη να λειτουργεί σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και μπορεί να διατηρεί τη βέλτιστη απόδοση σε ένα ευρύ φάσμα χαμηλών θερμοκρασιών. Σε αντίθεση η σκληρή γόμα έχει σχεδιαστεί για να δουλεύει σε πιο υψηλές θερμοκρασίες. Η άσφαλτος στη Σουζούκα είναι σχετικά τραχιά όμως η πίστα βελτιώνεται σε μεγάλο βαθμό σταδιακά. Είναι καθοριστικό να βρεις το σωστό σετάρισμα ώστε να παραμένεις ‘κολλημένος’ στην βέλτιστη αγωνιστική γραμμή. Υπάρχει όμως και πιθανότητα για τοπικές παραμορφώσεις στο ελαστικό, ειδικά στο ξεκίνημα του τριημέρου όταν η πίστα είναι ακόμη γλιστερή.

Πέρυσι η στρατηγική που έδωσε τη νίκη στη Red Bull του Sebastian Vettel ήταν αυτή των δυο pit stop. Ο Γερμανός εκκίνησε με την μέση γόμα έβαλε στον 14ο γύρο τη σκληρή γόμα, στον 37ο γύρο πάλι τη σκληρή και πήγε μέχρι το τέλος (53 γύροι).

News 24/7

24MEDIA NETWORK