Τα ρετρό αθλητικά παιχνίδια που αγαπήσαμε

Τα Χριστούγεννα έφτασαν και το Contra.gr γυρίζει το χρόνο πίσω. Τότε που τα πράγματα ήταν πιο απλά και οι πιτσιρικάδες περίμεναν μία κασέτα/δισκέτες κάτω από το δένδρο για να παίξουν το αγαπημένο τους παιχνίδι. Ελάτε να σκαλίσουμε τη μνήμη μας με ορισμένα από τα πιο κλασικά αθλητικά παιχνίδια της δεκαετίας του '80 και του '90 (VIDEOS).

Κάποτε η ζωή ήταν απλή για τους gamers. Μία κασέτα, ένα χειριστήριο ή τζόιστικ με δυο (άντε τέσσερα) κουμπιά, ένα σκαρτ που μονίμως κουνιόταν και έχανες το σήμα και μπόλικο φύσημα όταν κόλλαγε το παιχνίδι. Για τους Pcάδες δισκέτες μπες-βγες, controllers για να συνδέσουν όλα τα καλούδια και λίγο να ξέρεις το MS-DOS. Οι μερακλήδες βέβαια στα... ουφάδικα μαζί με την παρέα και μπόλικα εικοσάρικα/πενηντάρικα!

Τα ίδια πάνω-κάτω κλασικά παιχνίδια κυκλοφορούσαν παντού, οπότε δεν υπήρχε πιτσιρίκι που να μείνει παραπονεμένο. Ε, αυτό το πιτσιρίκι θέλουμε να ξυπνήσουμε μέσα σας, τότε που λιώνατε (και λιώναμε) μπροστά από μία οθόνη. Ας θυμηθούμε λοιπόν ορισμένα από τα αγαπημένα video games που σημάδεψαν τα παιδικά μας χρόνια.

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΑΚΙΑ

TEHKAN WORLD FOOTBALL

Developer: Tehkan

Publisher: Tecmo

Πριν έρθουν στη ζωή μας οι κονσόλες και τα εφικτά, από οικονομικής άποψης, pc οι περισσότεροι πιτσιρικάδες φάγαμε άπειρα εικοσάρικα (και αργότερα πενηντάρικα) στα "ουφάδηκα". Είτε μιλάμε για καφενεία, είτε για 100% μπιλιάρδα/ηλεκτρονικά ή ακόμα και... πλοία! Το πιο κλασικό ποδοσφαιράκι που έρχεται κατευθείαν στο μυαλό είναι το Tehkan World Football.

Μην περιμένετε ονόματα εθνικών ομάδων. Ήταν απλά κόκκινοι εναντίον μπλε, αλλά όλοι καταλαβαίναμε πως πρόκειται για Σκωτία, Αγγλία, Βραζιλία, Ιταλία, Γαλλία, Αργεντινή και στο τέλος... Γερμανια! Φυσικά φάουλ δεν υπήρχαν στο παιχνίδι, αλλά μόνο πλάγιο άουτ και κόρνερ! Ο κλασικός τρόπος για να σκοράρεις ένας. Ζικ-ζακ, ο παίκτης κοντά στη γωνία της περιοχής και η μπάλα στα δίχτυα.

KICK OFF SERIES

 

Developer: Dino Dini

Publisher: Anco Software

Ένας τρελός Άγγλος προγραμματιστής είναι υπεύθυνος για τις άπειρες ώρες καψίματος μπροστά από μία οθόνη. Αυτός το σχεδίασε και έγραψε τον κώδικα, καταφέρνοντας να φτιάξει ένα ποδοσφαιράκι που ενέπνευσε στη συνέχεια μία ολόκληρη γενιά.

Σε τέσσερα χρόνια κυκλοφόρησε τα Kick Off 1 και 2, όπως και το GOAL! με το τελευταίο να μην έχει τόσο μεγάλη επιτυχία. Από αυτή την ιδέα, όμως, προέκυψε κάτι ακόμα καλύτερο. Αυτό που ακολουθεί.

SENSIBLE WORLD OF SOCCER

 

Developer: Sensible Software

Publishers: Renegade, GT Interactive (1994–1996), Codemasters, Microsoft (2007)

Γιατί το αγαπάμε; Γι' αυτό το ΑΠΙΘΑΝΟ κλιπάκι, όπου ο πρόεδρος πάνω στην εξέδρα είναι ίδιο ο Κομπότης στα νιάτα του! Ουσιαστικά το πρώτο ποδοσφαιράκι με τεράστια βάση δεδομένων και ομάδες από ολόκληρο τον πλανήτη! Μπορούσες για παράδειγμα να πάρεις τον Ντιέγκο Μαραντόνα από την Μπόκα Τζούνιορς στον Παναθηναϊκό με μεταγραφή.

Φυσικά κοντρόλ ούτε για πλάκα, γκολ από το κέντρο του γηπέδου ή με κεφαλιά ψαράκι και μόνο γρήγορους παίκτες. Γι' αυτό ο Γιώργος Δώνης ήταν από τις πρώτες μεταγραφές. Εκπληκτικό παιχνίδι πραγματικά.

ACTUA SPORTS

 

Developer: Gremlin Interactive

Publisher: Gremlin Interactive

Ήταν η εποχή που η EA Sports άρχισε να κερδίζει τη μάχη στα αθλητικά παιχνίδια  και η κόντρα των δυο εταιριών για τα δικαιώματα των ομάδων/παικτών ήταν ακόμα ανοιχτή, όμως είχε ήδη αρχίσει να γέρνει επικίνδυνα υπέρ της πρώτης. 

Επαναστατικό, με καταπληκτικά, για την εποχή, γραφικά και ζωντανή περιγραφή του αγώνα! Άντεξε για σχεδόν δυο χρόνια, αφού τα FIFA δεν είχαν αντίπαλο στη συνέχεια και προσέφεραν πληθώρα επιλογών και game modes.

FIFA 1997

 

Developer: EA Canada

Publisher: EA Sports

Το παιχνίδι που άλλαξε τα δεδομένα, αν και ήδη από το SNES ακόμα καταλάβαμε που πάει το πράγμα. Τι το ξεχωριστό είχε; Μα φυσικά την επιλογή για indoor αγώνες! Υπήρχε επιλογή έτσι ώστε η μπάλα να μην βγαίνει πλάγιο και ο ρυθμός να γίνεται τρελός! Αξέχαστο πραγματικά.

FIFA 1998 (ή FIFA: Road to World Cup 98)

 

Developer: EA Canada

Publisher: EA Sports

Γιατί στη λίστα μας; Πρώτον γι' αυτό το τραγούδι (από πάνω) και δεύτερον γιατί ήταν η αρχή έτσι ώστε η EA να βγάλει ένα σωρό "ειδικές εκδόσεις" για τις μεγάλες διοργανώσεις. Είτε πρόκειται για Παγκόσμιο Κύπελλο, είτε για Γιούρο. Φανταστικό παιχνίδι πάντως και μεγάλες... μάχες στην Ελλάδα με πρωταθλήματα που διοργανώνονταν σε ξενοδοχεία της Αθήνας.

ISS PRO

 

Developers: Konami

Publishers: Konami

Άλλοι είχαν το κανονικό (αγγλικό), άλλοι εκείνο που ο εκφωνητής ούρλιαζε "σουυυυυυτουυυυυυ" (κινέζικο) και φυσικά επειδή δεν είχαν τα δικαιώματα για τους παίκτες, γελούσες κάθε φορά με τα Ρ. Κόρλος, Ντάβιτζζ, Ρομπέρτο Μπλάτζιο, Νίστα, Σόκερ, Ρανάλντο και άλλα αγαπημένα.

Εννοείται μόνο Βραζιλία για να βάζεις τέρμα δύναμη στα φάουλ με τον Ρομπέρτο... Κόρλος και να τα κολλάς στον αντίπαλο.

ΜΠΑΣΚΕΤ

BASKETBALL

 

Developer: Atari

Publisher: Atari

Τόοοοοσο παλιοί δεν είμαστε, αλλά όλοι το έχουμε παίξει σε κάποιο παλιό Atari. Δυο παίκτες, ένας στόχος. Για να γίνεις κάτοχος της μπάλας έπρεπε να δώσεις μεγάλη μάχη, ενώ έκανε και cameo εμφάνιση στην ταινία Airplane! με τον αγαπημένο Leslie Nielsen!

LAKERS VERSUS CELTICS

 

Developer: Electronic Arts

Publisher: Electronic Arts

Αγαπημένο παιχνίδι τόσο στο pc όσο και στο Mega Drive! Ουσιαστικά δεν έχει μόνο δυο ομάδες όπως λέει ο τίτλος, αλλά οκτώ! Στο pc τουλάχιστον είχες στην ανατολή: Σέλτικς, Μπουλς, Πίστονς, Νικς και στην δύση: Λέικερς, Σανς, Μπλέιζερς και Σπερς.

Φυσικά καλάθι μόνο με ραβέρσα του Καρίμ Αμπντούν Τζαμπάρ! Ήταν πάντως η αρχή για να ακολουθήσουν κι άλλα επιτυχημένα παιχνίδια με την υπογραφή του NBA.

NBA JAM

 

Developers: Midway, Acclaim, Electronic Arts

Publishers: Midway, Acclaim, Electronic Arts

Στα χέρια μου έπεσε όταν μου έκαναν το καλύτερο δώρο που έχω δεχθεί ποτέ. Ένα game gear! Δυο εναντίον δυο, τρομερά combo, καρφώματα (με Σον Κεμπ) και τάπες όπου τα χέρια έμπαιναν μέσα από τη ρακέτα! Μουσική που σε έκανε να μην μπορείς να σταματήσεις, ενώ όσο προχωρούσες η δυσκολία ήταν (υπερβολικά) μεγάλη.

STREET HOOP

 

Developer: Data East

Publisher: Data East, D4 Enterprise

Με ατάκες "Down Town", "Jump Shot", καρφώματα λες και κάνει χαντούκεν ο Κεν από το Street Fighter, άπειρο ξύλο και φυσικά κανένα φάουλ, φάγαμε μπόλικα χρήματα στα "ηλεκτρονικά" της γειτονιάς.

NBA LIVE

 

Developers: EA Canada (1994–2010), EA Tiburon (2013–present)

Publishers: EA Sports

Η εποχή που η λέξη NBA2K ήταν άγνωστη σε εμάς. Όπως στο ποδόσφαιρο έτσι και στο μπάσκετ η EA έκανε... πάρτι και δικαιολογημένα. Επαναστατικά γραφικά από το 1998 και ύστερα, gameplay με βάθος και φυσικά είχες τη δυνατότητα να φτιάξεις το δικό σου παίκτη!

Να διαλέξεις δηλαδή τα χαρακτηριστικά του. Οι περισσότεροι είτε δημιουργούσαν τον πιο ψηλό που θα έπαιρνε όλα τα ριμπάουντ, είτε κάποιον που θα είχε τέρμα το τρίποντο.

RACING

OUTRUN

 

Developer: Sega AM2

Publisher: niversal Pictures

Άλλο ένα παιχνίδι για το οποίο γεμίζαμε τις τσέπες μας με ψιλά. Ο ορισμός του κάγκουρα με το καμπριολέ αυτοκίνητο! Ουσιαστικά το αυτοκίνητο ποτέ δεν προχωρούσε, αλλά η πίστα ξεδιπλωνόταν μπροστά σου. Γρήγορο gameplay και αταλείωτες ώρες λιωσίματος.

SEGA RALLY 2

 

Developer: Sega AM5

Publisher: Sega

Και αυτό, όπως το προηγούμενο, ήταν από τα πιο διάστημα σε "ουφάδικα". Ο βαθμός δυσκολίας αυξανόταν με εντυπωσιακό τρόπο και έπρεπε να έχεις μαζί σου μπόλικα πενηντάρικα αν ήθελες να προχωρήσεις.  Όσοι το είχαν παίξει μέσα σε καμπίνα, ακόμα το θυμούνται.

Όλα τα λεφτά ο βοηθός που σου έλεγε πότε να στρίψεις και η δυνατή μουσική!

EXCITEBIKE

 

Developer: Nintendo R&D1, Hudson Soft

Publisher: Nintendo, Hudson Soft

ΟΚ είχε μόλις δυο κουμπιά, αλλά πολύ ύπουλο... Με το ένα έτρεχες και το άλλο έβαζες... τούρμπο. Δυστυχώς η θερμοκρασία ανέβαινε για πλάκα και καθόλου κάποια δεύτερα σχεδόν ακίνητος μέχρι να πέσει! Χαρακτηριστικοί οι ήχοι όταν έτρωγες σαβούρα ή η μηχανή έπεφτε από τον αέρα.