RS Spyder: H νέα αγωνιστική Porsche
Η Porsche παρουσιάζει αυτές τις μέρες στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, το νέο της αγωνιστικό όπλο. Πρόκειται για την εντυπωσιακή RS Spyder που έχει αναπτυχθεί στο Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης της Γερμανικής εταιρείας στο Weissach.
Η Porsche παρουσιάζει αυτές τις μέρες στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, το νέο της αγωνιστικό όπλο. Πρόκειται για την εντυπωσιακή RS Spyder που έχει αναπτυχθεί στο Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης της Γερμανικής εταιρείας στο Weissach. Αυτό το αγωνιστικό αυτοκίνητο αποτελεί εξέλιξη του σπορ πρωτότυπου που την εποχή αυτή διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο στο American Le Mans Series (ALMS), στα χέρια της αμερικανικής Penske-Motorsports-Team. Τον επόμενο χρόνο η νέα RS Spyder θα χρησιμοποιηθεί σε αγώνες από διάφορες ομάδες σε πολλές χώρες, πραγματοποιώντας έτσι το διεθνές ντεμπούτο της.
Η Porsche ανέπτυξε και κατασκεύασε την ανοικτή RS Spyder σύμφωνα με τους κανονισμούς του γαλλικού οργανισμού αγώνων Automobile Club de’l Ouest (A.C.O.), έχοντας αποσπάσει το χαρακτηρισμό “Le Mans Prototypes 2”. Αυτό σημαίνει ότι το αγωνιστικό αυτό αυτοκίνητο μπορεί να συμμετάσχει, μεταξύ άλλων, στο American Le Mans Series (ALMS), στο European Le Mans Series (LMS), και στo 24 Hours of Le Mans. Επιλέγοντας τη δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία του A.C.O., αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό στο υψηλότερο επίπεδο τεχνολογικής εξέλιξης και ταυτόχρονα περιορίζει το κόστος του αυτοκινήτου, έτσι ώστε στο μέλλον η RS Spyder να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αγώνες από πελάτες.
Μετά από εκτενείς προσομοιώσεις σε ηλεκτρονικό υπολογιστή και δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα, η RS Spyder θα διαθέτει ανασχεδιασμένο και αναβαθμισμένο σασί την επόμενη σεζόν. Η βελτιστοποίηση της αεροτομής όχι μόνο ενισχύει την αεροδυναμική ικανότητα του αυτοκινήτου, αλλά βελτιώνει και το εύρος των διαθέσιμων επιλογών ρύθμισης στις διάφορες πίστες.
Ταυτόχρονα, το αμάξωμα που είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα έχει τροποποιηθεί ώστε να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ευκολία και άνεση για τις εργασίες τεχνικής εξυπηρέτησης και συντήρησης. Ένα τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι το ότι τα θερμοδυναμικά χαρακτηριστικά της RS Spyder έχουν βελτιστοποιηθεί, αφού – μεταξύ άλλων – ανασχεδιάστηκαν οι αεραγωγοί των ψυγείων.
Ο αγωνιστικός κινητήρας V8 σε διάταξη 90ο που αναπτύχθηκε από την Porsche για αγώνες μεγάλων αποστάσεων αποδίδει τη μέγιστη ισχύ του από 3,4 λίτρα και, με τη διάταξη περιορισμού του αέρα εισαγωγής που απαιτείται από τους κανονισμούς, η ιπποδύναμη πλέον φτάνει τους 503 ίππους στις 10.300 σ.α.λ., ξεπερνάει δηλαδή αυτή του προηγούμενου μοντέλου κατά 23 ίππους. Το βάρος του αυτοκινήτου είναι επίσης σύμφωνο με τους κανονισμούς του A.C.O., φτάνοντας ακριβώς τα 775 κιλά.
Το σειριακό ασυγχρόνιστο κιβώτιο ταχυτήτων (τύπου dog-shift) των έξι σχέσεων με τον τρίδισκο συμπλέκτη από ανθρακονήματα είναι τοποθετημένο κατά το διαμήκη άξονα και ενσωματώνεται στο πλαίσιο ως φέρον στοιχείο. Η αλλαγή των σχέσεων γίνεται απευθείας από τα “paddles” που υπάρχουν στο τιμόνι.
Η Porsche έχει αναβαθμίσει το κιβώτιο ταχυτήτων για την ερχόμενη αγωνιστική περίοδο, με πρωταρχικό στόχο την ακόμα μεγαλύτερη αξιοπιστία του, τις ομαλότερες και λιγότερο αυστηρές απαιτήσεις του από όλα τα εξαρτήματα που σχετίζονται με αυτό, αλλά και ταυτόχρονα την ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στη λειτουργία του.
Το πρωτότυπο αυτό σπορ αυτοκίνητο βασίζεται σε ένα μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα, με διπλά ψαλίδια στους μπροστινούς τροχούς τα οποία προσαρμόζονται στο εξαιρετικά άκαμπτο και ελαφρύ αμάξωμα. Αντίθετα, τα διπλά ψαλίδια πίσω είναι προσαρμοσμένα σε ένα ειδικό στοιχείο από ανθρακονήματα, το οποίο είναι βιδωμένο στο περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων. Τα αντιστρεπτικά ελατήρια και τα αμορτισέρ αερίου τεσσάρων δρόμων με έμβολο, καθώς και οι ρυθμιζόμενες αντιστρεπτικές δοκοί ολοκληρώνουν την ανάρτηση της RS Spyder, η οποία έχει τροποποιηθεί για ακόμα γρηγορότερο και ακριβέστερο κράτημα το 2007.
Μεγάλη προσοχή δόθηκε επίσης στη συνεχώς εξελισσόμενη ανάπτυξη διαφόρων άλλων τμημάτων του αυτοκινήτου, όπως το κεντρικό ηλεκτρικό σύστημα, το υδραυλικό σύστημα των φρένων και το υδραυλικό τιμόνι. Τα φρένα διαθέτουν διπλή κεντρική αντλία, σύστημα μεταβλητής κατανομής της δύναμης πέδησης και εσωτερικά αεριζόμενους δίσκους από ανθρακονήματα, διαμέτρου 380 mm μπροστά και 355 mm πίσω. Τα αγωνιστικά ελαστικά αυτού του πρωτοτύπου προέρχονται από την Michelin, η οποία συνεργάστηκε με την Porsche από την αρχή της ανάπτυξης της RS Spyder.
Ακριβώς τη στιγμή που παρουσιάζεται το νέο μοντέλο για το 2007, η σημερινή RS Spyder βρίσκεται στην τελική ευθεία της πρώτης πλήρους της αγωνιστικής περιόδου. Με δύο συμμετοχές στο American Le Mans Series (ALMS) και με το σημαντικότερο πρωτάθλημα των αμερικανικών σπορ αυτοκινήτων ενόψει, η Penske-Motorsports-Team, συνεργάτης και αποκλειστικός πελάτης της Porsche, έχει πλέον στραμμένο το βλέμμα της στα πρωταθλήματα οδηγών, ομάδων και κατασκευαστών με το σπορ πρωτότυπο της Γερμανικής εταιρείας.
Και εκτός από τις δύο εκπληκτικές νίκες κατηγορίας που πέτυχε στο Le Mans Prototype Class 2, αυτή η ελαφριά και ευέλικτη Porsche πέτυχε και μια εντυπωσιακή νίκη στον αγώνα του Mid-Ohio race το Μάιο, αφήνοντας πίσω της πρωτότυπα LMP1 τα οποία είχαν μεγαλύτερη ισχύ λόγω των κανονισμών που τα ευνοούσαν.