ΣΠΟΡ

Με στόχο τον τίτλο η Ford

Η BP-Ford στοχεύει να κατοχυρώσει πρόωρα τον τίτλο των κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Συγκεκριμένα, θέλει να ανακηρυχθεί πρωταθλήτρια από το Ράλι Νέας Ζηλανδία που θα διεξαχθεί το ερχόμενο Σαββατοκύριακο (16 – 19 Νοεμβρίου).

default image

Η BP-Ford στοχεύει να κατοχυρώσει πρόωρα τον τίτλο των κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Συγκεκριμένα, θέλει να ανακηρυχθεί πρωταθλήτρια από το Ράλι Νέας Ζηλανδία που θα διεξαχθεί το ερχόμενο Σαββατοκύριακο (16 – 19 Νοεμβρίου). Πράγμα τουλάχιστον εφικτό αν αναλογιστεί κανείς ότι πάει στον προτελευταίο αγώνα της σεζόν με πλεονέκτημα 16 βαθμών. Αν τους κάνει 19 στο τέλος του τριήμερου ράλι θα διασφαλίσει τον τίτλο, άσχετα με το τι θα γίνει στις αρχές Δεκεμβρίου στα δάση της Ουαλία. Στόχος λοιπόν της ομάδας του Malcolm Wilson, είναι να πετύχει στη Ν. Ζηλανδία το +3 σε σχέση με την Kronos Citroen.

Οι έξι νίκες στην πρώτη σεζόν του Focus RS World Rally Car (πέντε για τους Marcus Gronholm & Timo Rautiainen και μία για τους Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen, στην Αυστραλία τον περασμένο μήνα) σημαίνουν ότι το 2006 είναι η πιο επιτυχημένη χρονιά WRC όλων των εποχών για τη Ford από άποψη νικών.

Ο αγώνας της Νέας Ζηλανδία δεν έχει ξαναγίνει το Νοέμβριο, και καθώς είναι άνοιξη στο νότιο ημισφαίριο, υπάρχει έντονη πιθανότητα βροχής. Ωστόσο, αυτό συνήθως τείνει να δημιουργεί συνοχή στα χαλαρά εδάφη, κάνοντας τις συνθήκες λιγότερο ολισθηρές και προσφέροντας περισσότερη πρόσφυση σε όσους ξεκινούν πρώτοι. Το γεγονός θα βοηθήσει τον Gronholm, ο οποίος θα ξεκινήσει πρώτος στο πρώτο σκέλος λόγω της συνεχιζόμενης απουσίας του τραυματία, Sebastien Loeb.

Ο Gronholm έχει ήδη διασφαλίσει τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών, και ο 38-χρονος Φιλανδός έχει σαφείς προτεραιότητες για τη Νέα Ζηλανδία. «Ασφαλώς θα ήθελα να κερδίσω στο ράλι και ξεκινάω όλους τους αγώνες προσβλέποντας στη νίκη. Αλλά προτεραιότητά μου εδώ είναι να κερδίσω βαθμούς για την ομάδα στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Ίσως μπορώ να καταφέρω και τα δύο! Πρέπει να είμαι πιο προσεκτικός από όσο στην Αυστραλία όπου τράκαρα. Πρέπει να αποφύγω τα ηλίθια λάθη», δήλωσε ο Φινλανδός που ακόμα δεν μπορεί να χωνέψει το λάθος που του στέρησε κάθε ελπίδα τίτλου.

«Είναι θαυμάσιο που η ομάδα βρίσκεται σ’ αυτή τη θέση. Στην αρχή της χρονιάς, γνωρίζαμε ότι το Focus RS ήταν γρήγορο, αλλά αυτό που δεν ξέραμε ήταν πόσο αξιόπιστο θα αποδεικνυόταν στην πρώτη του σεζόν. Η αξιοπιστία του ήταν υποδειγματική για ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο και πραγματικά ελπίζω να μπορέσουμε να κατακτήσουμε τον τίτλο. Αλλά δεν είναι κάτι που θεωρούμε δεδομένο. Ο Mikko κι εγώ πρέπει να προσπαθήσουμε να τον κερδίσουμε επάξια, αφού οι αντίπαλοί μας δεν θα διευκολύνουν τα πράγματα. Ουσιαστικά είναι ένα καινούργιο ράλι για όλους. Έχω οδηγήσει μερικές ειδικές πριν από το 1998, αλλά πολλά έχουν αλλάξει από τότε, επομένως θα κάνω καινούργια pace notes για όλο το ράλι. Είμαι σίγουρος ότι οι καινούργιες ειδικές θα είναι εξίσου καλές με τις άλλες. Οι δρόμοι εκεί είναι γρήγοροι, η επιφάνεια καλή και διαμορφωμένη με καλές καμπύλες. Μπορείς εύκολα να επιτεθείς – το δύσκολο είναι να μην επιτίθεσαι πολύ!» πρόσθεσε ο Gronholm, ο οποίος έχει τρεις νίκες και δύο δεύτερες θέσεις από οκτώ συμμετοχές στη Νέα Ζηλανδία.

Ο Hirvonen δεν είχε πολύ χρόνο να σκεφθεί την πρώτη του νίκη σε WRC στο Perth στα τέλη του περασμένου μήνα. «Ήταν μία θαυμάσια στιγμή, και απόλαυσα το κάθε δευτερόλεπτο. Αλλά τώρα έχουμε ένα καινούργιο ράλι και είμαι έτοιμος για νέες μάχες. Έχοντας κερδίσει μία φορά, ξέρω ότι μπορώ να το επαναλάβω και θέλω να αποδείξω ότι η νίκη στην Αυστραλία δεν τυχαία και ότι μπορώ να αναμετρηθώ με τον Marcus και τον Seb. Αλλά στη Νέα Ζηλανδία, το σημαντικό που πρέπει να θυμάμαι είναι η πρόκλησή μας για τον τίτλο των κατασκευαστών. Δεν πρέπει να ρισκάρω να χάσω βαθμούς πιέζοντας υπερβολικά. Δεν έχω μεγάλη εμπειρία από τη Νέα Ζηλανδία, μόνο δύο προηγούμενες συμμετοχές. Αυτό δεν θα είναι πρόβλημα, επειδή σχεδόν όλες οι ειδικές είναι καινούργιες για όλους, επομένως η γνώση των δρόμων δεν θα αποτελέσει κριτήριο. Μου αρέσουν οι ειδικές διαδρομές της. Είναι γρήγορες και οι καμπές επιτρέπουν στο οδηγό να επιταχύνει, κάνοντας drift στις στροφές, διατηρώντας έτσι ένα γρήγορο ρυθμό» πρόσθεσε ο Hirvonen», δήλωσε ο 26-χρονος Hirvonen.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ