ΣΠΟΡ

Ράλι Αργεντινής: Ταγκό για… πολλούς

Βλέπετε, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι δεν είναι μόνο σημειώσεις, χρόνοι, ανταγωνισμός. Πολλές φορές οι αγώνες του θεσμού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία ακόμη και για τους οδηγούς να επισκεφτούν μιαν άλλη χώρα και να έχουν την ευκαιρία να ζήσουν από κοντά τη διαφορετική κουλτούρα, τα περίεργα έθιμα και την ιδιαίτερη κουζίνα.

Ράλι Αργεντινής: Ταγκό για… πολλούς

Βλέπετε, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι δεν είναι μόνο σημειώσεις, χρόνοι, ανταγωνισμός. Πολλές φορές οι αγώνες του θεσμού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία ακόμη και για τους οδηγούς να επισκεφτούν μιαν άλλη χώρα και να έχουν την ευκαιρία να ζήσουν από κοντά τη διαφορετική κουλτούρα, τα περίεργα έθιμα και την ιδιαίτερη κουζίνα. Όλα αυτά τα στοιχεία είναι που συνοδεύουν πάντα ένα καλό ή ένα κακό αποτέλεσμα και είναι προφανές πως και τα πληρώματα που είναι επαγγελματίες οδηγοί δεν είναι ρομπότ να μην αισθάνονται κάτι περισσότερο ή κάτι λιγότερο για συγκεκριμένους αγώνες.

Εμείς για παράδειγμα θεωρούμε ως δεδομένο πως το Ακρόπολις οι ξένοι οδηγοί το λατρεύουν. Η εντύπωση αυτή δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα γιατί το καλοκαίρι, η θάλασσα και η αδρεναλίνη που προσφέρουν ανέκαθεν οι ελληνικές διαδρομές συνθέτουν μια εικόνα… υπερπλήρωσης απαιτήσεων. Σίγουρα όμως δεν το λατρεύουν όλοι και το ίδιο ισχύει και για την Αργεντινή που αναμφίβολα είναι μια χώρα πολύ διαφορετική και πολύ ελκυστική για Ευρωπαίους πλουσίους, γιατί κακά τα ψέματα ως τέτοιοι πάνε εκεί οι οδηγοί και οι συνοδηγοί του WRC. Με αυτό το σκεπτικό λοιπόν και με δεδομένο πως σε κάθε προαναγγελία όλοι λένε καλά λόγια, έτσι και πριν την Αργεντινή, όλοι φροντίζουν να τονίσουν ότι χαίρονται που θα συμμετέχουν και πάλι σε αυτό το ράλι.




Έβαλαν μυαλό οι οργανωτές



Οι διοργανωτές μετά τη γερή «σφαλιάρα» πέρυσι, φέτος άφησαν τις… ταρζανιές και έφτιαξαν υπερειδική κοντά στο κέντρο του αγώνα, δηλαδή στην Κόρντομπα, η οποία θα φιλοξενήσει ολόκληρο τον αγώνα από το κέντρο του μέχρι και το μεγαλύτερο μέρος των ειδικών. Στην Αργεντινή όπως εξάλλου και στο Μεξικό το μεγάλο θέμα για τους μηχανικούς είναι το υψόμετρο. Τα αυτοκίνητα χάνουν μέχρι και 30% της ιπποδύναμής τους με τις ειδικές να ξεπερνούν ακόμη και τα 1.000 μέτρα σε υψόμετρο και όπως καταλαβαίνει κανείς και σε αυτόν τον αγώνα οι κινητήρες boxer της Subaru έχουν ένα σχετικό πλεονέκτημα. Πλεονέκτημα το οποίο στο Μεξικό το εκμεταλλεύτηκε ο Atkinson και ανέβηκε στη δεύτερη θέση, τώρα όμως θέλει να το εκμεταλλευτεί ο Solberg και να κάνει έναν καλό αγώνα, ο οποίος του έχει λείψει από το περσινό Ακρόπολις και έπειτα.



Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να θεωρήσει φαβορί τη Subaru έστω και αν σε αυτό τον αγώνα οι συνθήκες της επιτρέπουν να διεκδικεί με αξιώσεις καλό αποτέλεσμα. Φαβορί όμως παραμένει ο Loeb ο οποίος και είναι ο περσινός νικητής και προέρχεται από νίκη θέλοντας να συνεχίσει και να ανέβει στην κορυφή της βαθμολογίας. Στη Citroen πάνε στην Αργεντινή με μια σημαντική (περισσότερο οικονομική) ώθηση. Τη συμφωνία με την Red Bull, η οποία μετά τη χλιαρή εμπλοκή της στο WRC, με τον Aigner κυρίως, αποφασίζει τώρα να κάνει δυναμική είσοδο ώστε να δώσει στη γαλλική ομάδα ό,τι της λείπει στη μάχη με τη Ford σε κατασκευαστές και οδηγούς. Η συμφωνία έχει άμεση ισχύ έτσι από την Αργεντινή κιόλας τα C4 θα εμφανιστούν με τους… ταύρους στα αμαξώματά τους.




Σε φόρμα οι νεαροί



Απέναντι στους ταύρους όμως η Ford έχει τους… τάρανδους. Οι δύο Φινλανδοί της ομάδας έχουν ξεκινήσει αρκετά δυναμικά το πρωτάθλημα και όσοι είχαν βιαστεί να τους αποκλείσουν από κάθε διεκδίκηση καλών θέσεων και πολλών βαθμών πρέπει να αναθεωρήσουν. Ο Mikko Hirvonen είναι πρωτοπόρος στη βαθμολογία και ο Jari Matti Latvala είναι τρίτος πίσω από τον Loeb έχοντας μάλιστα κερδίσει έναν αγώνα, μόλις το δεύτερό του με την εργοστασιακή ομάδα. Αυτά αν μη τι άλλο συνθέτουν μια εικόνα την οποία ο Loeb σίγουρα δεν μπορεί να παρατηρεί ατάραχος. Ο Γάλλος γνωρίζει πως δεν παίζουν με τους νεαρούς και παθιασμένους οδηγούς και ο Latvala σε αυτήν τη φάση δείχνει πως είναι κύριος εκπρόσωπος αυτής της κατηγορίας.



Στον αγώνα της Αργεντινής, ως χωμάτινος που είναι, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει και την Stobart. Με τη σύνθεση που έχει η ομάδα φέτος δεν υπάρχει αγώνας που να θεωρείται από το ξεκίνημα χαμένοι. Οι ομοιότητες του ράλι με εκείνου της Φινλανδίας όσον αφορά χώματα και μέση ωριαία ταχύτητα δίνουν μεν προβάδισμα στους ταχύτατους Φινλανδούς της εργοστασιακής ομάδας, καθιστούν όμως και τον Gigi Galli έναν από τους επικρατέστερους, σε θεωρητικό τουλάχιστον επίπεδο, να ανέβει ψηλά. Ο Ιταλός είναι γνωστός για την ταχύτητά του σε γρήγορες χωμάτινες ειδικές, τη στιγμή που ο Henning Solberg εκφράζει μάλλον τη σταθερότητα που θα ήθελε να έχει κάθε ομάδα της εμβέλειας της Stobart. Στην Αργεντινή ο Νορβηγός επιστρέφει στην κανονική του ομάδα μετά το διάλειμμα με τη Munchis και έτσι επιστρέφει και στην κανονική του θέση και ο Matthew Wilson.



Στη Suzuki τώρα αισιοδοξούν πως έλυσαν τα προβλήματα με τους κινητήρες που ταλαιπώρησαν την ομάδα και στους τρεις πρώτους αγώνες. Οι πέντε βαθμοί που έχει εξασφαλίσει η Suzuki στο πρωτάθλημα κατασκευαστών είναι σίγουρα πολύ σημαντικοί μιας και αυτή είναι η πρώτη της πλήρης χρονιά, είναι όμως το ίδιο βέβαιο πως προέρχονται και από υπερπροσπάθεια των Per Gunar Andersson και Toni Gardemeister. Από εκεί και πίσω πέραν της συμμετοχής του Conrad Rautenbach δεν υπάρχει άλλο WRC έτσι αυτομάτως το ενδιαφέρον στρέφεται στην κατηγορία Παραγωγής για την οποία αυτός θα είναι ο δεύτερος αγώνας.



Το Ράλι Αργεντινής ξεκινά μεσημέρι Παρασκευής 28/3 ώρα Ελλάδας, καθώς το πρώτο αυτοκίνητο μπαίνει στην εναρκτήρια Ειδική στις 12:45.




» Η σελίδα του αγώνα




ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK