Υπέρ της ενεργειακής εναλλακτικότητας η GM
Ο Πρόεδρος & CEO της General Motors, Rick Wagoner ενίσχυσε τη δέσμευση της GM υπέρ της ενεργειακής εναλλακτικότητας με την εισαγωγή ενός νέου high-tech V6 diesel για την Ευρώπη και την εξαγγελία ενός δοκιμαστικού στόλου οχημάτων κυψελών καυσίμου επόμενης γενιάς.
Ο Πρόεδρος & CEO της General Motors, Rick Wagoner ενίσχυσε τη δέσμευση της GM υπέρ της ενεργειακής εναλλακτικότητας με την εισαγωγή ενός νέου high-tech V6 diesel για την Ευρώπη και την εξαγγελία ενός δοκιμαστικού στόλου οχημάτων κυψελών καυσίμου επόμενης γενιάς.
Η πολυδιάστατη αυτή στρατηγική, την οποία η εταιρία προβάλλει στα σημαντικότερα παγκόσμια σαλόνια αυτοκινήτου, περιλαμβάνει ταχύτερη εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων, εντατικές προσπάθειες αντικατάστασης οχημάτων που βασίζονται σε ορυκτά καύσιμα, και αυξημένη θερμοδυναμική απόδοση των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου.
“Το μυστικό, σύμφωνα με εμάς, στη GM, είναι η ενεργειακή εναλλακτικότητα – το να μπορούμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας οχήματα που αντλούν ισχύ από πολλές διαφορετικές πηγές ενέργειας”, δήλωσε ο Wagoner στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. «Είναι ανάγκη να εξελίξουμε εναλλακτικά είδη κίνησης, βασισμένα σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας, ώστε να ικανοποιήσουμε την αυξανόμενη ζήτηση του κόσμου για τα αυτοκίνητα και επαγγελματικά μας οχήματα».
Παράλληλα, η GM θα συνεχίσει να βελτιώνει την απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, βενζίνης και πετρελαίου. Ο νέος V6 diesel 2.9-λίτρων 250 hp της GM για την Ευρώπη προσφέρει 40 τοις εκατό αύξηση ισχύος, σε συνδυασμό με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και λιγότερες εκπομπές CO2 συγκριτικά με το σημερινό V6 diesel.
Ο Wagoner επεσήμανε επίσης ότι η GM έχει επεκτείνει σημαντικά και επιταχύνει τη δέσμευσή της στην εξέλιξη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, μεταξύ των οποίων αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου, όπως το λειτουργικό Sequel Concept που κάνει το Ευρωπαϊκό ντεμπούτο του στη Γενεύη.
«Για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε καλύτερα τις πραγματικές δυνατότητες της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου, θα κυκλοφορήσουμε ένα δοκιμαστικό στόλο 100 υδρογονοκίνητων οχημάτων κυψελών καυσίμου Chevrolet Equinox στις ΗΠΑ, αργότερα μέσα στη χρονιά», δήλωσε. «Σήμερα, βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε τα σχέδια για έναν ακόμα δοκιμαστικό στόλο μέχρι 10 οχημάτων κυψελών καυσίμου στην Ευρώπη, στις αρχές της επόμενης χρονιάς».
Επιπλέον, η GM μελετά μία εκτεταμένη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων, όπως το πρωτότυπο Chevrolet Volt concept που αντλεί ισχύ από το E-Flex – τη νέα οικογένεια ηλεκτροκίνητων οχημάτων της GM που είναι ειδικά σχεδιασμένα για μελλοντικά μικρά και μεσαίου μεγέθους οχήματα. Η τεχνολογία E-Flex προσφέρει την ευελιξία χρήσης ηλεκτρισμού από διάφορες πηγές: μία κυψέλη καυσίμου υδρογόνου, ένα μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί με αιθανόλη ή βιοντίζελ, ή το ίδιο το δημόσιο ηλεκτρικό δίκτυο, όπου ο ηλεκτρισμός μπορεί να παράγεται από φυσικό αέριο, ανεμογεννήτριες, υδροηλεκτρισμό κ.λ.π. Ο Wagoner εξήγγειλε ότι πρόσθετες εφαρμογές της φιλοσοφίας E-Flex προσαρμοσμένες για τις τοπικές μάρκες της GM θα παρουσιαστούν στα Σαλόνια Αυτοκινήτου της Σαγκάης και της Φρανκφούρτης, αργότερα μέσα στη χρονιά.
Ο Wagoner συζήτησε επίσης τις εντατικές προσπάθειες της GM για την αντικατάσταση των παραδοσιακών καυσίμων βασισμένων σε ορυκτές πρώτες ύλες με εναλλακτικά όπως αιθανόλη E85 και CNG (Compressed Natural Gas), και ανακοίνωσε την επέκταση της οικογένειας BioPower της Saab για να συμπεριλάβει τη σειρά 9-3, με αναμενόμενη έναρξη παραγωγής τον Απρίλιο.
«Είμαστε ένθερμοι οπαδοί της βιοαιθανόλης, του ταχύτερα αναπτυσσόμενου εναλλακτικού καυσίμου σε όλο τον κόσμο, τόσο ως ανανεώσιμης πηγής καυσίμου, όσο και για τις δυνατότητές του να μειώνει σημαντικά τις εκπομπές CO2 σε ολόκληρο τον κύκλο από την παραγωγή έως της κατανάλωση (well to wheels)», δήλωσε, επισημαίνοντας παράλληλα ότι η GM ήδη προσφέρει το flex-fuel όχημα βιοαιθανόλης με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, το Saab 9-5 BioPower.
Επιπλέον της σειράς Saab BioPower, οι πελάτες της Opel σήμερα έχουν δυνατότητα επιλογής από μία ευρεία γκάμα καθαρών οχημάτων που εκπέμπουν 120-140 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο – όχι μόνο σε μικρά οχήματα, αλλά σε όλες τις κατηγορίες, στις οικογένειες μοντέλων Agila, Corsa, Tigra, Astra, Meriva, Combo και Zafira. Το Opel Zafira CNG αποτελεί ένα ακόμα ενδεικτικό παράδειγμα του ότι η GM ξέρει να λανσάρει με επιτυχία μοντέλα εναλλακτικών καυσίμων.
Η GM επιβεβαίωσε επίσης την υποστήριξη της στους στόχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη μείωση των εκπομπών CO2, θεωρώντας ότι αυτοί μπορούν να επιτυγχάνονται καλύτερα με μία ενιαία προσέγγιση από την πλευρά των προμηθευτών καυσίμων και των κυβερνήσεων. «Η τρέχουσα πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για 130gr CO2 ανά χιλιόμετρο είναι μια σημαντική αναβάθμιση», σχολίασε ο Wagoner, «και εργαζόμαστε σκληρά πάνω στην εισαγωγή νέων καινοτομιών που βελτιώνουν την οικονομία καυσίμου και μειώνουν τις εκπομπές ρύπων».