Ο πιο δημοφιλής NBAer στα κινέζικα social media δεν παίζει πια μπάσκετ

O Kobe Bryant ταξιδεύει 15 συναπτά έτη στην Κίνα, ποτίζοντας το προφίλ και τη δυναμική του. Πρόσφατη έρευνα σχετική με τα κινέζικα social media δείχνει ότι το brand name του Kobe δεν αποσύρθηκε ποτέ από την ενεργό δράση.

Νομίζω πως κανείς μας δεν έχει τον χρόνο για μια ανάλυση που θα καταδεικνύει πόσο σημαντική είναι η κινέζικη αγορά για κολοσσιαίες επιχειρήσεις όπως το NBA. Δεν είναι τυχαίο ότι το βασικό σποτ του NBA για την περσινή σεζόν έδειχνε δύο πιτσιρίκια από την Κίνα να φορούν από ένα ψεύτικο μούσι του James Harden και να στήνονται μπροστά από την τηλεόραση για να παρακολουθήσουν τους αγαπημένους τους σούπερσταρ.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το κινέζικο sports agency Mailman σχετικά με τις μπασκετικές τάσεις στα εγχώρια social media, ο Jeremy Lin και οι Warriors είναι οι μεγάλοι νικητές του 2018.

Ο Lin είναι ο πιο δημοφιλής από τους εν ενεργεία παίκτες με 5,4 εκ. followers στο Sina Weibo, το πιο μαζικό social medium της Κίνας. Ο μοναδικός μπασκετμπολίστας που τον ξεπερνά σε follows είναι ο Kobe Bryant, δηλαδή ένας σούπερσταρ που έχει πλέον αποσυρθεί. Ο Bryant μετρά 6,6 εκ. followers.

Ο παίκτης που προκάλεσε το 'Linsanity' στη Νέα Υόρκη το 2012, κάνοντας ένα σερί από εξωγήινα παιχνίδια με τη φανέλα των Knicks, είναι ο μπασκετμπολίστας με το μεγαλύτερο engagement στα social media, αλλά πάλι έπεται του Bryant.

Ακόμη και μακριά από την ενεργό δράση, ο Bryant βλέπει τη δημοτικότητά του να αυξάνεται. Αναμφίβολα, το Όσκαρ που κέρδισε το 'Dear Basketball' στην κατηγορία Best Animated Short Film βοήθησε τον Kobe να παραμείνει επίκαιρος και εξωφρενικά αγαπητός. Εντός και εκτός Κίνας.

 

Ο δεύτερος πιο δημοφιλής εν ενεργεία παίκτης μετά τον Lin είναι ο Steph Curry. Την πρώτη πεντάδα κλείνουν οι Chris Paul, Carmelo Anthony και Dwyane Wade. Να σημειωθεί ότι ο Wade έχει υπογράψει συμβόλαιο με τη Li-Ning (σ.σ. κορυφαίο κινέζικο brand αθλητικών ειδών) από το 2012.

Ο Lin, o Curry και ο Wade ταξίδεψαν μέχρι την Κίνα μέσα στο τελευταίο έτος, ενώ το ίδιο έκανε και ο Kobe. Απλά ο Kobe το έκανε για 15η συνεχόμενη χρονιά.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

FBF China Nights with my LiNing Family! @joeyhong0918 @ud40 #MrHong

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη dwyanewade (@dwyanewade) στις

 

Οι πρωταθλητές Warriors είναι η πιο δημοφιλής ομάδα σύμφωνα με την ίδια έρευνα. Αυτό που έχει όμως ενδιαφέρον είναι ότι η ψαλίδα τους από τις υπόλοιπες ομάδες έχει κλείσει σημαντικά σε σχέση με το 2017, καθώς όλο και περισσότερες ομάδες του ΝΒΑ κινούνται στρατηγικά και κάνουν αισθητή την παρουσία τους στα κινέζικα social media.

Οι Cavaliers έρχονται δεύτεροι, ενώ ακολουθούν οι Rockets, οι Lakers και οι San Antonio Spurs. Η ομάδα βέβαια που ανεβαίνει πιο γρήγορα από όλες τη σκάλα της δημοφιλίας είναι οι Dallas Mavericks χάρη στη στρατηγική που έχει αναλάβει να χαράξει στα social media της Κίνας ο ιδιοκτήτης τους, Mark Cuban. Σε μια καμπάνια που έσπασε τα κοντέρ του engagement, ο Cuban ζήτησε από τους Κινέζους μπασκετόφιλους να βρουν ένα κινέζικο όνομα για τους Mavericks. Αυτό που επικράτησε ήταν -σε αγγλική μετάφραση- το 'lone ranger heroes'.

Οι ομάδες του ΝΒΑ έχουν συνολικά πάνω από 60 εκ. followers στα κινέζικα social media. Κανένα πρωτάθλημα κανενός αθλήματος δεν έχει περισσότερους ακόλουθους.

Επιπλέον, οι σταρ του μπάσκετ έχουν πολύ μεγαλύτερη δύναμη από τους αντίστοιχους του ποδοσφαίρου στο Sina Weibo. Ο Steph Curry για παράδειγμα είναι πολύ ψηλότερα από τους κυρίους Messi και Ronaldo.

 

Όσον αφορά τις online πωλήσεις των επίσημων εμφανίσεων, οι Warriors είναι και πάλι πρώτοι, ενώ στην πεντάδα στριμώχνονται και οι Chicago Bulls, κουβαλώντας προφανώς το μυθικό εκτόπισμα που απέκτησαν τη δεκαετία του '90.

Η έκπληξη έρχεται στη λίστα με τις πωλήσεις των επίσημων εμφανίσεων συγκεκριμένων παικτών. Ο Curry είναι στην πεντάδα, αλλά εδώ προηγείται ο James Harden, παρότι δεν έχει καμία εκπροσώπηση στα κινέζικα social media. Αρκεί το μούσι και ο επιθετικός του βομβαρδισμός.

Παρατηρήσατε κι εσείς τη μεγάλη απουσία του LeBron James από τις επιμέρους λίστες των πιο δημοφιλών παικτών; Μήπως είναι η ώρα του Laker LeBron των 41,5 εκ. followers στο Twitter να 'χτίσει' την κινέζικη παρουσία του;

(κεντρική φωτογραφία: AP Photo/Kin Cheung)

Ολυμπιακός

Ξορκίζοντας τον Κόντε

Ο Γιάννης Φιλέρης θυμάται το γκολ του Κόντε και πιστεύει ότι το φάντασμα του προ 20ετίας αποκλεισμού ξορκίστηκε οριστικά από το ευτυχισμένο Καραϊσκάκη στο 3-1 του Φορτούνη.