Keep calm and... keep the ball

Ο Αντώνης Τσακαλέας γράφει αυτό που χρειάζεται ο ΠΑΟΚ για να πάρει την πρόκριση, ως φαβορί πλέον, απέναντι στον Άγιαξ.

Keep calm and... keep the ball
Τζαβέλλας-ΠΑΟΚ ACTION IMAGES PRESS AGENCY

Για τον ΠΑΟΚ, το ματς την Τετάρτης είναι μια μάχη με τον εαυτό του και τις... μισοτελειωμένες δουλειές, οι οποίες τον "στοιχειώνουν". Ο ΠΑΟΚ βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο. Και έχει απέναντί του τον ίδιο του τον εαυτό. Ο Άγιαξ είναι αντίπαλος σε αγωνιστικό επίπεδο. Σε ψυχολογικό επίπεδο, ο αντίπαλος του ΠΑΟΚ είναι ο ΠΑΟΚ. Ένας οργανισμός που στη σύγχρονη ιστορία του έχει μάθει να "κλέβει" ματς, αλλά όταν έρχεται η ώρα να κάνει το ίδιο με μεγάλες προκρίσεις, τον... πιάνουν.

Όλα τα σπουδαία, "λαμπερά" αποτελέσματα στην Ευρώπη την τελευταία δεκαετία, τα πέτυχε όχι ως το χέρι που χτύπησε με δύναμη το τραπέζι και πήρε αυτό που ήταν επάνω, αλλά ως το χέρι που εμφανίστηκε από το πουθενά και έφυγε με το λάφυρο στα χέρια.

Πλέον, ισορροπεί πάνω σε μια λεπτή γραμμή. Αν ρωτήσεις κάποιον αν ο ΠΑΟΚ είναι φαβορί για την πρόκριση, είτε θα σου πει "ναι, αλλά" είτε θα σου πει "όχι, αλλά". Το "αλλά" είναι το σίγουρο. Και σε αυτήν τη θέση, ο ΠΑΟΚ έχει βρεθεί και άλλες φορές, ειδικά τα τελευταία χρόνια, και δεν τα έχει καταφέρει. Γι' αυτό και πιστεύω πως σε ψυχολογικό επίπεδο, έχει αντίπαλό του τον ΠΑΟΚ.

Μια ενδεχόμενη πρόκριση θα είναι σπουδαία κυρίως για το ψυχολογικό κομμάτι. Διότι αν τα καταφέρει, θα έχει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ολοκληρώσει τη δουλειά που πάντα αφήνει μισή. Και αυτό, ψυχολογικά, είναι κέρδος για μια ομάδα, για έναν οργανισμό, διότι μαθαίνει να διαχειρίζεται την απόκτηση του ρόλου του φαβορί, έστω και σε ένα 5%-10% που μπορεί το αουτσάιντερ να το αποκτήσει με ισοπαλία στον πρώτο εκτός έδρας αγώνα που δίνει, σε διπλά παιχνίδια.

ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΜΠΑΛΑ

Όσο για το καθαρά αγωνιστικό κομμάτι; Στο πρώτο παιχνίδι είχα "βαφτίσει" το γήπεδο " Amsterdam box-to-box Arena". Και όλα παίχτηκαν εκεί. Θεωρώ πως αυτό θα γίνει και τώρα, με τον ΠΑΟΚ να καλείται να κάνει ένα παρόμοιο παιχνίδι με αυτό στο Άμστερνταμ, με μια μεγάλη διαφορά: να κρατήσει μπάλα.

Αυτό άλλωστε ήταν το μεγάλο μειονέκτημά του. Από εκεί ξεκινούσαν όλα. Ο ΠΑΟΚ έχανε εύκολα τη μπάλα, η μεσαία γραμμή του έτρεχε συνεχώς να τη πάρει, η αμυντική δεν "ξεμυτούσε" εύκολα, με αποτέλεσμα παρά τα τρεξίματα, τις αλληλοκαλύψεις, την απουσία φάουλ στον χώρο από το κέντρο μέχρι τη μεγάλη περιοχή, ο ΠΑΟΚ να πληγωθεί από τον χώρο μπροστά από τη μεγάλη περιοχή, από τον οποίο ο Άγιαξ τελείωσε πέντε - έξι επιθέσεις, με δυο γκολ εκ των οποίων μέτρησε το ένα.

Ο ΠΑΟΚ οφείλει να διαχειριστεί εκείνος το τέμπο, να κρατήσει μπάλα να ψάξει τη στιγμή που μαζί με την κερκίδα θα πατήσει γκάζι. Ουσιαστικά, δεν τον "καίει" τόσο πολύ να σκοράρει όσο να μη δεχθεί γκολ, χωρίς να σημαίνει ότι θα πρέπει να δώσει χώρο και χρόνο στους Ολλανδούς να τον παιδέψουν.

Χαρακτηριστικότερο όλων, το απόσπασμα του δελτίου Τύπου της ΠΑΕ ΠΑΟΚ μετά από το τέλος της προπόνησης της Δευτέρας: "Ο ΠΑΟΚ δούλεψε στην κυκλοφορία της μπάλας, το transition game και στη συνοχή των τριών γραμμών, έτσι ώστε να μην επιτρέψει στους Ολλανδούς να βρουν κενούς χώρους και να έχει ταχύτητα στις αντιδράσεις του για να γίνει επικίνδυνος". Στα μάτια μου, αυτό το κομμάτι του δελτίου Τύπου δείχνει και τη φιλοσοφία των "ασπρόμαυρων", που θέλουν να ολοκληρώσουν το... κλέψιμο της πρόκρισης που ξεκίνησαν στο Άμστερνταμ.

Ο ΚΑΝΙΑΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΕΝΔΕΚΑΔΑΣ

Το ματς θέλει ψυχραιμία και κράτημα μπάλας. Και από τη ροή του θα εξαρτηθούν πολλά. Το δίλημμα για την ενδεκάδα είναι και πάλι στον άξονα. Στο Άμστερνταμ, ο Ίβιτς προτίμησε να έχει στην πρώτη ώρα τα τρεξίματα του Χαρίση και στην τελευταία μισή ώρα το μυαλό του Τζιόλη. Τώρα, ίσως να έχει και τον Κάνιας διαθέσιμο, που βάζει υποψηφιότητα αρχικά για την 18άδα.

Όλα αυτά σε μια γεμάτη Τούμπα, που καλείται και αυτή να "παίξει", διότι ο ΠΑΟΚ έχει πέσει αρκετές φορές θύμα της... υπερβολικής αγάπης της για την ομάδα. Ακόμα και η κερκίδα καλείται να μάθει να διαχειρίζεται ένα παιχνίδι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Χωρίς Μίλικ και Γιουνές ο Άγιαξ στην Τούμπα
Sold out το ΠΑΟΚ-Άγιαξ!

News 24/7

24MEDIA NETWORK