"Σφύρα" το να φύγουμε!

Ο Πάνος Σεϊτανίδης σχολιάζει το Grand Prix Κίνας και την τρίτη συνεχόμενη νίκη του Lewis Hamilton.

"Σφύρα" το να φύγουμε!

Πως είναι κάποια ποδοσφαιρικά ντέρμπι όπου το αποτέλεσμα έχει κριθεί και ενώ υπάρχουν βρε αδερφέ 4-5 λεπτά καθυστερήσεις, ο ρέφερι "το σφυρίζει" από το δεύτερο για να τελειώνει το μαρτύριο των χαμένων και να πάνε όλοι σπίτια τους;

Ε, κάπως έτσι έγινε και στην Κίνα, με τον άνθρωπο που είχε επωμιστεί την ευθύνη να "ρίξει" την καρό σημαία. Είδε τον Lewis Hamilton να περνάει πρώτος μία, δύο, τρεις, δεκατρείς, πενήντα-τρεις… ε, στην πεντηκοστή τέταρτη βαρέθηκε και το έληξε το Grand Prix δύο γύρους νωρίτερα, σε ένα σκηνικό ομολογουμένως σπάνιο για τα δεδομένα της F1 όπου κάθε τι διεξάγεται με χειρουργική ακρίβεια.

Ατόπημα που καμία σημασία δεν έπαιξε στις μάχες για βάθρο και βαθμούς αλλά θαρρεί κανείς πως ήρθε επιβεβλημένα για να επιστρέψουν οι άλλες ομάδες στις έδρες τους με την πρώτη πτήση, να σκύψουν κεφάλια, να σηκώσουν μανίκια, να σκεφτούν ιδέες και στην έλευση του σπορ στην Ευρώπη, να βρουν ως διά μαγείας λύσεις για να πιάσουν τις Mercedes.

Έγραφα μετά τις κατατακτήριες (μπορείτε να θυμηθείτε το σχετικό blog πατώντας εδώ) όπου παρά τη βροχή ο Hamilton ήταν έξι δέκατα μπροστά, πως αν δεν υπάρξει απρόοπτο στην εκκίνηση, "μην τον είδατε τον Λούη"!

Έτσι κι έγινε, έστριψε πρώτος και σιγά-σιγά άρχισε να χάνεται στον ορίζοντα. Μέσα σε μερικούς γύρους είχε αποκτήσει διαφορά ασφαλείας, έδειχνε πως αν ήθελε, έφτανε στο Πεκίνο πριν οι υπόλοιποι βγουν από τα περίχωρα της Σαγκάης και γενικά έκανε μία όμορφη βόλτα μέχρι τέλους, χωρίς να πιέζει την W05.

Το πόσο… βέλη είναι τελικά τα ασημί, αποδείχθηκε από τον Nico Rosberg που παρότι εκκίνησε άσχημα, ανέβηκε από την έβδομη, στη δεύτερη θέση, χωρίς να κάνει κι αυτό που θα χαρακτηρίζαμε ως "τον αγώνα της ζωής του". Το θέμα είναι πως σκαρφάλωσε με σχετική άνεση, χωρίς να δώσει φοβερές μάχες, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε. Από το γύρο σχηματισμού, νέκρωσαν στα γκαράζ της ομάδας οι ενδείξεις τηλεμετρίας από το μονοθέσιο του. Έκανε ολόκληρο αγώνα, με την ομάδα στα τυφλά, να προσπαθεί να καταστρώσει στρατηγική και να διαχειριστεί την κατανάλωση καυσίμου και άλλους κρίσιμους παράγοντες, βασιζόμενη αποκλειστικά στις πληροφορίες που μπορούσε να μεταφέρει μέσω ασυρμάτου ο Γερμανός.

Οι παρελθοντολάγνοι θα αρχίσουν ανοησίες περί τεχνολογίας που δεν είχαν παλιά, τότε που "ήταν πραγματικοί οδηγοί". Λες και τώρα είναι μάγειρες. Έχω πει πολλές φορές, η F1 εξελίσσεται. Σίγουρα είναι ασύγκριτα πιο ασφαλής για τους οδηγούς, μέχρι πριν από 20 χρόνια ρίσκαραν πραγματικά τη ζωή τους. Όμως το μέγεθος της "δουλειάς" που πρέπει να κάνει τώρα ο οδηγός, δεν έχει καμία σχέση με το απλό γκάζι, φρένο, αλλαγή ταχύτητας από το λεβιέ. Καμία. Απαιτούνται πολύ πιο σύνθετες ικανότητες και ενώ ο οδηγός του σήμερα θα μπορούσε να εξοικειωθεί σύντομα με ένα μονοθέσιο του χθες, ένας οδηγός του χθες ίσως να μη μπορούσε ποτέ να εξοικειωθεί με ένα μονοθέσιο του σήμερα.

Έχοντας αυτά κατά νου, η οδήγηση του Rosberg ήταν στα τυφλά, σαν να εκτελεί επέμβαση ανοιχτής καρδιάς σε ασθενή, χωρίς εξοπλισμό, τεχνολογική υποστήριξη και βοηθούς. Αυτό δικαιολογεί το πόσο ήπια και αθόρυβα πραγματοποίησε αυτή την αντεπίθεση αλλά και πόσο έριξε τους χρόνους του όταν πήρε το πράσινο φως από την ομάδα να πατήσει γκάζι, χωρίς να σκέφτεται την κατανάλωση. Μετά από 18 γύρους σταθερά στο 1.43, μετά το δεύτερο pit stop και με φρέσκα λάστιχα έκανε 1.40.402 και μετά δέκα σταθερούς γύρους στο 1.41. Το ίδιο σταθερά, στο δευτερόλεπτο κάτω από τη Ferrari του τρίτου Fernando Alonso. Εκεί λοιπόν παραμένει το προβάδισμα των Mercedes – στο μίνιμουμ ένα δευτερόλεπτο στο γύρο.

Πίσω τους, το κολαστήριο καλά κρατεί. Το Σάββατο αναρωτιόμουν αν ο Alonso θα συνέχιζε την παράδοση των καλών εκκινήσεων. Το έκανε. Αυτό δεν ήταν έκπληξη. Ο ρυθμός της F14 T όμως, ήταν. Επιβεβαιώθηκαν τα λεγόμενα των Ιταλών, που υποστήριζαν πως η απόδοση στο Μπαχρέιν ήταν το… ναδίρ και οφειλόταν στα χαρακτηριστικά της πίστας του Sakhir. Στη Σαγκάη, ο Ισπανός θύμισε κάτι από τα παλιά και παρότι ήταν ανήμπορος να "φρενάρει" τον Rosberg, αποδείχθηκε ο… "best of the rest".

Πίσω του ο Daniel Ricciardo μας χάριζε κάτι να γράφουμε και σε όλους κάτι να συζητούν. Το να λαμβάνει εντολή από την ομάδα να κάνει στην άκρη ο Sebastian Vettel, ήταν σπάνιο να το ακούσεις μία φορά (Μπαχρέιν). Δύο όμως; Πιο συχνά πιάνεις τέσσερα νούμερα στο Joker παρά συμβαίνουν τέτοια φαινόμενα. Μπορεί ο πρωταθλητής να χρειάστηκε μία δύο διευκρινιστικές απαντήσεις πριν κάνει στην άκρη αλλά να λοιπόν που η Red Bull Racing δίνει ίσες ευκαιρίες στους οδηγούς της και ο ταχύτερος έχει το πάνω χέρι. Αυτό που άλλαξε σε σχέση με προηγούμενες σεζόν, είναι πως αυτός που μένει πίσω, αποδέχεται την κατάσταση χωρίς γκρίνια. Κι ας είναι 4κις πρωταθλητής.

Εκεί που γκρίνιαξε, ήταν όταν ο σαμουράι Kamui Kobayashi που ήταν ένα γύρο πίσω, τον προσπέρασε με την Caterham εκμεταλλευόμενος το γεγονός πως είχε φρέσκα ελαστικά. Τι δείχνει αυτό; Ο Vettel είναι υπό πίεση, νιώθει στο πετσί του την πίεση αυτή αλλά μετά το (ένοχο ή όχι) παρελθόν με τον Mark Webber, ξέρει πως το να έχει κόντρα και με τον Ricciardo, δεν θα είναι υπέρ του.

Λαμβάνοντας όμως υπόψη τα σχόλια σας στο live chat που είχαμε το απόγευμα της Κυριακής του Πάσχα και θα έχουμε μετά από κάθε Grand Prix, πρέπει να τονίσω κάτι. Ο Vettel δε ξέχασε να οδηγεί. Ο Kimi Raikkonen που "τρώει ξύλο" από τον Alonso στη Ferrari, δεν έγινε ξαφνικά άσχετος. Απλά σε αυτή τη νέα εποχή της F1, με τα νέα μονοθέσια και τις νέες τεχνολογίες, οι δύο πρωταθλητές δυσκολεύονται να βρουν το σωστό set up στη Red Bull RB10 και τη Ferrari F14 T αντίστοιχα. Μη γελιέστε όμως, αργά ή γρήγορα θα το κάνουν και θα επιστρέψουν στα γνωστά επίπεδα απόδοσης.

Ξανά διπλή παρουσία στους βαθμούς για τη Force India που δείχνει ανταγωνιστική ανεξαρτήτως χαρακτηριστικών πίστας, στη Williams όλη η γκαντεμιά πέφτει στην πλευρά του Felipe Massa ενώ ο Daniil Kvyat, συνεχίζει να εκπλήσσει ευχάριστα. Βαθμολογήθηκε σε τρία από τα τέσσερα Grand Prix, με χειρότερο τερματισμό του, την 11η θέση στο Μπαχρέιν!

Κερδίζει τον τίτλο του καλύτερου έως τώρα rookie, ειδικά από τη στιγμή που ο Kevin Magnussen, μετά την εντυπωσιακή πρεμιέρα της Αυστραλίας, έχει χαθεί στη μετριότητα της McLaren.

Όλα αυτά με το σερί ασιατικών αγώνων να ολοκληρώνεται και τη Formula 1 να τρέχει στη συνέχεια στην Ευρώπη. Στις 11 Μαΐου στη Βαρκελώνη, όλοι θα έχουν σημαντικές αναβαθμίσεις. Μένει να δούμε αν αυτές θα αποδειχθούν αρκετές για να έχουμε κάποιες αλλαγές στις ισορροπίες.

News 24/7

24MEDIA NETWORK