7 πράγματα που μας δίδαξε το σιρκουί στο Μπακού

Όπισθεν χωρίς καθρέφτες δεν γίνεται, ούτε τερματισμός χωρίς κινητήριο άξονα. Κρατήστε και πως αν δεν είσαι γενναιόδωρος με τον συμπαίκτη σου, καταστρέφεις την ομάδα. Εξ ου και η απόλυτη κυριαρχία της Mercedes. Ας δούμε τι άλλο μάθαμε από τον αγώνα στο Αζερμπαϊτζάν.

Oι πιο ακριβοπληρωμένοι οδηγοί του πλανήτη που έχουν στα χέρια τους τα πιο γρήγορα και πιο σύγχρονα μονοθέσια -του πλανήτη- συναντήθηκαν στο Μπακού, για τον τέταρτο αγώνα της χρονιάς. Να θυμίσουμε εδώ, γιατί αυτά τα αυτοκίνητα δεν μοιάζουν με τα άλλα, με έναν πολύ απλό τρόπο (την όπισθεν, χωρίς καθρέφτες).



Ο Ρικιάρντο (Renault -δεν τερμάτισε για τρίτη φορά σε τέσσερις αγώνες) έκανε όπισθεν και έπεσε πάνω στον Ντανίλ Κβιατ (Toro Rosso) 'τον οποίον ειλικρινά δεν είδα, γιατί ήμουν σε πανικό'. Ο Κβιατ είπε πως θα του κάνει δώρο καθρέφτες.

Η κατάληξη δεν διέφερε σε κάτι από τους τρεις προηγούμενους: οι δυο 'πιλότοι' της Mercedes τερμάτισαν στις θέσεις 1 και 2, με τον Βάλτερι Μπότας να είναι αυτός που είδε πρώτος την καρό σημαία, για δεύτερη φορά φέτος.

Το Contra.gr σε ενημέρωσε για τη συνθήκη που κατέστρεψε μονοθέσιο, στην πρώτη ελεύθερη δοκιμή και δεν ήταν άλλο από ένα 'καπάκι' φρεατίου. Αυτό θα έλεγες πως είναι ένα από τα ρίσκα που παίρνει η διοργανώτρια αρχή, όταν αποφασίζει να κάνει πίστα δρόμους πόλεις. Αυτό -θα έλεγες επίσης ότι- είναι κάτι που δεν θα έπρεπε να συμβεί, σε event στο οποίο έχουν επενδυθεί και 'παίζονται' πολλά εκατομμύρια.

> Οι Silver Arrows έγραψαν ιστορία, καθώς δεν υπάρχει άλλο δίδυμο οδηγών που να κυριάρχησε στα τέσσερα πρώτα circuits παγκοσμίου πρωταθλήματος -τερματίζοντας στις δυο πρώτες θέσεις. Πλέον η ομάδα τους (Mercedes) προηγείται με 74 πόντους της Ferrari που 'χε υποσχεθεί βελτιώσεις για αυτόν τον αγώνα. Χαΐρι όμως, δεν είδε.

 

>Ο Χάμιλτον δήλωσε πως ήταν γενναιόδωρος με τον Μπότας, καθώς τα αυτοκίνητα τους έφτασαν κάποια εκατοστά από τη σύγκρουση στις δυο πρώτες στροφές. Κάτι οι ικανότητες των οδηγών, κάτι η απόφαση του Βρετανού να μην πιέσει τις καταστάσεις -και τεθούν αμφότεροι εκτός-, είχαν ως αποτέλεσμα την πρωτιά του Φινλανδού. Μεταξύ τους υπάρχει ένας πόντος διαφορά.

Αν το έβλεπα εγωιστικά, θα μπορούσα να πιέσω τις καταστάσεις. Στο τέλος της ημέρας, κάποιες φορές πρέπει να θυσιάζεσαι για την ομάδα σου. Αν ήταν καμιά Ferrari εκεί κοντά, τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά. Ο Βάλτερι ήταν αλάνθαστος. Άξιζε τη νίκη.

Ένας από τους λόγους που ήταν large ο Χάμιλτον είχε να κάνει και με το περυσινό χουνέρι του Μπότας, όταν πάλι ηγείτο της κούρσας, αλλά ένα κομμάτι που 'χε μείνει στο δρόμο από 'τραυματισμένο' μονοθέσιο τον ανάγκασε να χάσει έδαφος και τελικά τη νίκη.

 

> Ο Σεμπάστιαν Φέτελ αρκέστηκε στην τρίτη θέση, πριν δηλώσει πως έχει καταντήσει λίγο 'βαρετό' αυτό που γίνεται με τη Mercedes 'να τους βλέπω να κυριαρχούν με αυτήν την άνεση. Όχι μόνο φέτος, αλλά εδώ και χρόνια. Πρέπει να δουλέψουμε πιο σκληρά, πιο καλά'. Στην ενδοεπικοινωνία είπε πως τα έκανε ελαφρώς σκατά στην αρχή.

 

> Ο 'συμπαίκτης' του Φέτελ, Σαρλς ΛεΚλερκ ομολόγησε πως ήταν ηλίθιος, όλο το σαββατοκύριακο. "Δεν έφταιγε η Ferrari, ούτε τα λάστιχα. Έφταιξα εγώ" είπε χαρακτηριστικά, για τη σύγκρουση που είχε στις κατατακτήριες (έπεσε στα προστατευτικά, στο ίδιο ακριβώς σημείο που 'χε πέσει και ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα, 15' λεπτά νωρίτερα) και εξαιτίας της οποίας κατέστρεψε τις πιθανότητες για pole position. "Ήμουν άχρηστος και ζητώ συγγνώμη" είπε στην ομάδα του, "άξιζα αυτό που έπαθα, γιατί συμπεριφέρθηκα ηλίθια".

Παρεμπιπτόντως, ήταν αυτός που έκανε τον πιο γρήγορο γύρο. Αν η Ferrari δεν έπαιρνε την πιο αχαρακτήριστη απόφαση -να καθυστερήσει το pit stop του Μονεγάσκου-, το πιθανότερο θα ήταν να γινόταν μάχη για το πόντιουμ που να αφορούσε τον μικρό. Για να επανορθώσουν, του έδωσαν καλύτερα λάστιχα, ώστε να κάνει τον ταχύτερο γύρο και να πάρει +1 πόντο. Τερμάτισε 5ος, πίσω από τον τέταρτο Μαξ Φερστάπεν (Red Bull).

>Ο Πιέρ Γκάσλι τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες να αρχίσει τον αγώνα από το pit lane (τη λωρίδα των pit). Είχε εντολή να πάει για ζύγισμα του μονοθέσιου, μετά τις ελεύθερες δοκιμές, στον ειδικό χώρο της FIA. Αντ' αυτού, πήγε στο γκαράζ της ομάδας του (Red Bull) και δέχθηκε τις συνέπειες. Παρ' όλα αυτά βρήκε τον τρόπο να βρεθεί στην 6η θέση του αγώνα, πριν τον εγκαταλείψει ο κινητήριος άξονας. Μοιραία εγκατέλειψε και ο ίδιος τον αγώνα. Ο 23χρονος δήλωσε πως προσπαθεί σε κάθε αγώνα να προσαρμόζεται και περισσότερο.

> Ο Κάρλος Σάινθ πήρε τους πρώτους του πόντους, για φέτος και ως οδηγός της McLaren. Είχε τεθεί εκτός στην Αυστραλία και το Μπαχρέιν και τερμάτισε 7ος στο Μπακού. Πόντους έδωσε και ο άλλος οδηγός της εταιρίας, ο Λάντο Νόρις, ο οποίος τερμάτισε 8ος. Η McLaren πήρε κάτι και από τους δυο οδηγούς της, για πρώτη φορά από πέρυσι -στο Μπακού. Αν δεν έδινε μισό δευτερόλεπτο εξτρά στον Σέρχιο Πέρεζ το safety car, οι δυο τους θα τον είχαν περάσει. Ή τουλάχιστον αυτό είπαν.

> Ο Πέρεζ (Racing Point) ήταν 6ος, με τον ομόσταυλο του Λανς Στρολ να τερματίζει 9ος. Για να κλείσουμε την κατάταξη, δηλαδή τους οδηγούς που πήραν πόντους στο Μπακού, λείπει ο Κίμι Ραϊκόνεν (Alfa Romeo), ο οποίος ήταν 10ος.

Πέραν των Γκάσλι, Κβιατ και Ρικιάρντο, δεν τερμάτισε και ο Ρομάν Γκροζάν (Haas), του οποίου τα λάστιχα τον πρόδωσαν.

 

Photo: Associated Press

Longread

Ρεάλ - Μπάρτσα 2011, τελικά έμεινα απ' έξω!

Με αφορμή τον τελικό του Copa del Rey, ο Θανάσης Κρεκούκιας θυμάται εκείνον του 2011. Το μοναδικό εισιτήριο, το κέρμα της κρίσης, τα 9 γκολ, τα "no" του Μουρίνιο και το Πάσχα στο Πουέρτο δε Σαγούντο!

Why we love

23 λόγοι που αγαπάμε τον Ερίκ Καντονά

Η κλοτσιά σε ρατσιστή φίλαθλο της Κρίσταλ Πάλας, οι διαφημίσεις που πρωταγωνίστησε, τα γκολ που δεν πανηγύριζε και ο γιακάς. Με αφορμή τα γενέθλια του Ερίκ Καντονά, βρήκαμε 23 λόγους που τον αγαπάμε.