GP Βελγίου: Ανίκητος Rosberg, συγκλονιστικός Hamilton!
Στον πιο συναρπαστικό αγώνα της σεζόν στην πίστα του Spa, ο Nico Rosberg κατάφερε να δει πρώτος την καρό σημαία και να μειώσει τη διαφορά του από την κορυφή. Δεύτερος ο Daniel Ricciardo. Απίστευτη κούρσα από τον Lewis Hamilton που από την τελευταία θέση του grid τερμάτισε τρίτος! Σοκαριστικό ατύχημα για Magnussen.
Εκκινώντας από την pole position, με τον Lewis Hamilton να εκκινεί τελευταίος, ο Nico Rosberg ήταν υποχρεωμένος να κερδίσει το βελγικό Grand Prix αν ήθελε να έχει ελπίδες να πάρει το θρόνο από τον teammate του. Και το έκανε, αποφεύγοντας τις αναποδιές, σε έναν αγώνα με χαοτικό πρώτο γύρο και διακοπή ύστερα από την άσχημη έξοδο του Kevin Magnussen στη στροφή Raidillion.
Ας τα δούμε από την αρχή. Η πίστα του Σπα υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με ηλιοφάνεια, θερμοκρασία αέρα στους 29 βαθμούς και οδοστρώματος στους 39. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Rosberg έκανε καλή εκκίνηση, σε αντίθεση με τον Max Verstappen που προσπάθησε να ανακτήσει το χαμένο έδαφος επιλέγοντας να μπει στην εσωτερική της La Source. Ήρθε δίπλα διπλα με τον Kimi Raikkonen, την ώρα που από την εξωτερική προσπαθούσε να στρίψει και ο Sebastian Vettel. Πρώτα είχαμε επαφή ανάμεσα στις δύο Ferrari, στη συνέχεια ανάμεσα στον Φινλανδό και τον Ολλανδό.
Ο Vettel έκανε τετ α κε και έπεσε τελευταίος, ο Kimi είχε κλαταρισμένο ελαστικό και επέστρεψε στα pit για… επιδιορθώσεις ενώ ο Mad Max φάνηκε να συνεχίζει κανονικά, χάνοντας όμως τον έλεγχο στην Pouhon, ενδεχομένως και λίγο της ζημιάς στην εμπρός πτέρυγα της RB12. Στο τέλος του πρώτου γύρου, μπήκε και αυτός στα pit για να την αντικαταστήσει. Όμως το χάος συνεχίστηκε…
Στον δεύτερο γύρο, ο Carlos Sainz είδε το πίσω δεξί ελαστικό του να διαλύεται, προσπάθησε να συνεχίσει αλλά έκανε τετ α κε και στη συνέχεια έσπασε και πίσω αεροτομή του. Αυτό έφερε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, με τον Rosberg να είναι στην κορυφή και τους Hulkenberg, Ricciardo, Bottas, Perez να ακολουθούν.
Όταν στον 4 γύρο είχαμε ξανά κανονικό ρυθμό αγώνα, ο Kevin Magnussen έχασε τον έλεγχο στη Raidillon και έπεσε με δύναμη στον προστατευτικό τοίχο από ελαστικά. Τα γραφικά στην τηλεοπτική κάλυψη έδειξαν δυνάμεις της τάξης των 12 G, ενώ η R.S.16 διαλύθηκε. Ο Δανός βγήκε από το μονοθέσιό του κουτσαίνοντας και τελικά μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με το ασθενοφόρο. Παρότι είχε τις αισθήσεις του και πλήρη επαφή με το περιβάλλον, είχε ένα κόψιμο στον αριστερό αστράγαλο.
Κάποιοι έσπευσαν στα pit καθώς είχαμε αυτοκίνητο ασφαλείας αν και τελικά είχαμε καθεστώς κόκκινης σημαίας λίγο αργότερα. Ο αγώνας διεκόπη ώσπου να αποκατασταθεί η ζημιά στο σημείο πρόσκρουσης της Renault. Όμως η διακοπή επέτρεψε σε όλους να αλλάξουν ελαστικά, άρα στέρησε από τον Nico Hulkenberg το colpo grosso καθώς ο Γερμανός ήταν τρίτος έχοντας ήδη αλλάξει ελαστικά.
Στην επανεκκίνηση, ο Rosberg έβαλε τη μέση γόμα ελαστικών της Pirelli, με τους Ricciardo, Hulkenberg, Alonso, Hamilton να ακολουθούν έχοντας τη μαλακή. Και πάλι όμως, είχε την ευκαιρία να ανοίγει τη διαφορά του. Όσο για τους δύο τελευταίους της παραπάνω λίστας, είχαν εκμεταλλευτεί στο έπακρο το χάος που προηγήθηκαν και παρότι εκκίνησαν από την τελευταία σειρά του grid, βρίσκονταν στις θέσεις 4 και 5! Ο Hamilton δεν άργησε να περάσει, εκμεταλλευόμενος την ανωτερότητα της Mercedes έναντι της McLaren-Honda.
Κι αν στην κορυφή ο Rosberg διαχειριζόταν άνετα τη διαφορά από τον Ricciardo και πίσω τους ο Hulkenberg δεν κατάφερε παρά να κρατήσει παρά μόνο μερικούς γύρους πίσω του τον Hamilton, στις πιο πίσω θέσεις γινόταν χαμός. Με αποκορύφωμα τις νέες κόντρες ανάμεσα σε Verstappen και Raikkonen, με τον 18χρονο να αμύνεται με περίσσιο πάθος, σε βαθμό που προκάλεσε την αντίδραση του Iceman. Τελικά ο οδηγός της Ferrari πέρασε, όπως συνέβη αργότερα και με τον Vettel.
Το δεύτερο μισό του αγώνα δεν ήταν το ίδιο συναρπαστικό. Ο Rosberg συνέχιζε τον περίπατο, ο Ricciardo φάνηκε να απειλείται από τον Hamilton αλλά τελικά ο παγκόσμιος πρωταθλητής είχε ένα επιπλέον pit stop να κάνει και τελικά έμειναν ο καθένας στη θέση του. Και ήταν όλοι χαρούμενοι διότι ο Γερμανός έκανε αυτό που ήταν υποχρεωμένος να κάνει για να μείνει ζωντανός στο κυνήγι του τίτλου, ο Αυστραλός βρέθηκε για τέταρτη φορά φέτος στο βάθρο εδραιώνοντας της Red Bull στη δεύτερη θέση των κατασκευαστών ενώ ο Βρετανός ελαχιστοποίησε τις ζημιές σε ένα τριήμερο με 60 θέσεις ποινής, όπου εκκίνησε τελευταίος αλλά απέκτησε μαξιλαράκι… τριών μονάδων ισχύος για το υπόλοιπο της σεζόν.
Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε τον Nico Hulkenberg τέταρτο, να ισοφαρίζει το καλύτερο το πλασάρισμα, την ώρα που ο teammate του Sergio Perez ήταν πέμπτος. Ο διπλός εξαιρετικός τερματισμός των Force India, επέτρεψε στην ινδική ομάδα να προσπεράσει τη Williams στη βαθμολογία των κατασκευαστών, καθώς η βρετανική ομάδα έμεινε στις θέσεις 8 και 10 με τους Vdata-altteri Bottas και Felipe Massa αντίστοιχα.
Οι Ferrari ήταν στις θέσεις 6 και 9 σε έναν ακόμα αγώνα όπου θα έχει για εκείνους τίτλο «τι θα γινόταν αν…» ενώ η έβδομη θέση απέδειξε για μία ακόμα φορά το «μέγεθος» του Fernando Alonso, καθώς ο Ισπανός είχε εκκινήσει από την τελευταία σειρά του grid. Μάλιστα, αυτό το αποτέλεσμα έφερε τη McLaren μπροστά από την Toro Rosso στους κατασκευαστές.
Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Το σοκαριστικό ατύχημα του Magnussen
Η κατάταξη των πιλότων και των ομάδων της Formula 1
ΤΟ LIVE ΤΗΣ ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΗΣ
PROVISIONAL CLASSIFICATION: LAP 10/44 (RED FLAG)
— Formula 1 (@F1) 28 Αυγούστου 2016
MAG, ERI, SAI, BUT and WEH all out of the race#BelgianGP pic.twitter.com/EIwpHELeh8
If you just tuned into the #BelgianGP...where have you been?
— BBCF1 (@bbcf1) 28 Αυγούστου 2016
So much drama! #bbcf1 https://t.co/vxiY4FYcRA pic.twitter.com/vGKKNm5EyP
#F1
— ivanF1 (@ivanF1) 28 Αυγούστου 2016
This is #Magnunssen #Renault after Radillon crash causing Red Flag pic.twitter.com/5P82hd6qnA
F1 = one of the most technologically advanced sports in the world
— Formula 1 (@F1) 28 Αυγούστου 2016
But never, ever forget your duct tape pic.twitter.com/jYZ7NsoCIG
LAP 10/44: Drivers are back on track but behind the Safety Car for now#BelgianGP pic.twitter.com/FmsGT5ROF3
— Formula 1 (@F1) 28 Αυγούστου 2016
Αν δεν μπορεί να οδηγήσει στη Μόντσα ο Magnussen, η Renault θα βάλει τον εφεδρικό. Τι; Τον έδωσε στη Manor; Τώρα;#CarmenJordaForPresident
— Panos Seitanidis (@PanosSeitanidis) 28 Αυγούστου 2016
Είμαστε ακόμα πριν τα μισά του αγώνα & νιώθω λες και έχουμε δει τρία Grand Prix μαζεμένα!#theSpawemissedlastyear
— Panos Seitanidis (@PanosSeitanidis) 28 Αυγούστου 2016
Magnussen's incident
— Gianlu D'Alessandro (@Gianludale27) 28 Αυγούστου 2016
He is okay! pic.twitter.com/VXeOPkC4Fg
PROVISIONAL CLASSIFICATION (LAP 22/44): Halfway mark in a breathless #BelgianGP#F1 pic.twitter.com/x6bOoYZlL6
— Formula 1 (@F1) 28 Αυγούστου 2016
LAP 26/44
— Formula 1 (@F1) 28 Αυγούστου 2016
VET passes VES
VES passes VET
Terrific racing #BelgianGP pic.twitter.com/KoY6ApVYDI
LAP 31/44: TOP THREE
— Formula 1 (@F1) 28 Αυγούστου 2016
1 ROS (2 stops)
2 RIC (2 stops) +10.1
3 HAM (2 stops) +11.2#BelgianGP pic.twitter.com/nTCfZtOcWV
PROVISIONAL CLASSIFICATION
— Formula 1 (@F1) 28 Αυγούστου 2016
TEN LAPS TO GO#BelgianGPpic.twitter.com/C7LzUsK29p
Look at this. Absolutely cracking! pic.twitter.com/lWZIucfH1O
— Spa-Francorchamps (@circuitspa) 28 Αυγούστου 2016
LAP 42/44: Big lock up from @LewisHamilton as he pushes all the way to the end #BelgianGP#F1 pic.twitter.com/mwX17v6TRT
— Formula 1 (@F1) 28 Αυγούστου 2016