Η επόμενη φάση για την F1 στην Δραπετσώνα (VIDEO+PHOTOS)

Σταθερά βήματα προς την υλοποίηση του ονείρου τους κάνουν τα στελέχη του Dielpis F1, της προσπάθειας δηλαδή φιλοξενίας ενός Grand Prix της Formula 1 στους δρόμους της Δραπετσώνας. Ενός μεγαλεπήβολου project, που αποτελεί αν θέλετε το κερασάκι στην τούρτα που δεν είναι άλλη από τη δημιουργία ενός θεματικού πάρκου πολλαπλών δράσεων στην υποβαθμισμένη περιοχή του παραλιακού μετώπου της περιοχής αυτής.

Η προσπάθεια λοιπόν που βασίζεται στην πρόταση του αρχιτέκτονα Θανάση Παπαθεοδώρου μπήκε στην "επόμενη φάση" της, καθώς σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας πραγματοποιήθηκε συνέντευξη Τύπου όπου παρουσιάστηκαν τα βήματα που έγιναν τους τελευταίους μήνες αλλά και η σύσταση εκτελεστικής επιτροπής με μέλημα την προώθηση του Dielpis F1 και την υλοποίηση του ονείρου έλευσης της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας.

Ας τα δούμε όμως βήμα-βήμα. Το εγχείρημα αυτό δεν είναι καινούριο, πρόκειται για μία προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια και έκτοτε κάνει αργά αλλά σταθερά βήματα. Ειδικά τώρα, η πολιτική συγκυρία αλλά και η αλλαγή κλίματος στον τομέα τον επενδύσεων στη χώρα μας, ίσως αλλάζουν τα δεδομένα. Άλλωστε μη ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα project το οποίο θα βασιστεί σε ιδιωτικές επενδύσεις και όχι σε κρατικές χορηγίες.

Από την πλευρά της, η πολιτεία για πρώτη φορά έδειξε έμπρακτα πως στηρίζει μία τέτοια προσπάθεια, σε πρόσφατη επιστολή του πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά, προς τον δήμαρχο Δραπετσώνας-Κερατσινίου κ. Λούκα Τζάνη. Σε αυτή, χαιρέτιζε την προσπάθεια και υποσχόταν "λύσεις" στον τομέα που αποτελεί μόνιμο πρόβλημα στη χώρα μας: τις αδειοδοτήσεις.

 

Το πλάνο λοιπόν της Dielpis F1, αφορά στη δημιουργία θεματικού πάρκου που θα μεταμορφώσει την περιοχή και θα περιλαμβάνει, ξενοδοχείο 5 αστέρων, καζίνο, μουσείο μυθολογίας, χώρους αναψυχής και πολλαπλών δραστηριοτήτων, εμπορικό κέντρο, συνεδριακούς χώρους, μαρίνα πολυτελών σκαφών και άλλα. Εκτιμάται πως θα δημιουργήσει 8.500 θέσεις εργασίας για την κατασκευή του σιρκουί και των λοιπόν εγκαταστάσεων, θα έχει 4.500 μόνιμες θέσεις αλλά και 2.500 εποχικές θέσεις εργασίας, για τις ημέρες διεξαγωγής αγώνων.

Ο κ. Παπαθεοδώρου αναφέρθηκε και στην προ δύο ετών συνάντησή του με τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1 Bernie Ecclestone, ο οποίος όχι μόνο έδειξε ενδιαφέρον για την πρόταση αλλά σύμφωνα πάντα με τον Έλληνα αρχιτέκτονα, τοποθέτησε τη χώρα μας στην... pole position ανάμεσα στη μακροσκελή λίστα των χωρών που ερίζουν για να ενταχθούν στο καλεντάρι του σπορ.

Όσο για το ερώτημα "γιατί στη Δραπετσώνα;" ο κ. Παπαθεοδώρου στάθηκε σε τρία σημεία: την ανάγκη αναμόρφωσης τεράστιων εκτάσεων που ρημάζουν (700 στρέμματα!), το γεγονός πως αποτελεί πύλη της χώρας, μέσω του λιμανιού του Πειραιά που δεσπόζει στη Μεσόγειο, καθώς και η ιστορική σημασία της περιοχής όπου βρίσκεται μεταξύ άλλων ο Τάφος του Θεμιστοκλή.

 

Όλα αυτά σε ένα εγχείρημα που θα κοστίσει 800.000.000 ευρώ, με πλησιέστερο ορίζοντα το 2017. Εάν βρεθούν επενδυτές, υλοποιηθούν τα σχέδια, εάν όντως ο Ecclestone δεχθεί, έχοντας ικανοποιηθεί οικονομικά, να φέρει τη χώρας μας πιο ψηλά στη λίστα από άλλες χώρες που βρίσκονται σε αναμονή.

Για να μπορέσει μέχρι τότε αν γίνει το θαύμα πραγματικότητα και η Ελλάδα να αποκτήσει ένα πολύτιμο παράθυρο προς τον κόσμο, μιας και η F1 προβάλλεται σε 200 χώρες με κοινό της τάξης του 1 δις (!), συστάθηκε το σωματείο ΦΥΠΑΑF1 με πρόεδρο τον Χρήστο Κύρτσο που είπε χαρακτηριστικά: "Το σωματείο αυτό δημιουργήθηκε για να μαζέψει οπαδούς της μεγάλης αυτής ιδέας".

Ιδρυτικά μέλη σε αυτό είναι προσωπικότητες από διάφορους χώρους, όπως άλλωστε μαρτυρά και η σύνθεση της εκτελεστικής επιτροπής που αναφέραμε νωρίτερα. Στόχος της, είναι μπορέσει να υπερπηδήσει εμπόδια και να λειάνει το δρόμο προς την κατασκευή του θεματικού πάρκου και της πίστας.

 

Ας δούμε τώρα, ποιοι την αποτελούν, αρχής γενομένης από τον άνθρωπο που αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή αυτή την ιδέα, τον Δήμαρχο Κερατσινίου-Δραπετσώνας. Ο κ. Λουκάς Τζανής δήλωσε μεταξύ άλλων: "Πρέπει να αλλάξουμε τη μοίρα μας και να σταματήσουμε τον κατήφορο. Να πάμε μπροστά. Ο πρωθυπουργός της χώρας με τίμησε με την επιστολή που ουσιαστικά μας δίνει το πράσινο φως και τώρα, ζητώ να βοήθεια απ’ όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές για να υλοποιηθούν τα σχέδιά μας".

Πρωταγωνιστικό ρόλο στη συνέντευξη Τύπου και σε όλη την προσπάθεια έχει ο πρώην υπουργός κ. Σήφης Βαλυράκης που μεταξύ άλλων τόνισε: "Από το μακρινό 1987 και την επιτροπή που είχαμε συστήσει τότε για την προσπάθεια ανάληψης των Ολυμπιακών Αγώνων, είχαμε τη Formula 1 στο φάκελό μας. Πρόκειται όμως για ένα ακόμα σημαντικότερο αθλητικό γεγονός, με μεγαλύτερη προβολή που ενώ οι Ολυμπιακοί γίνονται στη χώρα μας κάθε 100 χρόνια, αυτό θα γίνεται σε ετήσια βάση. Η πίστα αυτή θα αποτελέσει brand name για την Ελλάδα και θα βοηθήσει τον τουρισμό μας. Είναι ένα εθνικό έργο, μία εθνική προτεραιότητα. Η πρόσκλησή μας προς όλους είναι: ελάτε μαζί μας στο μέλλον!"

Ένας από τους επιχειρηματίες που έχουν αγκαλιάσει αυτή την προσπάθεια και είναι ήδη γνωστός για την εμπλοκή του με τον αθλητισμό είναι ο κ. Δημήτρης Γιαννακόπουλος. "Ακούμε πολλά χρόνια για τη δημιουργία μίας πίστας Formula 1 στην Ελλάδα αλλά πάντα όλα έμεναν στη θεωρία. Ευτυχώς, τώρα υπάρχει μία ομάδα ανθρώπων που πραγματικά προσπαθεί να πετύχει αυτόν τον στόχο. Όλοι όσοι αγαπάνε τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, πρέπει να βοηθήσουν. Από την πλευρά μου, θα κάνω ότι μπορώ για να βοηθήσω ώστε αυτό το όνειρο να πάρει σάρκα και οστά", είπε ο πρόεδρος της ΚΑΕ Παναθηναϊκός.

 

Μέλη της επιτροπής είναι ακόμα οι κ. Βασίλης Αποστολόπουλος (Πρόεδρος ιατρικού Κέντρου και Πρόεδρος Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών), Θεόδωρος Ματτάλας Θεόδωρος (Γενικός Γραμματέας Επιστημονικών και Παραγωγικών Φορέων ΝΔ), Ανδρέας Ποταμιάνος (Εφοπλιστής), Λάκης Νικολάου (Ιατρός – Ορθοπεδικός), Θεόδωρος Βουκίδης (Ιατρός – Πλαστικός Χειρούργος), Γιώργος Λυμπεράκης (Πρόεδρος Trident Cars – Επιχειρηματίας), αλλά και ο κ. Βασίλης Δεσποτόπουλος.

Ως μέλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, πρόσθεσε επί του θέματος: "Το θέμα της πίστας στην Ελλάδα, με απασχολεί προσωπικά από το... 1968! Κατά καιρούς, επιλέχθηκαν περισσότερες από 20 τοποθεσίες. Όλες ναυάγησαν, είτε λόγω έλλειψης χρημάτων είτε επειδή δεν το είχαν πιστέψει. Πρώτη φορά όμως υπάρχει τόσο ενεργή ανταπόκριση του πρωθυπουργού και ο τομέας στον οποίο θέλω να σταθώ, είναι η υπόσχεσή του που θα λυθεί ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα στη χώρα μας: αυτό των αδειοδοτήσεων".

Περιοχή ανάλογη αυτής της Δραπετσώνας, ήταν εκείνη του παλιού λιμανιού της Βαλένθια, που μεταμορφώθηκε για μερικά χρόνια σε έναν πανέμορφο προορισμό για την F1

Ανακεφαλαιώνοντας, το εγχείρημα Dielpis F1 όχι μόνο δεν έχει πατήσει φρένο αλλά αντίθετα, συνεχίζει αυτόν τον αγώνα αντοχής. Βήμα-βήμα, αποκτά όλο και περισσότερους συμμάχους, αυτή τη φορά στο πρόσωπο ισχυρών φορέων, επιχειρηματιών, προσωπικοτήτων που εκπροσωπούν διάφορους χώρους και υπόσχονται να κάνουν τα πάντα για αυτό τον κοινό στόχο.

Αυτό σημαίνει πως θα έρθει η F1 στους δρόμους της Δραπετσώνας; Ίσως όχι. Ειδικά το 2017 φαντάζει υπερβολικά νωρίς, ακόμα κι αν από σήμερα κι εμπρός, όλα λειτουργήσουν ιδεατά. Ωστόσο κάθε προσπάθεια που έχει να κάνει με την άνθιση του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας, πρέπει να έχει συμμάχους όλους εμάς που θέλουμε να λέμε πως αγαπάμε τους αγώνες. Άλλωστε, ακόμα κι αν η F1 δεν έρθει ποτέ, η ανάπλαση μίας περιοχής που ρημάζει, θα είναι από μόνη της μία νίκη. Αν καταφέρει να συνδυαστεί με ένα σιρκουί που θα φιλοξενεί αγώνες, ακόμα και μικρότερων κατηγοριών, θα είναι μία δεύτερη νίκη και αν επιτευχθεί, όλοι θα είμαστε εκεί να τη χειροκροτήσουμε.

Longread

Η 11άδα των κοντών μάγων της μπάλας

Το Contra.gr επέλεξε 11 ποδοσφαιριστές ως 1μ70, μικρούς στο μάτι, που όμως άφησαν το αποτύπωμά τους στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο. Ψηφίστε στο poll τον, κατά τη γνώμη σας, κορυφαίο όλων!