Φορτηγό πάτησε θεατή: Στο ράλι Ντακάρ δεν είναι είδηση

Ο εκ των πρωτοπόρων της κατηγορίας των φορτηγών του Ράλι Ντακάρ πέρασε πάνω από έναν 60χρονο θεατή που είχε μπει στην πίστα. Κι όμως, υπάρχουν πολύ χειρότερα περιστατικά όλα αυτά τα χρόνια.

Το Ράλι Ντακάρ αποτελεί -κατά κοινή ομολογία- τον πιο δύσκολο αγώνα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ακόμα κι αν άλλαξε 'έδρα' την τελευταία δεκαετία και μεταφέρθηκε στη Νότια Αμερική, παραμένει μία από της 'κορωνίδες' του σπορ, που κάθε οδηγός θα ήθελε να έχει στο παλμαρέ του.

Πρόκειται και για έναν από τους πιο επικίνδυνους αγώνες, όμως. Η διαδρομή είναι πάντα εκτός δρόμου και μέσα σε αυτά τα χιλιάδες χιλιόμετρα που καλούνται να καλύψουν οδηγοί και αναβάτες διαφόρων ειδών οχημάτων, η ασφάλεια αποτελεί... αστεία λέξη.

Το περιστατικό που σημειώθηκε στο stage 5 του φετινού αγώνα, στη διαδρομή Τάκνα - Αρεκίπα του Περού είναι χαρακτηριστικό της επικινδυνότητας του αγώνα, αφού ένα από τα διαγωνιζόμενα φορτηγά πέρασε πάνω από έναν 60χρονο θεατή!

 

Το όχημα του Ρώσου Αντρέι Καργκίνοβ της Kamaz Grasp ανεβοκατέβαινε με ταχύτητα τους αμμολόφους της περιοχής, όταν ξαφνικά βρέθηκε μπροστά από μία ομάδα 5 θεατών, που είχαν φύγει από τις προβλεπόμενες ζώνες και στέκονταν στη μέση της πίστας!

Ο Καργκίνοβ δεν κατάφερε να αλλάξει κατεύθυνση στο όχημα. Οι περισσότεροι θεατές έφυγαν από την πορεία, όμως ένας 60χρονος Νοτιοαφρικανός δεν τα κατάφερε και ξάπλωσε στην άμμο.

Το βαρύ όχημα πέρασε πάνω από τον θεατή, με συνέπεια να τον τραυματίσει. Σύμφωνα με την ανακοίνωση των διοργανωτών, ο άτυχος άντρας υπέστη μόνο κάταγμα στο πόδι, αφού στάθηκε τυχερός λόγω των αναπηδήσεων του φορτηγού και της άμμου που υπήρχε.

Παρ' όλα αυτά, ο Καργκίνοβ δεν γλίτωσε την τιμωρία της επιτροπής, αφού δεν σταμάτησε για να βοηθήσει τον θεατή (δεν του καταλογίζεται κάτι άλλο), αλλά συνέχισε τον αγώνα του στην προσπάθεια να νικήσει το stage.

 

Αυτό το περιστατικό χαρακτηρίζεται μάλλον... ελαφρύ για τα δεδομένα του Ράλι Ντακάρ. Από το 1979 έχει καταγραφεί ότι έχασαν τη ζωή τους 70 άτομα, εκ των οποίων οι 28 ήταν διαγωνιζόμενοι. Οι 19 εξ αυτών οδηγούσαν μοτοσυκλέτα, οι 6 αυτοκίνητο, ένας φορτηγό και δύο έπεσαν νεκροί όταν ξέσπασαν επεισόδια με ντόπιους.

Μέχρι το 1992, οι συγκρούσεις οχημάτων αποτελούσαν τις πιο συχνές αιτίες των θανατηφόρων περιστατικών.

Από εκεί και πέρα έχουν καταγραφεί 42 θάνατοι μη διαγωνιζομένων, μεταξύ των οποίων και του ιδρυτή του αγώνα, Τιερί Σαμπίν, 14 δημοσιογράφων και τεχνικών, 23 θεατών και 4 παιδιών.

Γι' αυτόν τον λόγο, ο αγώνας που κάποτε ένωνε το Παρίσι με την πρωτεύουσα της Σενεγάλης έχει περιγραφεί ως 'αιματηρός αγώνας ανευθυνότητας' από την εφημερίδα του Βατικανού.

Ο πραγματικός 'μαύρος' απολογισμός, πάντως, είναι μεγαλύτερος, αφού οι διοργανωτές δεν καταγράφουν επίσημα όλους τους θανάτους θεατών και γι' αυτό υπάρχουν πολλές εκδοχές σχετικά με τον αριθμό των νεκρών.

Photo credits: AP Photo/Ricardo Mazalan

NBA

Είναι ο Λούκα καλύτερος από τον Ντράζεν στα 19;

Ο Γιάννης Φιλέρης γράφει για το μύθο του Λούκα Ντόντσιτς που έχει ανατείλει για τα καλά και απειλεί να ξεπεράσει ολότελα (αν δεν το έχει κάνει ήδη) ιερά τέρατα όπως ο Ντράζεν Πέτροβιτς και ο Τόνι Κούκοτς.