Ο Ραχίμ Στέρλινγκ ξεμπροστιάζει τους ρατσιστές των ΜΜΕ

Ο Ραχίμ Στέρλινγκ δέχθηκε ρατσιστική επίθεση από οπαδούς της Τσέλσι, ωστόσο δεν τους έδωσε σημασία. Αντιθέτως, έστρεψε τα βλέμματα, ορθώς και με παραδείγματα, στον Τύπο που τροφοδοτεί αυτό το μίσος.

Ο Ραχίμ Στέρλινγκ είναι ένας ποδοσφαιριστής που έχει δώσει ελάχιστα (σοβαρά) δικαιώματα με την εξωγηπεδική ζωή, ένας από τους παίκτες που ξεχωρίζουν στη Μάντσεστερ Σίτι του Πεπ Γκουαρδιόλα, ένας πρωταγωνιστής στην πορεία της εθνικής Αγγλίας στα ημιτελικά του Παγκοσμίου Κυπέλλου, αλλά είναι μαύρος.

Ο 24χρονος επιθετικός κάνει συνεχώς δωρεές σε φιλανθρωπίες (παράδειγμα τα χρήματα που έδωσε για τα θύματα της τραγωδίας στον Πύργο του Γκρένφελ που κάηκε το περσινό καλοκαίρι με απολογισμό 72 θύματα), επισκέπτεται νοσοκομεία και κλινικές με καρκινοπαθή παιδιά για να τους προσφέρει λίγη χαρά, πληρώνει για τη δημιουργία σχολείων στην Τζαμάικα, συνεργάζεται με την αστυνομία σε πρότζεκτ κατά της εγκληματικότητας των νέων, αλλά είναι μαύρος.

Όταν ήταν παιδί, ξυπνούσε στις 5 το πρωί μαζί με τη μητέρα του, η οποία δούλευε ως νοσοκόμα και ως καθαρίστρια τουαλετών σε ξενοδοχείο στο Κίνγκστον όπου πέρασε τα πρώτα 5 χρόνια της ζωής του, αλλά είναι μαύρος.

 

Δεν υπάρχει άλλη εξήγηση στο ρατσιστικό επεισόδιο που είχε με οπαδούς της Τσέλσι στην πρόσφατη αναμέτρηση με τη Μάντσεστερ Σίτι στο 'Στάμφορντ Μπριτζ'. Ο διεθνής ποδοσφαιριστής πήγε να μαζέψει μία μπάλα που είχε βγει άουτ και οι μεσήλικες φίλαθλοι του επιτέθηκαν με προσβολές και χυδαίους χαρακτηρισμούς, στους οποίους ο Στέρλινγκ απάντησε με γέλιο, με... μη αντίδραση και με περιφρόνηση.

'Η στάση του Στέρλινγκ ήταν απλά εκπληκτική. Είδατε το πρόσωπό του. Έδωσε την κατάλληλη απάντηση, με το να μην αντιδράσει σε τέτοιους ανθρώπους. Τιμωρήστε τους, όμως να μην μιλάτε τόσο πολύ γι' αυτούς, επειδή δεν το αξίζουν', είπε μεταξύ άλλων ο προπονητής της Λίβερπουλ, Γίργκεν Κλοπ, ο οποίος παρακολούθησε τον αγώνα και το περιστατικό.

 

Οι καταγγελίες, όπως είχε συμβεί και με την περίπτωση του Πιερ Εμερίκ Ομπαμεγιάνγκ μία εβδομάδα νωρίτερα, οδήγησαν σε έρευνες από την μητροπολιτική αστυνομία του Λονδίνου και την Τσέλσι. Το αποτέλεσμα, όπως ανακοίνωσαν οι 'μπλε' το απόγευμα της Δευτέρας, ήταν ο εντοπισμός των 4 οπαδών και η αποβολή τους από τα παιχνίδια, μέχρι την περαιτέρω διερεύνηση του θέματος.

Μόνο που ο ίδιος ο Στέρλινγκ έδωσε τη δική του εκδοχή για τον ρατσισμό το πρωί της Κυριακής, μία ημέρα μετά από τον αγώνα, και δεν είχε στο εδώλιο τους οπαδούς της Τσέλσι που του επιτέθηκαν φραστικά. Τα βέλη του στράφηκαν εναντίον των ΜΜΕ της χώρας για πολλούς και ορθούς λόγους.

Οι συμβουλές προς τον Τύπο

Σε μήνυμά του στο instagram, ο Στέρλινγκ εμφάνισε ένα screenshot από μία 'είδηση' της ιστοσελίδας της Daily Mail. 'Νεαρός ποδοσφαιριστής της Μάντσεστερ Σίτι, 20, με μισθό 20.000 λίρες την εβδομάδα, σπαταλά σε βίλα 2.250.000 λίρες, παρότι δεν έχει αρχίσει ούτε σε ένα παιχνίδι της Premier League', αναφέρει ο τίτλος. Η 'είδηση' αφορά στον αμυντικό Τοσίν Ανταραμπιογιό, ο οποίος με το πρώτο καλό συμβόλαιο που του προσέφερε ο σύλλογος, αγόρασε σπίτι για τη μητέρα του.

Στο μήνυμά του, ο Στέρλινγκ σχολίασε αυτόν τον τίτλο για τον μαύρο συμπαίκτη του, σε αντιπαραβολή με τον τίτλο για την ίδια κίνηση ενός άλλου νεαρού συμπαίκτη. Ο αντίστοιχος τίτλος στην εφημερίδα της Daily Mail για το ίδιο θέμα ήταν: 'Το αστεράκι της Μάντσεστερ Σίτι, Φιλ Φόντεν, αγοράζει νέο σπίτι 2.000.000 λιρών για τη μητέρα του'. Ο Φόντεν είναι λευκός...

'Καλημέρα. Θέλω απλά να πω ότι δεν είμαι συνήθως άνθρωπος που μιλάει πολύ, όμως όταν σκέφτομαι ότι πρέπει να ακουστώ, θα μιλήσω. Σχετικά με το τι ειπώθηκε στο παιχνίδι με την Τσέλσι, όπως μπορείτε να δείτε από την αντίδρασή μου, έπρεπε απλά να γελάσω επειδή δεν περίμενα κάτι παραπάνω'.

'Για παράδειγμα, έχεις δύο νεαρούς ποδοσφαιριστές που αρχίζουν τις καριέρες τους και παίζουν για την ίδια ομάδα, αμφότεροι κάνουν το σωστό. Αυτό είναι να αγοράσουν ένα νέο σπίτι για τις μητέρες τους που αφιέρωσαν πολύ χρόνο και αγάπη για να τους βοηθήσουν να φτάσουν εκεί που βρίσκονται. Όμως κοιτάχτε πώς οι εφημερίδες πέρασαν το μήνυμα για τον νεαρό μαύρο παίκτη και μετά για τον νεαρό λευκό παίκτη. Νομίζω ότι είναι απαράδεκτο. Και οι δύο είναι αθώοι, δεν έχουν κάνει τίποτα λάθος, όμως με τον τρόπο που γράφτηκε (σ.σ. ο τίτλος)...

'Το νεαρό μαύρο παιδί εμφανίζεται μέσα από ένα κακό πρίσμα. Το οποίο προσφέρει καύσιμα στον ρατσισμό και στην επιθετική συμπεριφορά. Οπότε για όλες τις εφημερίδες που δεν καταλαβαίνουν γιατί οι άνθρωποι είναι ρατσιστές σήμερα και σε αυτήν την ηλικία, το μόνο που έχω να πω είναι να έχουν μία δεύτερη σκέψη για τη δίκαιη δημοσιότητα και να δίνουν σε όλους τους παίκτες ίσες ευκαιρίες'.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Good morning I just want to say , I am not normally the person to talk a lot but when I think I need my point to heard I will speak up. Regarding what was said at the Chelsea game as you can see by my reaction I just had to laugh because I don’t expect no better. For example you have two young players starting out there careers both play for the same team, both have done the right thing. Which is buy a new house for there mothers who have put in a lot of time and love into helping them get where they are, but look how the news papers get there message across for the young black player and then for the young white payer. I think this in unacceptable both innocent have not done a thing wrong but just by the way it has been worded. This young black kid is looked at in a bad light. Which helps fuel racism an aggressive behaviour, so for all the news papers that don’t understand why people are racist in this day and age all i have to say is have a second thought about fair publicity an give all players an equal chance.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Raheem Sterling x (@sterling7) στις

 

Άλλαξαν τα (γραπτά) λόγια του!

Ο Στέρλινγκ έδωσε ένα απλό παράδειγμα, χωρίς να αναφερθεί σε προσωπικά βιώματα, αν και έχει πολλούς λόγους να το κάνει. Ένας εξ αυτών είναι το Sky Sports, ένα τηλεοπτικό δίκτυο συνυφασμένο με το βρετανικό ποδόσφαιρο. Όταν τον Μάιο του άσκησε κριτική για ένα τατουάζ του Άγγλου επιθετικού με ένα M16 στο δεξί πόδι του, ο Στέρλινγκ έγραψε στο instagram για τη σχέση του με τα όπλα: 'Όταν ήμουν 2 ετών, ο πατέρας μου πέθανε από σφαίρες και έδωσα μία υπόσχεση στον εαυτό μου, ότι ποτέ δεν θα άγγιζα όπλο στη ζωή μου. Πυροβολώ με το δεξί πόδι μου, οπότε έχει βαθύτερο νόημα. Και ακόμα δεν το έχω ολοκληρώσει (σ.σ. το τατουάζ)'.

Το Sky Sports απέτυχε να κάνει ένα απλό copy paste του λόγου του Στέρλινγκ και... συμπτωματικά πρόσθεσε μία πολύ συγκεκριμένη λέξη που αλλάζει όλο το νόημα, εις βάρος του παίκτη. Στην κάρτα για τα λόγια του Άγγλου φορ προσέθεσε και τη λέξη 'ξανά' δίπλα στο 'δεν θα άγγιζα όπλο'! Το κατέδειξε με τον καλύτερο τρόπο ο συμπαίκτης του Στέρλινγκ στη Μάντσεστερ Σίτι και στην εθνική, Κάιλ Γουόκερ, με δικό του story στο instagram.

 

Η γενική κατακραυγή οδήγησε το Sky Sports σε απολογία. Όπως συγγνώμη ζήτησε και ο συντάκτης του κειμένου στην ιστοσελίδα της 'Daily Mail', προσθέτοντας όμως ότι δεν είχε ρατσιστικό υπόβαθρο το κείμενο, αλλά αφορούσε ένα θέμα των ημερών, που ήταν οι νεαροί παίκτες με εκατομμύρια. Επιπροσθέτως, διαχώρισε τη θέση του από το κείμενο της εφημερίδας, τονίζοντας ότι υπάρχουν διαφορετικοί συντάκτες και αρχισυντάκτες, ενώ υπογράμμισε ότι κι ο ίδιος δέχθηκε ρατσιστική επίθεση μετά από αυτό το κείμενο, παρότι το είχε συζητήσει και με τον ατζέντη του Ανταραμπιογιό που δεν είχε πρόβλημα.

Η διαφορετική αποθέωση για τον Κέιν

Τα στοιχεία δεν δείχνουν καμία συμμόρφωση του Τύπου. Στο Παγκόσμιο Κύπελλο, ο Στέρλινγκ έπαιρνε διαρκώς τον χαμηλότερο βαθμό από τους συμπαίκτες του. Ο υψηλότερος ανήκε στον Χάρι Κέιν, τον παρτενέρ του στην επίθεση 'χωρίς τατουάζ, που είναι ευγενικός και πατριώτης, που αρραβωνιάστηκε τον παιδικό έρωτά του', σύμφωνα με ένα κείμενο που είχε τον τίτλο 'Σοκ, τρόμος! Ένας ποδοσφαιρικός ήρωας για τον οποίο η Αγγλία μπορεί να είναι υπερήφανη'. Σημείωση, την ίδια εβδομάδα βγήκε το θέμα με το τατουάζ του Στέρλινγκ.

 

Ο Κέιν βέβαια ήταν ο επιθετικός που στην 3η αγωνιστική της φάσης των ομίλων του Παγκοσμίου Κυπέλλου δεν σκόραρε, στη φάση των 16 σκόραρε με πέναλτι, στα προημιτελικά, στα ημιτελικά και στον μικρό τελικό δεν σκόραρε και παρ' όλα αυτά είχε τον καλύτερο μέσο όρο στη βαθμολόγηση από τον Τύπο...

Ακόμα και μετά από τον σάλο που ξέσπασε από το ποστ του Στέρλινγκ στο instagram, υπάρχουν τηλεοπτικές προσωπικότητες που εγκαλούν το θύμα της ρατσιστικής επίθεσης. Ο Πιρς Μόργκαν είναι μία τέτοια, γράφοντας ότι δεν βλέπει ρατσισμό από τον Τύπο και προσθέτει ότι ο Στέρλινγκ 'δεν είναι άμεμπτος' επειδή 'έκανε θέατρο στο γήπεδο' και έχει τατουάζ...

'Έτσι είναι τα πράγματα'

Ο πρώην εκπρόσωπος Τύπου του Στέρλινγκ είχε ρωτήσει έναν δημοσιογράφο που έγραφε αρνητικά άρθρα για τον διεθνή ποδοσφαιριστή γιατί τον ξεχωρίζει στην κριτική του από τους υπόλοιπους παίκτες που επίσης δεν διακρίνονταν μέχρι το φετινό καλοκαίρι με την εθνική ομάδα. Η απάντησή του ήταν 'κοίτα, ξέρεις. Ο Ραχίμ πρέπει να το περιμένει. Έτσι είναι τα πράγματα'.

Ο Στέρλινγκ όλα αυτά τα χρόνια το περιμένει και πολλές φορές το 'καταπίνει', το δέχεται, χωρίς να είναι υποχρέωσή του. Βάσει αριθμών, δεν είναι ο πρώτος, ούτε ο τελευταίος στο αγγλικό ποδόσφαιρο.

Ο οργανισμός κατά των διακρίσεων στο άθλημα, 'Kick It Out', στα νούμερά του εμφανίζει ολοένα και αυξανόμενα κρούσματα διακρίσεων, εκ των οποίων το 2017-2018 περίπου τα μισά είχαν να κάνουν με θέματα φυλής.

 

Ο Τζον Μπαρνς, ένας άλλος Άγγλος διεθνής που γεννήθηκε στην Τζαμάικα, ο οποίος το 1993, μία ημέρα μετά από δημοσίευμα που αμφισβητούσε τον πατριωτισμό του, όταν βγήκε στο 'Γουέμπλεϊ' για αγώνα της εθνικής Αγγλίας αποδοκιμάστηκε από το γήπεδο, έκανε μία εκπληκτική ανάλυση του ζητήματος στο πρωινό πρόγραμμα του BBC (το βίντεο είναι στα αγγλικά). Σε αυτήν περιλαμβάνει όλη την ουσία. Ο ρατσισμός προέρχεται από την κοινωνία και τα ΜΜΕ έχουν τη δύναμη να τον τροφοδοτήσουν. Ο Στέρλινγκ το γνωρίζει καλά...

 

Photo credits: AP Photo/Rui Vieira

NBA

Είναι ο Λούκα καλύτερος από τον Ντράζεν στα 19;

Ο Γιάννης Φιλέρης γράφει για το μύθο του Λούκα Ντόντσιτς που έχει ανατείλει για τα καλά και απειλεί να ξεπεράσει ολότελα (αν δεν το έχει κάνει ήδη) ιερά τέρατα όπως ο Ντράζεν Πέτροβιτς και ο Τόνι Κούκοτς.