Powerboats P1: Η ναυμαχία της Μάλτας

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Powerboats P1 ξεκίνησε από την γραφική Μάλτα. Το μικρό νησάκι της Μεσογείου με τα εντυπωσιακά φρούρια και το απέραντο γαλάζιο να το λούζει, αποτέλεσε το πρώτο πεδίο μάχης για το 2007. Τι είναι όμως αυτός ο θεσμός; Πρόκειται για ένα σπορ που κόβει την ανάσα. Γεμάτο δράση, δραματικά απρόοπτα και μάχες με τα κύματα. Πανίσχυρα σκάφη στα χέρια ικανών πιλότων, μάχονται στην αναζήτηση της πρόκλησης και της δόξας.

Powerboats P1: Η ναυμαχία της Μάλτας
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Powerboats P1 ξεκίνησε από την γραφική Μάλτα. Το μικρό νησάκι της Μεσογείου με τα εντυπωσιακά φρούρια και το απέραντο γαλάζιο να το λούζει, αποτέλεσε το πρώτο πεδίο μάχης για το 2007. Τι είναι όμως αυτός ο θεσμός; Πρόκειται για ένα σπορ που κόβει την ανάσα. Γεμάτο δράση, δραματικά απρόοπτα και μάχες με τα κύματα. Πανίσχυρα σκάφη στα χέρια ικανών πιλότων, μάχονται στην αναζήτηση της πρόκλησης και της δόξας.

Ως σταθμοί στο φετινό πρωτάθλημα, έχουν επιλεγεί μερικοί από τους πιο ενδιαφέροντες προορισμούς για διακοπές. Και ο συνδυασμός της ειδυλλιακής τοποθεσίας με ένα γεμάτο θέαμα τριήμερο, έφερε πέρσι 280.000 ανθρώπους στις παραλίες για να παρακολουθήσουν τους αγώνες του πρωταθλήματος P1. Το ίδιο έγινε και στην όμορφη Μάλτα.

Μέχρι 20 μονοκάρινα σκάφη με ισχυρότατους κινητήρες συμμετέχουν σε κάθε γύρο, σε συναρπαστικούς αγώνες αντοχής, λίγο έξω από τις ακτές Ευρωπαϊκών πόλεων. Στο P1 συμμετέχουν μερικοί από τους κορυφαίους κατασκευαστές σκαφών και κινητήρων παγκοσμίως που μάχονται σε μία διαρκή αναζήτηση της καλύτερης δυνατής απόδοσης. Η ιπποδύναμη κάποιων σκαφών αγγίζει ακόμα και τους 2000hp, γεγονός που συνεπάγεται εξωπραγματικές ταχύτητες στην επιφάνεια της θάλασσας. Υπάρχουν δύο κατηγορίες και σε αμφότερες επιτρέπονται τόσο βενζινοκίνητα όσο και πετρελαιοκίνητα σκάφη:

Κατηγορία Evolution
Σε αυτή συμμετέχουν σκάφη με ελάχιστο μήκος 36 ποδιών και μέγιστο 43ων. Πρέπει να διαθέτουν ενσωματωμένους κινητήρες με ελάχιστο βάρος μετά την ολοκλήρωση του αγώνα, στα 4250 kg. Καθώς αυτά τα πρωτότυπα αγωνιστικά σκάφη μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες της τάξης των 100mph και ένα (κάτι αντίστοιχο των 200 και πλέον χιλιομέτρων/ώρα στην στεριά), οι κανονισμοί απαιτούν αναλογία 1hp για κάθε 3.5kg βάρους με μέγιστη μέση ωριαία ταχύτητα γύρου στα 87mph και ανώτατή ταχύτητα στα 95mph ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή ασφάλεια για τα πληρώματα.

Κατηγορία SuperSport
Αφορά σκάφη με καρίνες και κινητήρες παραγωγής, με κάθε ένα να έχει ελάχιστο μήκος 33 ποδιών και μέγιστο 42. Σε αυτή την κατηγορία η αναλογία ιπποδύναμης/βάρους είναι στον 1hp για κάθε 4.5kg. Η χωρητικότητα των πετρελαιοκινητήρων δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 6000cc (363ci) ενώ στους βενζινοκινητήρες το όριο είναι στα 8300cc (502ci). Στην κατηγορία SuperSport, η μέγιστη μέση ωριαία ταχύτητα είναι τα 75mph ενώ η μέγιστη τελική ταχύτητα στις ευθείες, περιορίζεται στα 80mph.

Σε κάθε σκάφος επιτρέπονται μέχρι τρεις άνθρωποι ως πλήρωμα. Συνήθως ο κάθε ένας έχει το δικό του ρόλο. Ένας στο τιμόνι, ένας στο πηδάλιο ταχύτητας πλεύσης και ένας υπεύθυνος πλοήγησης.

Στην πρεμιέρα λοιπόν της Μάλτας, έγινε κυριολεκτικά χαμός. Και την παράσταση έκλεψε η Ελληνική συμμετοχή του Αντρέα Χαλκιόπουλου. Ο Ροδίτης που έχει πρωταγωνιστήσει σε αγώνες ταχύτητας στην στεριά αλλά κατέχει και τον τίτλο του πρωταθλητή στο ελληνικό πρωτάθλημα ανοιχτής θαλάσσης, αποφάσισε φέτος να κάνει το μεγάλο βήμα.

Βούτηξε στα... βαθιά, ενώνοντας τις δυνάμεις του με τον Κινέζο, Martin Lai, στα πηδάλια του σκάφους της «Ocean Dragon Racing», η οποία συμμετέχει στην κατηγορία SuperSport. Το σκάφος της έχει μήκος 11.58 μέτρα. Ο 8κύλινδρος κινητήρας που «φοράει» είναι 8.200 κ.εκ., αποδίδει 1.050 ίππους και μπορεί να φτάσει σε ακόμα και τα 100 μίλια/ώρα (ανάλογο 185 χλμ/ώρα στη ξηρά). Χορηγός είναι η εταιρία «Pro Ride» και η μπίρα «Sun Lik Beer».

Παρά την έλλειψη εμπειρία από την πλοήγηση ενός τόσο θηριώδους σκάφους, ο Έλληνας οδηγός ξεκίνησε εντυπωσιακά τον μεγάλο αγώνα γύρω από το νησί. Οι «Δράκοι των Ωκεανών» έσχιζαν το πέλαγος, έχοντας τα ηνία στην κατηγορία τους και προσπερνώντας ακόμα και σκάφη της μεγαλύτερης κατηγορίας. Ωστόσο, η τύχη τους γύρισε την πλάτη...

Μερικά μίλια αργότερα και ενώ η μάχη με τα κύματα, καλά κρατούσε, το αριστερό «flap» έσπασε ύστερα από μία ανώμαλη προσθαλάσσωση, το σκάφος έκανε απότομη περιστροφή 180ο και στη συνέχεια, έσπασαν και τα «πόδια» των κινητήρων. Το φινάλε ήταν άδοξο αλλά εντυπωσιακό ενώ ο τραυματισμός του Χαλκιόπουλου αποδείχθηκε ευτυχώς επιπόλαιος, αν και στην αρχή υπήρχαν φόβοι για σπασμένα πλευρά.

«Ήταν μία άτυχη στιγμή. Δεν μου έχει συμβεί ποτέ στο παρελθόν και είναι ένα σπάνιο φαινόμενο. Τέλος καλό, όλα καλά», δήλωσε ο Αντρέας.

Το contra βρέθηκε στη Valetta ενισχύοντας την Ελληνική προσπάθεια, χάρη στη βοήθεια τόσο των διοργανωτών του παγκοσμίου πρωταθλήματος P1 αλλά και του υπουργείου Τουρισμού της γραφικής Μάλτας. Επί τέσσερις ημέρες, παρακολουθήσαμε από κοντά τόσο το making of μία σπουδαίας αγωνιστικής διοργάνωσης στον υγρό στίβο αλλά και το πως μία μικρή χώρα ενισχύει και στηρίζει δραστηριότητες που την διαφημίζουν ανά τον κόσμο. Ακόμα και ο πρωθυπουργός της Μάλτας τίμησε με την παρουσία του τη διοργάνωση. Αυτά για να τα βλέπουμε εδώ στην Ελλάδα όπου ακόμα κανείς δεν λογαριάζει τα παγκόσμια αθλητικά events ως μέσα προβολής της χώρας μας στο εξωτερικό.

Αγώνα του P1 δεν έχουμε στην Ελλάδα. Ίσως αυτό να γίνει του χρόνου. Προς το παρών, οι φίλοι των αγώνων Powerboats μπορούν να απολαύσουν το Ελληνικό γκραν πρι του Class-1, στις 8-10 Ιουνίου, στο Παλαιό Φάληρο. Όσο για την επόμενη ναυμαχία του Αντρέα Χαλκιόπουλου και της Ocean Dragon Racing, είναι προγραμματισμένη για το επόμενο Σαββατοκύριακο (26-27 Μαίου), στη Νάπολη της Ιταλίας.


Για περισσότερες φωτογραφίες δείτε το σχετικόPhotoGallery

News 24/7

24MEDIA NETWORK