ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

40 χρόνια Opel Rallye Kadett

Το 1966 ήταν μία χρονιά τεχνολογικών επιτευγμάτων: η Γαλλία άνοιξε τον πρώτο στον κόσμο σταθμό παλιρροιακής ενέργειας και η Ρωσία έστειλε το πρώτο της διαστημικό όχημα στο φεγγάρι, μαγεύοντας το κοινό με εικόνες του ‘Ωκεανού των Καταιγίδων’.

default image

Το 1966 ήταν μία χρονιά τεχνολογικών επιτευγμάτων: η Γαλλία άνοιξε τον πρώτο στον κόσμο σταθμό παλιρροιακής ενέργειας και η Ρωσία έστειλε το πρώτο της διαστημικό όχημα στο φεγγάρι, μαγεύοντας το κοινό με εικόνες του ‘Ωκεανού των Καταιγίδων’. Στη Γερμανία, η Opel δημιούργησε αίσθηση με άλλο τρόπο: ο κατασκευαστής από το Russelsheim ξεκίνησε την παραγωγή του θρυλικού Rallye Kadett, και έδωσε στην προηγούμενη έκδοση coupe ένα κινητήρα 1.1-λίτρου SR με διπλό καρμπυρατέρ, σπορ εσωτερικό και μία αναγνωρίσιμη, εντυπωσιακή σχεδίαση με μαύρο ματ καπό καθώς και ελκυστικές πλαϊνές και πίσω λωρίδες. Οι οπαδοί των σπορ αυτοκινήτων αγάπησαν το Rallye Kadett για τις οδηγικές επιδόσεις και τον πρακτικό εξοπλισμό του. Εκτός από τη θαυμάσια οδηγική απόλαυση, τα χαρακτηριστικά αυτά το κατέστησαν προάγγελο της κατηγορίας των σπορ συμπαγών αυτοκινήτων, αλλά και τον πρόγονο των σημερινών, μοντέλων OPC.

Το Νοέμβριο του 1966, το πρώτο Rallye Kadett πέρασε από τη γραμμή παραγωγής στο Bochum – και από εκεί στις καρδιές των φιλόδοξων οδηγών Opel και πολλών νεαρών οπαδών. Ένα δελτίο τύπου της εποχής εκείνης το αποκαλούσε το πιο σπορ νέο μοντέλο – ‘καυτή’ έκδοση Kadett – και συνέχιζε: «Χρησιμοποιώντας το Kadett Coupe σαν βάση, η Opel αποφάσισε να δημιουργήσει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο για οδηγούς ράλι που θα ήταν έτοιμο για δράση, και παράλληλα να κάνει τα σπορ χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου προσιτά στους πολλούς μέσω της μαζικής παραγωγής». Η Opel τήρησε και τις δύο υποσχέσεις της, προσφέροντας ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο ράλι σε ελκυστική τιμή.

Με κινητήρα 60 hp, 1.1-λίτρου SR (Super-Rallye), το Rallye Kadett είχε τελική ταχύτητα των 148 km/h και η τιμή του ξεκινούσε από 7175 Γερμανικά μάρκα. Έφερε εμπρός δισκόφρενα και σύστημα φρένων διπλού κυκλώματος με σερβόφρενο στάνταρ. Για τη διασφάλιση καλής πρόσφυσης σε δύσκολες συνθήκες, ήταν εφοδιασμένο με ελαστικά 155-SR13 σε φαρδιές, γκρι-ασημί, σπορ ζάντες. Η συνολική εμφάνιση του νέου μοντέλου πρόδιδε τη διάθεσή του να γίνει σημαντικός παίκτης στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και στην κατηγορία ράλι. Μαύρα, ματ τμήματα στο καπό και έντονες πλαϊνές λωρίδες κέρδισαν το σεβασμό των αγωνιζόμενων από την πρώτη στιγμή. Το Rallye Kadett έφερε σπορ χαρακτηριστικά και στο εσωτερικό, με όλο σχεδόν τον εξοπλισμό σε ματ μαύρη απόχρωση που εμποδίζει τις αντανακλάσεις, μεταξύ των οποίων η επένδυση οροφής, τα αλεξήλια και η κονσόλα του επιλογέα ταχυτήτων. Ανάμεσα στα στάνταρ χαρακτηριστικά ήταν μία κολόνα τιμονιού ασφαλείας με τρεις μεταλλικές ακτίνες και μη θρυμματιζόμενη στεφάνη, στροφόμετρο, δείκτης παρακολούθησης πίεσης λαδιού και αμπερόμετρο στην κονσόλα ενδείξεων καθώς και μια σπορ λαβή επιλογέα ταχυτήτων.

Το νέο μοντέλo υλοποίησε τις φιλοδοξίες του σπορ αυτοκινήτου, από την πρώτη στιγμή. Από το τέλος της δεκαετίας του 1960 και μετά, το Rallye Kadett δικαίωσε το όνομά του με πολλές εθνικές και διεθνείς αγωνιστικές νίκες. Το 1968 μόνο, το σπορ coupe έλαβε μέρος σε πολυάριθμους αγώνες, μεταξύ των οποίων το Ελληνικό, Ολλανδικό και Γερμανικό Πρωτάθλημα. Το Rallye Kadett ήταν νικητής στην κατηγορία του και στο 21ο διεθνές Rallye Lyon/Charbonnieres – Stuttgart/Solitude και στο 30ό διεθνές Rallye Wiesbaden (Deutschlandrallye).

Αλλά αυτό ήταν μόνον η αρχή. Ένα χρόνο αργότερα, οι Kurt Waldner και Hans Vogt απέδειξαν το σπορ χαρακτήρα και την αξιοπιστία του Opel Kadett με τη νίκη τους στη γενική κατάταξη στο 13ο ADAC Tour d’Europe, ένα απαιτητικό ράλι 14,000 χιλιομέτρων που διέσχιζε την Ευρώπη και τη Μικρά Ασία. Σύμφωνα με μία δημοσίευση της εποχής: «Αυτή η νίκη γενικής κατάταξης αποτελεί απόδειξη της αξιοπιστίας του Rallye Kadett. Ανεξάρτητα αν η διαδρομή περνούσε μέσα από τα Βαλκάνια, ή τη Μέση Ανατολή, το Rallye Kadett κράτησε το γρήγορο ρυθμό του». Το σπορ αυτοκίνητο της Γερμανικής εταιρείας, έγινε ακόμα και νικητής στην κατηγορία του αρκετές συνεχόμενες φορές στο πολύ απαιτητικό Rallye Monte Carlo στην κατηγορία ‘αυτοκίνητα τουρισμού παραγωγής’. Το 1970, η Ragnotti/Thimonier team κατέκτησε μία εντυπωσιακή 11η θέση γενικής με το Rallye Kadett 1900, δίπλα στις κορυφαίες εξακύλινδρες Porsche.

Αυτό το συμπαγές, σπορ αυτοκίνητο όχι μόνον απειλούσε ανταγωνιστές του από μεγαλύτερες κατηγορίες, αλλά συναγωνιζόταν εφάμιλλα τους αντιπάλους του σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης. Διάφορες δοκιμές έδειξαν ότι, ενώ το Rallye Kadett σχεδιάστηκε σαν ένα συμπαγές όχημα μήκους 4.18 m, εν τούτοις προσέφερε άφθονους χώρους για να ταξιδεύουν με άνεση τέσσερις ενήλικες σε μακρινά ταξίδια, αντίθετα με άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού. Επιπλέον, είχε χαμηλούς αεροδυναμικούς θορύβους και κατασκευή υψηλής ποιότητας. Δεν ήταν μόνον οι σπορ επιδόσεις του -όπως έχουν αποδειχτεί από τις αμέτρητες αγωνιστικές νίκες – που εντυπωσίασαν τους πελάτες από την πρώτη στιγμή, αλλά και ο συνδυασμός σπορτίφ ταμπεραμέντου και καθημερινής πρακτικότητας.

Όμως οι σχεδιαστές δεν σταμάτησαν εκεί. Το φθινόπωρο του 1967, παρουσίασαν ένα ακόμα ισχυρότερο “Rallye” με κινητήρα 90 hp, 1.9 S, γνωστό από το Opel Rekord. Αυτός προσέφερε αγωνιστικές επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου, με επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 13 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 168 km/h. Το LS-Rallye Coupe, που λανσαρίστηκε το φθινόπωρο του 1968, αποδείχθηκε ένα ακόμα συγκλονιστικό μοντέλο. Έχοντας έντονα κεκλιμένα πίσω παράθυρα αλλά χωρίς πλευρική αυλάκωση, αυτό το μοντέλο προήγαγε τη χαρακτηριστική σπορ αισθητική.

Χάρη σε όλους αυτούς τους παράγοντες, το Rallye Kadett B απόλαυσε υψηλά νούμερα πωλήσεων, μέχρις ότου τελείωσε η παραγωγή, τον Ιούλιο του 1973. Συνολικά λίγες παραπάνω από 100,000 μονάδες συναρμολογήθηκαν στο εργοστάσιο του Bochum.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ