Αλλη... Class-η

Αλλη... Class-η
Παρουσιάστηκε στις Η.Π.Α και συγκεκριμένα στην έκθεση αυτοκινήτου του Detroit η νέα ML της Mercedes - Benz. H ML ανήκει στην κατηγορία των πολυτελών SUV ή καλύτερα οχημάτων ελευθέρου χρόνου. Τα οχήματα αυτά έχουν δυνατότητα κίνησης τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου με προσανατολισμό όμως, στις εντός ασφάλτου μετακινήσεις. Αυτό δεν απαγορεύει και τις εκτός δρόμου εξερευνήσεις, μιας και διαθέτουν αυξημένη απόστασή από το έδαφος.

Ένα επίσης σημαντικό τους χαρακτηριστικό είναι ότι διαθέτουν μεγάλους χώρους επιβατών καθώς και αποσκευών, κάτι που τα καθιστά ιδανικά για μικρές αλλά και μεγαλύτερες αποδράσεις είτε με το έτερον ήμισυ είτε με σύσσωμη την οικογένεια. Αυτά τα στοιχεία τους τα έχουν καταστήσει ιδιαίτερα δημοφιλή τόσο στη «γηραιά» ήπειρο όσο και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα παρατηρείται μία διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση και στη χώρα μας. Σε γενικές γραμμές είναι αυτοκίνητα που με κάποιους συμβιβασμούς θα τα κάνουν όλα (και χωρίς να είναι τα δωράκια απαραίτητα, ίσως λίγη περισσότερη αμόλυβδη !).

Στα της ML τώρα, η νέα παρουσιάζει αρκετές ομοιότητες ως προς την εμφάνιση με την απερχόμενη, αλλά μέχρι εκεί. Οι επεμβάσεις που έχουν γίνει είναι περισσότερο ουσίας και όχι τόσο εντυπωσιασμού. Οι αλλαγές στο αμάξωμα αλλά και στα φωτιστικά σώματα προσδίδουν ένα πολύ όμορφο οπτικά σύνολο αλλά και μία αισθητή μείωση του συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης από 0,40 σε 0,34, κάτι που σύμφωνα με τον κατασκευαστή, ισοδυναμεί με μία μείωση στην κατανάλωση της τάξης του 10 %. Το γερμανικό SUV μετά από συγκεκριμένη γερμανική «δίαιτα» απέκτησε επιπλέον διαστάσεις. Αυξήθηκε το συνολικό μήκος και πλάτος του αμαξώματος, ενώ το ύψος μειώθηκε [4,780(μ) x 1,911(π) x 1,815(υ)]. Αυξημένο είναι και το μεταξόνιό του κατά 9,4 περίπου εκατοστά, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.


Στο εσωτερικό κυριαρχεί η γνωστή πολυτέλεια που μας έχει συνηθίσει η γερμανική φίρμα. Ο σχεδιασμός του ταμπλώ είναι πλέον σύγχρονος και έγινε με βάση την εργονομία αλλά και την ασφάλεια. Κλασικός επιλογέας ταχυτήτων δεν υπάρχει αφού το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με ημιαυτόματο κιβώτιο 7 ταχυτήτων. Οι αλλαγές γίνονται από χειριστήρια που βρίσκονται στην περιοχή του τιμονιού. Έτσι οι αλλαγές γίνονται με μεγαλύτερη ασφάλεια, αφού πλέον δε χρειάζεται να απομακρύνονται τα χέρια από το τιμόνι.

Στην ανάρτηση δεν υπάρχουν διαφορές με την προηγούμενη έκδοση όσων αφορά στο σχεδιασμό, δηλαδή διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω. Διαφορετικό είναι το σύστημα των αμορτισέρ, όμως, αφού τώρα σου επιτρέπει να αυξήσεις την απόσταση από το έδαφος περίπου κατά 30 εκατοστά. Αυτή η δυνατότητα σε συνάρτηση με τη δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού, αλλά και η προσθήκη ηλεκτρονικών βοηθημάτων για την ομαλή κατάβαση απότομων κατωφερειών καθώς και λειτουργίας του ABS στο χώμα, έχουν αυξήσει κατά πολύ τις δυνατότητες κίνησης του οχήματος off - road.

Στον χώρο κάτω από το καπό θα φιλοξενούνται δύο βενζινοκινητήρες καθώς και ισάριθμοι πετρελαίου. Οι δύο βενζινοκινητήρες είναι ένας V 6 3.500 cc απόδοσης 272 hp και ένας 5.000 cc V 8 απόδοσης 306 hp . Οι κινητήρες πετρελαίου δεν μας «αφορούν» σαν χώρα, προς το παρόν, αλλά θα είναι και οι δύο 3.000 cc εξοπλισμένοι με turbo απόδοσης 190 hp ο ένας και 224 hp ο άλλος. Η «Γερμανίδα» λοιπόν θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μία βελτιωμένη συνέχεια ενός μοντέλου το οποίο έχει αποκτήσει πλέον το δικό του κοινό. Κρίνεται σαν μία από τις αρτιότερες προτάσεις στην αγορά και αν μη τι άλλο θα την αγαπήσουν πολλοί οι οποίοι διαθέτουν πνεύμα ζωντανό και διάθεση έτοιμη να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις επιπλέον δυνατότητες που τους παρέχει για τις μικρές ή μεγάλες αποδράσεις από το άγχος της καθημερινότητας.

24MEDIA NETWORK