ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η δημιουργία του Chevrolet WTCC Ultra

Το συναρπαστικό αγωνιστικό πρωτότυπο Chevrolet WTCC Ultra ήταν ένας από τους πρωταγωνιστές στο Σαλόνι Αυτοκινήτου 2006 του Παρισιού.

default image

Το συναρπαστικό αγωνιστικό πρωτότυπο Chevrolet WTCC Ultra ήταν ένας από τους πρωταγωνιστές στο Σαλόνι Αυτοκινήτου 2006 του Παρισιού. Η σχεδιαστική φιλοσοφία και οι τεχνικές καινοτομίες του πρωτοτύπου, όπως και η ιστορία εξέλιξής του, εντυπωσιάζουν. Το WTCC Ultra είναι το προϊόν ενός έξοχου οργανωτικού επιτεύγματος, εμποτισμένου με ένα κύμα ενθουσιασμού που κυριολεκτικά εξαπλώθηκε σε όλο το πλανήτη: Το όραμα του εκπληκτικού αυτοκινήτου τουρισμού εξελίχθηκε και υλοποιήθηκε από ομάδες της GM σε αρκετές ηπείρους.

Ας δούμε όμως το χρονικό της δημιουργίας του…

30 Αυγούστου, 2006
“JL 6437 ελεύθερο για τροχοδρόμηση στο διάδρομο 29. Άνεμος από νοτιοδυτική κατεύθυνση, 15 κόμβοι” “Roger, JL 6437 έτοιμο για απογείωση”.

Το Boeing 747 της Japan Airlines (JAL) επιταχύνει δυναμικά κατά μήκος του διαδρόμου Tokyo-Narita και σηκώνεται μεγαλοπρεπώς στον αέρα. Στην 11-ωρη πτήση για τη Φρανκφούρτη βρίσκεται το Chevrolet WTCC Ultra, ένα πρωτότυπο όχημα που κοστίζει αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες Ευρώ. Η έκπληξη της Chevrolet για το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού μεταφέρεται σε συνθήκες απόλυτης ασφάλειας μέσα σε ένα ξύλινο κιβώτιο και είναι προστατευμένη από τα αδιάκριτα βλέμματα.

Η ομάδα της Chevrolet δεν χρειάζεται να ανησυχεί για το πολύτιμο φορτίο της: Μέσα στο κιβώτιο, το αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο για την περίπτωση αναταράξεων, ενώ το ίδιο το κιβώτιο είναι στερεωμένο σε ένα σταθερό σύστημα ραγών για να μην προσκρούει σε άλλα φορτία. Ένας από τους 300 επιβάτες της πτήσης του τζάμπο γνωρίζει ‘απέξω κι ανακατωτά’ τον τετράτροχο ταξιδιώτη: Ο Teruhiko Iwahara, ένας έμπειρος μηχανικός της YDS, συνοδεύει το Chevrolet WTCC Ultra στη Φρανκφούρτη. Η YDS, μία εταιρία που έχει την έδρα της στην περιοχή Kanagawa, νότια του Τόκιο, ειδικεύεται στην παραγωγή εκθεσιακών αυτοκινήτων και πρωτοτύπων και έχει ήδη κατασκευάσει τα πρωτότυπα Chevrolet T2X και S3X.

Ένα άτομο στη Γερμανία περιμένει με ενθουσιασμό τον Iwahara και το πολύτιμο φορτίο του να προσγειωθούν: Είναι ο φωτογράφος Axel Wierdemann, στον οποίο η Chevrolet Europe έχει αναθέσει τη φωτογράφηση του αυτοκινήτου για το φωτογραφικό CD του press kit. ” Για να είμαι σίγουρος, αγόρασα ένα Ιαπωνικό λεξικό επειδή φαντάστηκα ότι ο Teruhiko Iwahara δεν μιλάει άλλη γλώσσα“, λέει ο Wierdemann χαμογελώντας. ” Πώς θα επικοινωνούμε αν κάτι δεν πηγαίνει καλά με αυτό το χειροποίητο πρωτότυπο;” Αλλά όπως αποδεικνύεται η αγορά του λεξικού ήταν περιττή: Ο Iwahara μιλά πολύ καλά Αγγλικά και το Chevrolet WTCC Ultra δεν δημιουργεί κανένα απολύτως πρόβλημα.

Σε ένα αυτοκίνητο φουτουριστικού στυλ όπως το WTCC Ultra, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να τοποθετήσεις την κάμερα στη σωστή οπτική γωνία“, εξηγεί ο Wierdemann. ” Πρέπει να εξισορροπηθούν οι καθαρές ‘γραμμές’, το χρώμα και το φινίρισμα του Ultra. Το έμβλημα της Chevrolet, για παράδειγμα ενσωματώνεται στο εμπρός καπό, χωρίς να προεξέχει. Αν και έχει μεταλλική λάμψη, δεν πρέπει να δημιουργεί αντανάκλαση στη φωτογραφία“.

Μαζί με τον Andreas Plass, ο οποίος γυρίζει ένα βίντεο του μπλε αγωνιστικού αυτοκινήτου, στρώνεται στη δουλειά μόλις ‘ο επισκέπτης’ φτάσει σε ένα φωτογραφικό στούντιο στο Wiesbaden, στη Γερμανία. Στο Παρίσι, περιμένουν ανυπόμονα τις φωτογραφίες. Οι ‘οικοδεσπότες’ θα μοιράσουν πάνω από 4.000 CD στους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια των δύο ημερών Τύπου, ενώ πολλοί χρήστες του Internet θα συνδεθούν με το media website της Chevrolet Europe για να κατεβάσουν τα κείμενα και τις φωτογραφίες.

Αναδρομή στο Νοέμβριο του 2005

Γίνεται το πρώτο βήμα στο παγκοσμίου εμβέλειας πρόγραμμα του WTCC Ultra. “Το WTCC Ultra είναι το πρώτο πραγματικά παγκόσμιο πρωτότυπο αυτοκίνητο που έχει δημιουργήσει ποτέ η GM”, λέει ο Peter Bramberger, Διευθυντής Σχεδίασης της GM Holden στην Αυστραλία. Ο τρόπος που δημιουργήθηκε είναι ενδεικτικός της διεθνούς ‘ευθυγράμμισης’ της Chevrolet.

Με βάση τα πρώτα πρόχειρα σχέδια από το Στούντιο Προηγμένης Σχεδίασης της GM (Advanced Design Studio) στη Νότια Κορέα, η ομάδα ειδικών του Peter Bramberger στρώνονται στη δουλειά. Μέχρι το Δεκέμβριο, το φουτουριστικό WTCC αποκτά σχήμα στα ηλεκτρονικά σχεδιαστήρια. “Επιθετικό, μυώδες, συναρπαστικό”, έτσι περιγράφει ο 25-χρονος σχεδιαστής Ewan Kingsbury – απόφοιτός του τμήματος Transport Design του Πανεπιστημίου του Coventry – την εμφάνιση του πρωτοτύπου.

Και ενώ οι σχεδιαστές εσωτερικού και εξωτερικού στη Μελβούρνη της Αυστραλίας εξελίσσουν τις τελικές στιλιστικές λεπτομέρειες, έμπειροι γλύπτες διαμορφώνουν το τελικό σχήμα, του κανονικών διαστάσεων εξωτερικού μοντέλου, από πηλό, στα στούντιο σχεδίασης. Φωτομετρικοί σαρωτές ψηφιοποιούν τις τελικές ‘γραμμές’ του μοντέλου. Είναι μία τεχνική προϋπόθεση για τα επόμενα βήματα της διαδικασίας που κατανέμονται σε όλο τον πλανήτη: Με βάση αυτά τα δεδομένα, οι Ιάπωνες ειδικοί της YDS κατασκευάζουν το πλήρως λειτουργικό εκθεσιακό αυτοκίνητο.

Ταυτόχρονα, τα δεδομένα σχεδίασης μεταφέρονται από την GM Holden Design στη Μελβούρνη μέσω μιας πολύ γρήγορης γραμμής μετάδοσης δεδομένων στο Τεχνικό Κέντρο της GM, στο Bangalore (Ινδία) όπου ψηφιακοί “Γλύπτες” χρησιμοποιούν ισχυρούς υπολογιστές προκειμένου να δημιουργήσουν το μαθηματικό τύπο για το μοντέλο της εξωτερικής επιφάνειας, αλλά και τη βάση για ένα ακόμα τμήμα της παρουσίασης πολυμέσων: Το βίντεο για το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.

Στο φιλμ διάρκειας ενός λεπτού που προβάλλεται στο περίπτερο της Chevrolet στο Παρίσι, το πρωτότυπο αυτοκίνητο, εμφανίζεται εν ώρα δράσης σε μία ψηφιακή αγωνιστική πίστα. Κινηματογραφημένο να κινείται με τέρμα γκάζι υπό διαφορετικές οπτικές γωνίες και με τη συνοδεία του αληθινού ήχου του αγωνιστικού πετρελαιοκινητήρα, ξεσηκώνει θύελλα ενθουσιασμού.

Μια Ελβετική εταιρία ταινιών και κινουμένων σχεδίων είναι υπεύθυνη για την πραγματική παραγωγή του φιλμ, με βάση το σενάριο του Ewan Kingsbury. Το προσαρμόζουν στο Ευρωπαϊκό ‘μάτι’ και αφιερώνουν αρκετές χιλιάδες ώρες δουλειάς στο δυναμικό φιλμ του WTCC Ultra. Οι ειδικοί σε θέματα βίντεο βασίζονται στο ίδιο ισχυρό λογισμικό “Maya” που χρησιμοποιεί η εταιρία του Αμερικανού σκηνοθέτη και παραγωγού Steven Spielberg, Dreamworks.

Σεπτέμβριος 2006

Ενώ το Chevrolet WTCC Ultra οδεύει για το Παρίσι, μεταμφιεσμένο στο πίσω μέρος ενός κλειστού φορτηγού, μία ομάδα εργατών ήδη στήνει το περίπτερο στον εκθεσιακό χώρο. Εκεί οι Ελβετοί ειδικοί της Messerli, μιας εταιρίας που εδρεύει στο Wetzikon κοντά στη Ζυρίχη, αναμένουν την άφιξη του συναρπαστικού πρωτοτύπου.

Ο σχεδιαστής περιπτέρου Daniel Burlet λέει σχετικά: “Προφανώς χρειαζόμασταν μια φιλοσοφία πολυμέσων για να προβάλλουμε το Chevrolet WTCC Ultra. Με αυτό εννοώ ότι το αυτοκίνητο έπρεπε να παρουσιαστεί με έναν άριστο συνδυασμό μουσικής, φωτισμού και κίνησης. Γενικά, έπρεπε να δημιουργηθεί ένα Ευρωπαϊκό πακέτο για να ικανοποιήσει τις προσδοκίες και τα συναισθήματα των Ευρωπαϊκών αγορών”.

Κατά τη δημιουργία του περιπτέρου, οι σχεδιαστές χρησιμοποίησαν ένα ιδιαίτερα ευέλικτο αρθρωτό σύστημα που τους έδωσε τεράστιες δυνατότητες και μείωσε σημαντικά το χρόνο κατασκευής. Μιλώντας με αριθμούς, οι εργάτες χρησιμοποίησαν 140 τόνους ατσαλιού, γυαλιού, πέτρα και ξύλου σε ένα περίπτερο επιφάνειας περίπου 1.000 τετραγωνικών μέτρων. Ειδικοί σε θέματα ήχου και φωτισμού δημιούργησαν την κατάλληλη ατμόσφαιρα για το αγωνιστικό αυτοκίνητο.

28 Σεπτεμβρίου 2006

Στη συνέντευξη τύπου της GM στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, ένας αόρατος μηχανισμός αποκαλύπτει το Chevrolet WTCC Ultra με μεγαλειώδη τρόπο. “Το WTCC Ultra προσδιορίζει την κατεύθυνση προς την οποία κινούμαστε με τη μάρκα Chevrolet”, δήλωσε ο Πρόεδρος της GM Europe, Carl-Peter Forster, στους εκπροσώπους του παγκόσμιου τύπου που παραβρέθηκαν στη συνέντευξη. Το WTCC Ultra πέρασε με άριστα το πρώτο του τεστ. Η παγκόσμια συνεργασία μεταξύ των διεθνών ομάδων σχεδίασης ήταν ένα οργανωτικό αριστούργημα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ