ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Κινητήρας της χρονιάς ο 2.0Τ FSI της Audi

H πρωτοποριακή εργασία της Audi στο χώρο των κινητήρων με άμεσο ψεκασμό καυσίμου κέρδισε την παγκόσμια αναγνώριση. Μια ειδική επιτροπή αποτελούμενη από 56 αναγνωρισμένους δημοσιογράφους από 26 χώρες ψήφισαν για δεύτερη συνεχή χρονιά τον κινητήρα 2.0TFSI ως «Κινητήρα της χρονιάς».

default image
H πρωτοποριακή εργασία της Audi στο χώρο των κινητήρων με άμεσο ψεκασμό καυσίμου κέρδισε την παγκόσμια αναγνώριση. Μια ειδική επιτροπή αποτελούμενη από 56 αναγνωρισμένους δημοσιογράφους από 26 χώρες ψήφισαν για δεύτερη συνεχή χρονιά τον κινητήρα 2.0TFSI ως «Κινητήρα της χρονιάς». Η Γερμανική εταιρεία, είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο που συνδύασε – σε ευρεία κλίμακα – τους κινητήρες άμεσου ψεκασμού με υπέρ-τροφοδότηση. Ο κινητήρας 2.0 ΤFSI ξεκίνησε την επιτυχημένη του πορεία στο Audi A3 Sportback. Τώρα διατίθεται και στα Audi A4 και A6, σε τρεις εκδόσεις αναφορικά με την ιπποδύναμη, από 170 έως 220 ίππους.

Tα μέλη της κριτικής επιτροπής εντυπωσιάσθηκαν από την ισχύ του κινητήρα αλλά και από την φιλικότητά του στην καθημερινή χρήση. Η αξιοσημείωτη ροπή που αποδίδεται από χαμηλές στροφές μέχρι ψηλά, από την μια πλευρά επιτρέπει οικονομική οδήγηση ενώ από την άλλη ουσιαστικά σημαίνει ότι απαιτείται μόνο ένα ελαφρύ πάτημα του γκαζιού για να αποδεσμευτούν άμεσα τα μεγάλα αποθέματα ισχύος του κινητήρα.

Με την τεχνολογία FSI, το καύσιμο ψεκάζεται κατευθείαν στο θάλαμο καύσης. Το μπεκ ψεκασμού τοποθετημένο από την πλευρά της εισαγωγής στην κυλινδροκεφαλή, εξυπηρετείται από αντλία υψηλής πίεσης που παίρνει ισχύ από τον εκκεντροφόρο. Η πίεση έγχυσης καυσίμου μοιράζεται εξίσου σε όλους τους κυλίνδρους – είναι το λεγόμενο σύστημα common rail.

Οι κινητήρες με τους υπέρ-τροφοδότες έχουν σχέση συμπίεσης 10,5:1, σχέση που τυπικά τη βρίσκουμε μόνο σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Το γεγονός αυτό συνδυαζόμενο με τα πλεονεκτήματα του άμεσου ψεκασμού καυσίμου παίζει αποφασιστικό ρόλο στη θερμοδυναμική απόδοση του κινητήρα, χαρακτηριστικό υπεροχής αν το συγκρίνουμε με τους συμβατικούς κινητήρες με υπέρ-τροφοδότη αλλά και τους κινητήρες με συμβατικούς τρόπους ψεκασμού καυσίμου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ