Mazda6 MPS: το υπέρτατο Zoom-Zoom σεντάν

To Mazda 6 ήταν, είναι και θα είναι ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Ωστόσο, η Mazda αναζήτησε τρόπο να επεκτείνει τις δυνατότητες του, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που να καλύπτει τις απαιτήσεις και του πιο ανήσυχου οδηγού – και το κατάφερε!

Mazda6 MPS: το υπέρτατο Zoom-Zoom σεντάν

To Mazda 6 ήταν, είναι και θα είναι ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Ωστόσο, η Mazda αναζήτησε τρόπο να επεκτείνει τις δυνατότητες του, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που να καλύπτει τις απαιτήσεις και του πιο ανήσυχου οδηγού – και το κατάφερε!

Το νέο 6 MPS είναι το υπέρτατο Zoom-Zoom σεντάν συνδυάζοντας ιδανικά την υψηλή απόδοση και την οδηγική ευχαρίστηση. Αυτός ήταν ο στόχος πίσω από υιοθέτηση του υπεροτροφοδοτούμενου, άμεσου ψεκασμού κινητήρα 2,3 λίτρων με την εξαιρετική επιτάχυνση αλλά και τον αξιοσημείωτο έλεγχο σε όλο το ωφέλιμο εύρος στροφών και το ολοκαίνουριο Ενεργητικό Σϋστημα Τετρακίνησης με Κατανομή Ροπής. Επιπρόσθετα, ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στη στιβαρότητα του πλαισίου, στα χαρακτηριστικά της ανάρτησης και την απόδοση των φρένων για να συμβαδίζουν με την υψηλή απόδοση του αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα αυτών και άλλων ενεργειών συνέβαλαν στη δημιουργία του καλύτερου σεντάν επιδόσεων που έχει εξελίξει και κατασκευάσει ποτέ η Mazda.

Ο κινητήρας είναι 2,3 λίτρων άμεσου ψεκασμού, άμεσης ανάφλεξης (DISI - Direct Injection Spark Ignition) είναι μία νέα δημιουργία για την απόδοση υψηλής ισχύος, επαρκούς γραμμικής ροπής από τις χαμηλές στροφές μέχρι τις μεσαίες στροφές για μία ραφιναρισμένη αίσθηση καθώς και για μεγαλύτερη φιλικότητα προς το περιβάλλον εξαιτίας της βελτιωμένης οικονομίας καυσίμου και της μειωμένης εκπομπής ρύπων. Εισάγοντας το σύστημα άμεσου ψεκασμού στον κινητήρα τούρμπο ενισχύεται η ούτως ή άλλως γεμάτη αίσθηση επιτάχυνσης που ήδη έχει, καθώς είναι χαρακτηριστικό της υπερτροφοδότησης με μεγάλο εύρος απόδοσης στις χαμηλές και μεσαίες στροφές για την προσφορά άμεσης απόκρισης και χαμηλής εκπομπής ρύπων.

Ο συνδυασμός του άμεσου ψεκασμού και της υπερτροφοδότησης βελτιώνει την απόδοση στο εύρος εκείνο των στροφών όπου οι συμβατικοί κινητήρες τούρμπο υστερούν, ενώ προσδίδει νέες ιδιότητες στη χρήση του τούρμπο. Τα κέρδη από τον άμεσο ψεκασμό κάνουν εφικτή την παρουσία ικανής πίεσης υπερπλήρωσης από τις χαμηλές μέχρι και τις υψηλές ταχύτητες χρησιμοποιώντας ένα μονής εισόδου τούρμπο, που είναι ελαφρύ και απλό στην κατασκευή. Οι θερμικές απώλειες του συστήματος εξαγωγής έχουν ελαχιστοποιηθεί ώστε οι εκπομπές καυσαερίων να καλύπτουν και τις πιό αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων. Ο κινητήρας MZR 2,3 DISI TURBO έχει σχετικά μεγάλη σχέση συμπίεσης για κινητήρα τούρμπο 9,5:1 συμβάλλοντας στην οικονομία καυσίμου.

Ένα νέο 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο προσφέρει στον οδηγό την απόλαυση του απόλυτου ελέγχου στην υψηλή απόδοση του Mazda6 MPS, και επιπλέον συμβάλει στην ήσυχη οδήγηση όσο και στην οικονομία καυσίμου. Η μετάδοση χρησιμοποιεί ένα ευρύ φάσμα σχέσεων για να εκμεταλλευτεί υψηλή δύναμη του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα άμεσου ψεκασμού. Η έκτη ταχύτητα παίζει επίσης το ρόλο overdrive συμβάλλοντας σε ένα πολιτισμένο ταξίδι και στην καλύτερη οικονομία καυσίμου.

Το Mazda6 MPS είναι εξοπλισμένο με το νέο ενεργητικό σύστημα τετρακίνησης με κατανομή της ροπής. Βασισμένο στο δοκιμασμένο στο δρόμο σύστημα μετάδοσης της κίνησης του Mazda6 που διατίθεται σε κάποιες αγορές, αλλά με βελτιωμένα χαρακτηριστικά για πιο επιθετική μετάδοση της ροπής στον πίσω άξονα σε όλων των ειδών τα οδοστρώματα σε συνδυασμό με την οδηγική συμπεριφορά, το νέο σύστημα τετρακίνησης επιτυγχάνει ένα ιδανικό συνδυασμό μεταξύ σπορτίφ ελέγχου του οχήματος κάνοντάς το ιδιαίτερα διασκεδαστικό στην οδήγηση και συνάμα σταθερό σε χιονισμένες ή υγρές επιφάνειες ή υπό άλλες προκλητικές οδηγικές συνθήκες. Η ισχύς και η ροπή μεταφέρονται αυτούσιες στο οδόστρωμα για μέγιστη αποτελεσματικότητα και απόδοση.

Το σύστημα χρησιμοποιεί σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα από τη γωνία του τιμονιού, τη γωνία περιστροφής, την πλευρική επιτάχυνση και την κατάσταση της μηχανής για να προσδιορίσει τις οδηγικές συνθήκες και τις οδηγικές συνθήκες. Η ενεργή κατανομή ροπής είναι εδρασμένη εμπρός από το πίσω διαφορικό και ελέγχεται ηλεκτρονικά, μεταβάλλοντας την κατανομή της ροπής στους εμπρός/πίσω τροχούς μεταξύ 100:0 και 50:50 για την απόδοση της σωστής ποσότητας ροπής στον κατάλληλο τροχό. Το αποτέλεσμα είναι επιτάχυνση και απόλυτος χειρισμός ανεξάρτητα από τις συνεχώς μεταβαλλόμενες οδικές συνθήκες, καθώς και η ικανότητα να ισορροπεί το όχημα σε μια στροφή με την επιδέξια χρήση του πεντάλ γκαζιού.

Η μονάδα ελέγχου του Mazda6 MPS αποφασίζει αυτόματα τις οδηγικές και οδικές συνθήκες, έτσι ο οδηγός μπορεί να χαλαρώσει και να ευχαριστηθεί την οδήγηση. Μία από τις τρεις οδηγικές συνθήκες — Κανονική, Sport, ή Χιόνι — επιλέγεται αυτόματα από τη μονάδα ελέγχου και η κατανομή της ροπής μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών επιλέγεται κατόπιν (και ελέγχεται συνεχώς) ανάλογα.

Ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης χρησιμοποιείται στον πίσω άξονα που βελτιστοποιεί τη μεταφορά ροπής στον αριστερό και δεξιό πίσω τροχό προσφέροντας σταθερότητα κατά το στρίψιμο. Το άκαμπτο τετράθυρο πλαίσιο επιλέχθηκε για να ταιριάξει με την παρουσίαση του υψηλής απόδοσης κινητήρα ενώ κάποια τμήματα του πλαισίου έχουν επίσης ραφιναριστεί για να μεγιστοποιήσουν την ακαμψία του πλαισίου. Συνολικά, η στρεπτική ακαμψία έχει βελτιωθεί περίπου 50% σε σχέση με το Mazda6.

Οι μηχανικοί της Mazda έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στην ενίσχυση των σημείων σε εξαρτήματα του πλαισίου, κάνοντας έτσι εφικτή την ενίσχυση της δομής του πλαισίου εκεί που πραγματικά χρειαζόταν χωρίς τη δραματική αύξηση του βάρους.

Ταυτόχρονα με την ενίσχυση του πλαισίου για περισσότερη ακαμψία, η ανάρτηση και τα φρένα ρυθμίστηκαν για τέλεια λειτουργία και υποστήριξη της μεγάλης ισχύος. Έτσι, πραγματώνεται η σταθερότητα στους χειρισμούς με συνέπεια την γραμμική απόκριση και μία πολυτελή αίσθηση, ακόμα κι αν ο δρόμος είναι πλακόστρωτος, ανώμαλος ή ολισθηρός. Οι αλλαγές που έλαβαν χώρα στην εμπρός ανάρτηση διπλών ψαλιδιών περιλαμβάνουν αμορτισέρ μεγαλύτερης απόσβεσης, σκληρότερα ελατήρια κατά 25% και αύξηση της αντιστρεπτικής δοκού από 23χιλ. 24χιλ. Επίσης, τα χαρακτηριστικά απόδοσης των σινεμπλόκ των ψαλιδιών έχουν βελτιωθεί. Επιπλέον, οι αλλαγές στο περιμετρικό πλαίσιο συνετέλεσαν στην αυξημένη στρεπτική ακαμψία βοηθάνε στην καλύτερη λειτουργία της ανάρτησης.

Η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων και χρησιμοποιεί αμορτισέρ μονού σωλήνα με εξαιρετική απόκριση και ομαλή λειτουργία στην έκταση και την συμπίεση, βελτιώνοντας τα χαρακτηριστικά της απόσβεσης. Η σκληρότητα των πίσω ελατηρίων έχει αυξηθεί κατά 37%, η αντιστρεπτική δοκός αυξήθηκε από τα 21χιλ. στα 23χιλ. και το πίσω υποπλαίσιο ενισχύθηκε για την υποστήριξη των αυξημένων δυνάμεων του Mazda6 MPS.

Σε ό,τι αφορά στα φρένα, εμπρός και πίσω έχουν τοποθετηθεί μεγάλης διαμέτρου αεριζόμενες δισκόπλακες για την υποστήριξη της υψηλής δύναμης με σταθερής απόδοσης φρενάρισμα. Τα φρένα συνεργάζονται με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος και των τεσσάρων τροχών (ABS), υποβοήθηση φρένων, σύστημα δυναμικού ελέγχου (DSC) και ενεργητικό σύστημα τετρακίνησης με κατανομή της ροπής.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mazda6 MPS

Μέγιστη Ισχύς: 191kW (260 HP) / 5.500σ.α.λ.
Μέγιστη Ροπή: 380Nm (38,7kgm) / 3.000σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100χ.α.ω.: 6,6 δευτ. (Συνθήκες μέτρησης της Mazda)
Επιτάχυνση 50 – 100χ.α.ω. (3η ταχύτητα): 5,9 δευτερόλεπτα (Συνθήκες μέτρησης της Mazda)
Επιτάχυνση 60 – 80χ.α.ω. (4η ταχύτητα): 3,0 δευτερόλεπτα (Συνθήκες μέτρησης της Mazda)



Διαστάσεις
Συνολικό μήκος 4.765χιλ.
Συνολικό πλάτος 1.780 χιλ.
Συνολικό ύψος 1.430 χιλ.
Μεταξόνιο 2.675 χιλ.
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.540 χιλ.




Μετάδοση
6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο
Ανάρτηση
Εμπρός Διπλά ψαλίδια
Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα
Εμπρός και πίσω αεριζόμενα δισκόφρενα
Ελαστικά Εμπρός και πίσω 215/45R 18 93Y
Τροχοί Εμπρός και πίσω 18 x 17J ζάντες αλουμινίου







News 24/7

24MEDIA NETWORK