ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Με όπλο το C30 η Volvo

Όλα τα βλέμματα των φίλων της αυτοκίνησης, είναι αυτές τις ημέρες στραμμένα στη Γαλλία και συγκεκριμένα στο Παρίσι. Η Πόλη του Φωτός φιλοξενεί το Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου και όλοι οι κορυφαίοι κατασκευαστές, παρουσιάζουν στο κοινό, ότι καλύτερο διαθέτουν. Στο περίπτερο της Volvo, περίοπτη θέση έχει το νέο C30. Ας το γνωρίσουμε λίγο καλύτερα...

default image

Όλα τα βλέμματα των φίλων της αυτοκίνησης, είναι αυτές τις ημέρες στραμμένα στη Γαλλία και συγκεκριμένα στο Παρίσι. Η Πόλη του Φωτός φιλοξενεί το Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου και όλοι οι κορυφαίοι κατασκευαστές, παρουσιάζουν στο κοινό, ότι καλύτερο διαθέτουν.
Στο περίπτερο της Volvo, περίοπτη θέση έχει το νέο C30. Ας το γνωρίσουμε λίγο καλύτερα…

Το Νέο Volvo C30 είναι το μικρότερο, αλλά και το εκφραστικότερο μοντέλο στη γκάμα της Volvo. Με συμπαγές και στιβαρό αμάξωμα, σπορ ανάρτηση και πανίσχυρους κινητήρες, προσφέρει μια ιδιαίτερα δυναμική οδηγική εμπειρία. Το εσωτερικό, που είναι λειτουργικά σχεδιασμένο με μια σειρά από έξυπνες λύσεις, προσφέρει απροσδόκητα υψηλά επίπεδα άνεσης και ευελιξίας, ακόμα και πίσω. Όπως και τα άλλα μοντέλα της Volvo, το C30 έχει σχεδιαστεί να είναι ένα πολύ ασφαλές αυτοκίνητο. Στόχος είναι: να είναι το καλύτερο στην κατηγορία του!

“Το συμπαγές σχήμα του δεν μας εμπόδισε να ενσωματώσουμε τα κορυφαία στοιχεία που διακρίνουν και τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα Volvo”, λέει ο Hakan Abrahamsson, υπεύθυνος προγράμματος του C30. “Ακόμα και το πιο μικρό Volvo πρέπει να απολαμβάνει την κατάλληλη αίσθηση πολυτέλειας – από κάθε άποψη. Αυτό δεν ισχύει μόνο για την εμφάνιση και την ποιοτική εντύπωση, αλλά και για την οδήγηση και γενικά τη χρήση του αυτοκινήτου. Σκοπός μας είναι το Volvo C30 να είναι ελκυστικό για όσους αγαπούν την οδήγηση”.

Χάρη στο μικρό του μέγεθος και την καλομελετημένη σχεδίασή του, είναι πολύ εύκολο στην οδήγηση, ακόμα και όταν ο χώρος είναι περιορισμένος. Κατά τα άλλα είναι σχεδιασμένο σύμφωνα με τις ίδιες αρχές όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Συμπαγές και στιβαρό αμάξωμα, μεγάλο μετατρόχιο και σχετικά μεγάλο μεταξόνιο του εξασφαλίζουν ελκυστικά αλλά και σταθερά οδηγικά χαρακτηριστικά.

Η ανάρτηση, με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους (multilink) πίσω, είναι βελτιστοποιημένη ώστε να προσφέρει ιδιαίτερη απόλαυση στην οδήγηση. Εξαιρετικός έλεγχος και απόκριση ακριβείας είναι οι βασικές του ιδιότητες. Μάλιστα, διατίθεται και χαμηλότερη σπορ ανάρτηση ως προαιρετική επιλογή. Το Σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Ευστάθειας και Πρόσφυσης (DSTC) είναι στάνταρ στις περισσότερες αγορές. Το τιμόνι διαθέτει ηλεκτρο-υδραυλική υποβοήθηση (καθαρά υδραυλική με τον βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων) με πολύ καλή αίσθηση και απόκριση. Η γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού περιλαμβάνει αρκετές ζάντες ελαφρού κράματος σε μεγέθη από 15 έως 18 ιντσών.

Σε ότι αφορά στους κινητήρες, το Volvo C30 μπορεί να εφοδιαστεί με τετρακύλινδρους και πεντακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, κυβισμού από 1,6 έως 2,5 λίτρων.

“Χάρη στη σπορ ανάρτηση και το περιορισμένο βάρος του αυτοκινήτου (απόβαρο 1.204-1.404 κιλά), είναι ιδιαίτερα σπορ στη συμπεριφορά του, ακόμα και με τους κινητήρες των 1,6 λίτρων”, λέει ο Hakan Abrahamsson. “Η γκάμα των κινητήρων ανταποκρίνεται σε όλες τις απαιτήσεις των πελατών”.

Όλοι οι κινητήρες έχουν τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, εξασφαλίζοντας ταχεία απόκριση και καλή συμπεριφορά στις υψηλές στροφές. Ο πιο ισχυρός βενζινοκινητήρας (T5) είναι υπέρ-τροφοδοτούμενος και έχει πολύ υψηλή και ομοιόμορφη ροπή από τις χαμηλές μέχρι τις υψηλές στροφές (320 Nm από τις 1.500 έως τις 4.800 στροφές). Εξασφαλίζει στο Volvo C30 πολύ καλή απόκριση, με δυναμική επιτάχυνση.

Σύντομα στοιχεία για τους κινητήρες:

• Όλοι οι κινητήρες είναι εξαιρετικά συμπαγείς και τοποθετούνται εγκάρσια στο διαμέρισμα του κινητήρα, προσφέροντας την καλύτερη δυνατή ασφάλεια και χώρο στην καμπίνα.
• Η τεχνολογία Turbo χρησιμοποιείται στον κινητήρα T5 και σε όλους τους πετρελαιοκινητήρες, εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή απόδοση.
• Με τους κινητήρες T5 και 2.0D χρησιμοποιείται ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
• Με τον πεντακύλινδρο βενζινοκινητήρα και τους πετρελαιοκινητήρες διατίθεται πεντατάχυτο αυτόματο κιβώτιο Geartronic.
• Όλοι οι πετρελαιοκινητήρες διατίθενται με φίλτρο σωματιδίων.
• Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6D έχει πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου – μόλις 4,9 λίτρα/100 χλμ.

Το νέο Volvo C30 μπορεί να προσφέρει ιδιαίτερα άνετο και ευέλικτο χώρο στο εσωτερικό με μια εκπληκτική αίσθηση μεγάλου αυτοκινήτου και διαθέτει χώρους για τέσσερις ενήλικες. Τα εμπρός καθίσματα είναι εργονομικά σχεδιασμένα και εξασφαλίζουν τη σωστή και αναπαυτική στάση του σώματος. Σύρονται εύκολα εμπρός και πίσω, διευκολύνοντας την πρόσβαση στα πίσω καθίσματα. Η κεκλιμένη σχεδίαση της κολώνας B διευκολύνει επίσης την είσοδο. Πίσω, υπάρχουν δύο ξεχωριστά καθίσματα ενώ διατίθεται και ένα αναδιπλούμενο μεσαίο υποβραχιόνιο για μεγαλύτερη άνεση.

Τα καθίσματα είναι τοποθετημένα ελαφρά προς το κέντρο του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας ευρυχωρία και καλή ορατότητα προς τα εμπρός. Έτσι μένει, επίσης, περισσότερος αποθηκευτικός χώρος στα πλαϊνά. Επιπλέον, η κεντραρισμένη θέση των πίσω καθισμάτων διευκολύνει την επικοινωνία με τους επιβαίνοντες στα εμπρός καθίσματα. Η πλάτη καθενός από τα πίσω καθίσματα διπλώνει ανεξάρτητα. Η αναδίπλωση γίνεται εύκολα τόσο αν στέκεται κανείς πίσω από το αυτοκίνητο, όσο και μέσα από την καμπίνα.

Η διάφανη πόρτα του χώρου αποσκευών είναι πολύ εξυπηρετική και ανοίγει και κλείνει εύκολα. Προσφέρει άνετη πρόσβαση στον χώρο αποσκευών. Για να μην είναι σε κοινή θέα τα πράγματά σας στον χώρο αποσκευών, διατίθενται δύο ειδικά καλύμματα: ένα μαλακό και ένα σκληρό.

Για να είναι ευχάριστες οι συνθήκες μέσα στην καμπίνα, στάνταρ είναι το σύστημα κλιματισμού καθώς και φίλτρο γύρης. Εναλλακτικά, μπορεί να επιλεγεί Ηλεκτρονικό Σύστημα Κλιματισμού ECC (Electronic Climate Control) που είναι πλήρως αυτόματα ελεγχόμενο και διατηρεί σταθερή την επιλεγμένη θερμοκρασία μέσα στο αυτοκίνητο, άσχετα από την εξωτερική θερμοκρασία.

Επιπλέον, η θερμοκρασία ρυθμίζεται ανεξάρτητα στην αριστερή και τη δεξιά πλευρά. Το ECC μπορεί επίσης να συμπληρωθεί με σύστημα ποιότητας του αέρα IAQS (Interior Air Quality System) που παρακολουθεί την ποσότητα του μονοξειδίου του άνθρακα στον εισερχόμενο αέρα και κλείνει τους αεραγωγούς πριν αυξηθούν τα επίπεδα μέσα στην καμπίνα, διατηρώντας άνετες και υγιεινές συνθήκες για τους επιβαίνοντες. Το σύστημα περιλαμβάνει, επίσης, φίλτρο ενεργού άνθρακα που δεν επιτρέπει στη σκόνη, τα σωματίδια των καυσαερίων, τη γύρη και τις δυσάρεστες οσμές να εισχωρήσουν στο αυτοκίνητο από το σύστημα εξαερισμού.

Η ειδική σχεδίαση του Volvo C30, με τα πλευρικά παράθυρα στο σωστό ύψος, επιτρέπει την πανοραμική ορατότητα από όλες τις θέσεις. Τα καμπυλωμένα προς τα μέσα πλευρικά παράθυρα και η μοναδική διάφανη πόρτα του χώρου αποσκευών εξασφαλίζουν πολύ καλή ορατότητα προς τα πίσω, ακόμα και υπό γωνία. Οι κεκλιμένες κολώνες B προσφέρουν επίσης εξαιρετική ορατότητα, ανάμεσα στο προσκέφαλο και το πλάι του αμαξώματος. Αλλά και οι πίσω επιβάτες έχουν, έτσι, πολύ καλή ορατότητα από τα εμπρός πλευρικά παράθυρα.

Για να διευκολύνει τον οδηγό να εντοπίσει άλλα οχήματα στα τυφλά σημεία, στο πλάι του αυτοκινήτου, το Volvo C30 μπορεί να εφοδιαστεί με το σύστημα BLIS (Blind Spot Information System). Το σύστημα αυτό είναι προαιρετικός εξοπλισμός και χρησιμοποιεί ψηφιακές κάμερες, τοποθετημένες στους εξωτερικούς καθρέφτες και στραμμένες προς τα πίσω για να εντοπίσει οχήματα που κινούνται στα τυφλά σημεία. Στην περίπτωση αυτή, ανάβει μια λυχνία στην κολώνα του παρμπρίζ, στο σημείο όπου βρίσκεται ο εξωτερικός καθρέφτης, προειδοποιώντας τον οδηγό. Σε κρίσιμες καταστάσεις, το έξυπνο σύστημα πληροφόρησης του οδηγού IDIS (Intelligent Driver-Information System), το οποίο είναι στάνταρ στο Volvo C30, προφυλάσσει τον οδηγό από αντιπερισπασμούς.

Το IDIS είναι ένα ηλεκτρονικό σύστημα που παρακολουθεί συνεχώς ορισμένες λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως την κίνηση του τιμονιού, το πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, τη χρήση του φλας και τα φρένα. Αυτές οι πληροφορίες περνούν από επεξεργασία και, αν διαπιστωθεί ένα ορισμένο επίπεδο δραστηριότητας, οι πληροφορίες που δεν είναι κρίσιμες για την ασφάλεια, όπως μια εισερχόμενη κλήση ή ένα γραπτό μήνυμα SMS στο ενσωματωμένο κινητό τηλέφωνο, καθυστερούν μέχρι να ηρεμήσει η κατάσταση. Το IDIS μπορεί επίσης να ρυθμιστεί να επιτρέπει τις εισερχόμενες κλήσεις όποιες και αν είναι οι συνθήκες οδήγησης. Αυτή η ρύθμιση γίνεται από το μενού του αυτοκινήτου. • Η δομή του εμπρός μέρους του αμαξώματος διαιρείται σε ζώνες που είναι κατασκευασμένες από διαφορετικές ποιότητες χάλυβα με διαφορετικά χαρακτηριστικά παραμόρφωσης, διανέμοντας και απορροφώντας τις δυνάμεις της σύγκρουσης με ελεγχόμενο και αποτελεσματικό τρόπο.

• Οι κάτω πλευρικές δοκοί είναι σχεδιασμένες να μην επιτρέπουν στους εμπρός τροχούς να εισχωρήσουν στην καμπίνα σε περίπτωση σύγκρουσης.
• Ο κινητήρας είναι εγκάρσια τοποθετημένος και όσο το δυνατόν πιο συμπαγής αφήνοντας ελεύθερο χώρο στο διαμέρισμα του κινητήρα για την παραμόρφωση του εμπρός μέρους.
• Τραβέρσες, μαρσπιέ και κολώνες είναι πολύ γερής κατασκευής ώστε να διατηρηθεί η καμπίνα κατά το δυνατόν ανέπαφη σε περίπτωση σύγκρουσης.
• Αερόσακοι δύο σταδίων, προεντατήρες στις ζώνες ασφαλείας και στις τέσσερις θέσεις, μηχανισμοί περιορισμού του φορτίου στις ζώνες ασφαλείας εμπρός και πεντάλ που υποχωρούν συμβάλλουν στην προστασία των επιβαινόντων σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης.
• Η κολώνα του τιμονιού υποχωρεί με ελεγχόμενο τρόπο, μετακινούμενη οριζόντια, και συνδυάζεται με τον αερόσακο κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
• Το σύστημα προστασίας από πλευρική πρόσκρουση SIPS (Side-Impact Protection System) με πλευρικούς αερόσακους και αερόσακους οροφής IC (Inflatable Curtain) συμβάλλει στην αποτελεσματική προστασία σε περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης.
• Η δομή του πίσω μέρους είναι σχεδιασμένη με έναν βελτιστοποιημένο συνδυασμό από διάφορες ποιότητες χάλυβα, εξασφαλίζοντας αντοχή και προσεκτικά ελεγχόμενη παραμόρφωση σε περίπτωση πρόσκρουσης από πίσω.
• Οι πίσω πλευρικές δοκοί είναι σχεδιασμένες να απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος των δυνάμεων στις αρχικές φάσεις της πρόσκρουσης από πίσω.
• Το ρεζερβουάρ καυσίμου είναι καλά προστατευμένο εμπρός από τον πίσω άξονα.
• Το σύστημα προστασίας αυχένα και πλάτης WHIPS (Whiplash Injury Protection System) είναι στάνταρ στα εμπρός καθίσματα και παρέχει προστασία από τραυματισμούς του αυχένα και της σπονδυλικής στήλης.
• Το ελαφρά στρογγυλεμένο εμπρός μέρος και το βαθύ σπόιλερ έχουν σχεδιαστεί να περιορίζουν τον κίνδυνο τραυματισμού πεζών και δικυκλιστών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ