Με το διαφορικό Q2 εξοπλίζονται οι Alfa Romeo GT και 147
Η Alfa Romeo παρουσιάζει το νέο ελεγχόμενο διαφορικό Q2 για την 147 και την GT, το οποίο βελτιώνει όλα τα δυνατά σημεία της μπροστινής κίνησης στο πεδίο της ενεργητικής ασφάλειας, αυξάνοντας την οδηγική ικανοποίηση και τον έλεγχο. Το καινοτόμο σύστημα προσφέρει μερικά από τα χαρακτηριστικά της τετρακίνησης, αλλά με μικρότερο κόστος και μικρότερο βάρος.

Η Alfa Romeo παρουσιάζει το νέο ελεγχόμενο διαφορικό Q2 για την 147 και την GT, το οποίο βελτιώνει όλα τα δυνατά σημεία της μπροστινής κίνησης στο πεδίο της ενεργητικής ασφάλειας, αυξάνοντας την οδηγική ικανοποίηση και τον έλεγχο. Το καινοτόμο σύστημα προσφέρει μερικά από τα χαρακτηριστικά της τετρακίνησης, αλλά με μικρότερο κόστος και μικρότερο βάρος.
Το σύστημα προσφέρεται αποκλειστικά με τον κινητήρα JTD των 150 ίππων στις Alfa GT και Alfa 147, αλλά αργότερα θα επεκταθεί και σε άλλα μοντέλα της γκάμας. Είναι δε ένα ακόμη βήμα στην πρόοδο των εξαιρετικά προηγμένων τεχνολογικά τούρμπο-ντίζελ της εταιρείας. Τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1997, τη χρονιά που παρουσιάστηκε η Alfa 156 JTD (το πρώτο αυτοκίνητο που υιοθέτησε το σύστημα Common Rail), αυξάνοντας θεαματικά τη ροπή που φτάνει στους τροχούς. Η Alfa Romeo εξέλιξε το εξαιρετικό σύστημα ‘Q2’ για να εγγυηθεί τον μέγιστο έλεγχο και την μέγιστη πρόσφυση σε όλες τις οδηγικές συνθήκες.
Επιπρόσθετα, η Alfa 147 “Q2” διαθέτει και μερικά διαφορετικά στιλιστικά σημεία, όπως π.χ. ζάντες αλουμινίου 17” ειδικού σχεδιασμού, πίσω σπόιλερ, χρωμιωμένη εξάτμιση με επένδυση χρωμίου, και το λογότυπο “Q2” στο πίσω μέρος. Στο εσωτερικό, αυτή η έκδοση έχει σπορ αναφορές, όπως για παράδειγμα ο πίνακας οργάνων με κόκκινες ενδείξεις και λευκό φωτισμό, μπάκετ δερμάτινα καθίσματα (όμοια με της GT) με κόκκινες ραφές, δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι με κόκκινη ραφή, όπως και στον επιλογέα και στο χειρόφρενο, γκρι ανθρακί διακόσμηση στο τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα και αλουμινένια πεντάλ. Ο εξοπλισμός της Alfa 147 “Q2” ολοκληρώνεται με τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος στο τιμόνι, το cruise control, το σύστημα VDC, 6 αερόσακους και ηχοσύστημα της Bose®.
Η Alfa GT “Q2″, από την άλλη, έχει επίσης ζάντες ειδικού σχεδιασμού 18”, διπλή χρωμιωμένη εξάτμιση και φυσικά το λογότυπο “Q2”. Το εσωτερικό έχει φυσικά κι αυτό σπορ χαρακτήρα, που τονίζεται από τον πίνακα οργάνων με τις κόκκινες ενδείξεις και το λευκό φωτισμό, τα μαύρα μπάκετ καθίσματα με κόκκινες ραφές και το λογότυπο της Alfa Romeo, τα αλουμινένια πεντάλ, ενώ το τιμόνι, ο επιλογέας και το χειρόφρενο είναι επίσης δερμάτινα σε μαύρο χρώμα με κόκκινες ραφές. Και, τέλος, υπάρχει στον προαιρετικό εξοπλισμό ηχοσύστημα της Bose® με sub-woofer και χειριστήρια στο τιμόνι για τα CD και MP3 player.
Η παρουσίαση των εκδόσεων “Q2” στις Alfa 147 και Alfa GT επεκτείνει τη γκάμα δυο εξαιρετικά πετυχημένων μοντέλων, που έχουν κερδίσει το θαυμασμό τόσο του κοινού όσο και των κριτών. Για παράδειγμα, στα σχεδόν τρία χρόνια που βρίσκεται στην αγορά, η Alfa GT έχει προσελκύσει πάνω από 55.000 πελάτες στην Ευρώπη.
Η Alfa 147 είναι ακόμη πιο πετυχημένη: περισσότερες από 500.000 147 έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των ευρωπαίων καταναλωτών. Και φυσικά δεν μπορούμε να προσπεράσουμε και την αξία των 32 βραβείων που έχει κερδίσει, για την σπορτίβ αίσθηση, την κομψότητα, την άνεση, την ασφάλεια και το υψηλότατο επίπεδο τεχνολογίας της. Στα βραβεία της 147 περιλαμβάνονται: ο τίτλος του “Car of the Year 2001”, “Volante d’Oro”, “Trophees du design 2000”, και “Auto importado del Ano en Brasil 2002”, ενώ στην τροπαιοθήκη της βρίσκονται επίσης βραβεία από τους αναγνώστες του Τύπου, όπως: “Auto Europa” το 2001, και ‘L’auto che preferisco’ τα έτη 2001, 2003, 2004 και 2005.
Πως δουλεύει το σύστημα Alfa “Q2”
Το βασικό στοιχείο του συστήματος ‘Q2’ είναι το περιορισμένης ολίσθησης διαφορικό, τύπου Torsen. Το διαφορικό αυτό κατανέμει τη ροπή μεταξύ των εμπρός τροχών δυναμικά και εξαιρετικά αποτελεσματικά, σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες και την κατάσταση του δρόμου. Συνδυαζόμενο με την εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, το σύστημα προσφέρει ιδανικό κράτημα και θαυμάσια αίσθηση.
Η Ιταλική εταιρεία ξεκίνησε από την εξαιρετική φήμη που έχουν κερδίσει τα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα από τους καταναλωτές (για την ακρίβεια αυτή η επιλογή για τη μετάδοση της κίνησης χρησιμοποιείται πλέον από τη μεγάλη πλειοψηφία των κατασκευαστών). Μαζί με όλα τα πλεονεκτήματα αυτής της αρχιτεκτονικής (βάρος, ευρυχωρία, κλπ.), σε δύσκολες καταστάσεις η υποστροφή που χαρακτηρίζει τη μπροστινή κίνηση, επιτρέπει στον οδηγό να αντιδρά αυτόματα όπως υπαγορεύει η διαίσθησή του.
Αυτό δίνει την εντύπωση πως ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο έχει πιο άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού από ένα οπισθοκίνητο. Για να ενισχύσει αυτά τα πλεονεκτήματα, η Alfa Romeo εξέλιξε το σύστημα ‘Q2’ που τονίζει και αυξάνει όλες τις δυνατότητες της μπροστινή κίνησης, εξασφαλίζοντας κορυφαίο έλεγχο, πρόσφυση, ισορροπία και αίσθηση από το τιμόνι.
Η λειτουργία του συστήματος είναι χαρακτηριστική, όπως φαίνεται και στο παρακάτω παράδειγμα: Παίρνοντας μια στροφή όταν η πρόσφυση του οδοστρώματος είναι φτωχή (υγρός δρόμος, χιόνι, λάσπη, κλπ.) ή όταν το στιλ οδήγησης είναι σπορτίφ, συχνά χάνεται η πρόσφυση του εσωτερικού τροχού. Με την πλευρική μεταφορά φορτίου μειώνεται το βάρος στην ανάρτηση και ταυτόχρονα μειώνεται η ροπή στον εσωτερικό τροχό. Ένα συμβατικό διαφορικό μεταφέρει τη μεγαλύτερη ποσότητα ροπής στον εσωτερικό τροχό ο οποίος όμως δεν έχει επαρκή πρόσφυση.
Σε αυτή την κατάσταση, το αυτοκίνητο μπορεί να ανταποκριθεί με δύο διαφορετικούς τρόπους, ανάλογα με τον εξοπλισμό που έχει. Σε ένα μοντέλο χωρίς ASR-VDC, το αποτέλεσμα είναι η ολίσθηση του εσωτερικού τροχού, η απώλεια ελέγχου του αυτοκινήτου (ισχυρή υποστροφή) και, τελικά, την πιθανή εκτροπή από τη στροφή.
Αν, αντίθετα, το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με ASR-VDC, η επέμβαση του συστήματος μειώνει την ισχύ του κινητήρα επεμβαίνοντας στην «πεταλούδα» του γκαζιού, ενώ ταυτόχρονα επιδρά και στο σύστημα πέδησης. Αυτό κάνει αδύνατη τη ρύθμιση της δύναμης με το γκάζι από τον οδηγό και δημιουργεί τη δυσάρεστη αίσθηση της “πτώσης” της δύναμης. Έτσι, ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι στις στροφές το αυτοκίνητο «κάθεται».
Τι συμβαίνει όταν είναι παρόν το σύστημα “Q2”;
Όταν αρχίσει να μειώνεται η πρόσφυση του εσωτερικού τροχού, το μεγαλύτερο μέρος της ροπής μεταφέρεται στον εξωτερικό τροχό, ελαχιστοποιώντας την υποστροφή, επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη ευστάθεια και επιτρέποντας μεγαλύτερη ταχύτητα πάνω στην στροφή. Η βελτιωμένη μηχανική απόδοση του συστήματος ‘Q2’ καθυστερεί την επέμβαση των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου και εγγυάται καλύτερη ελκτική πρόσφυση στην έξοδο της στροφής, κάτι που κάνει πιο απολαυστική την οδήγηση και διατηρεί τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου.