ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Mitsubishi i: Ενα minicar με νέες… αξίες

Η Mitsubishi Motors ανατρέπει τα συμβατικά δεδομένα στη σχεδίαση και τη μηχανολογία των μικρών αυτοκινήτων παρουσιάζοντας στην ιαπωνική αγορά το Mitsubishi «I», το οποίο ενσαρκώνει το όραμα της εταιρείας για την αρχιτεκτονική, τεχνολογία και σχεδίαση των μελλοντικών μικρών αυτοκινήτων.

Mitsubishi i: Ενα minicar με νέες… αξίες

Η Mitsubishi Motors ανατρέπει τα συμβατικά δεδομένα στη σχεδίαση και τη μηχανολογία των μικρών αυτοκινήτων παρουσιάζοντας στην ιαπωνική αγορά το Mitsubishi «I», το οποίο ενσαρκώνει το όραμα της εταιρείας για την αρχιτεκτονική, τεχνολογία και σχεδίαση των μελλοντικών μικρών αυτοκινήτων.

Συμβολίζοντας το «εγώ» («I» σημαίνει εγώ στα αγγλικά) ή την «αγάπη» («άι» σημαίνει αγάπη στα ιαπωνικά), αλλά και τις έννοιες της καινοτομίας («innovation»), της φαντασίας («imagination») και της ευφυΐας («intelligence»). Χαρακτηριστικά που του χάρισαν το βραβείο σχεδίασης «Good Design Grand Prize 2006» (το βραβείο του Υπουργείου Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας) στο θεσμό Good Design Award, που διοργανώνει ο Ιαπωνικός Οργανισμός Προώθησης Βιομηχανικής Σχεδίασης.

Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του, η ευρυχωρία που προσφέρει συγκρίνεται μόνο με μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας και προτείνει μία σειρά νέες αξίες, όπως:
– Συνδυασμό ευρύχωρου εσωτερικού και μοντέρνας εξωτερικής σχεδίασης
– Υψηλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας
– Σπορ χαρακτήρα και κορυφαία οδηγική άνεση

Σχεδίαση

Το αμάξωμα ενός όγκου δείχνει να προστατεύει τους επιβάτες του, ενώ τα μεγάλων διαστάσεων ελαστικά και οι ζάντες, καθώς και το εξαιρετικά μακρύ μεταξόνιο των 2550mm, προβάλλουν μία νέα αίσθηση «κίνησης» που είναι ευέλικτη και ευχάριστη οπτικά. Οι καθαρές αναλογίες υπόσχονται ικανοποίηση που «ξεσηκώνει» τον οδηγό για συνεχή ταξίδια. Ασφαλώς, η νέα διάταξη του κινητήρα ‘rear mid-ship’ επιτρέπει αυτές τις αναλογίες. Η απουσία κινητήρα στο εμπρός τμήμα, επιτρέπει τη μετακίνηση της καμπίνας προς τα εμπρός και την τοποθέτηση των τροχών ακόμα πιο μπροστά. Το i προσφέρει ένα ανανεωμένο και ελκυστικό περιβάλλον στο εσωτερικό. Η διάταξη του κινητήρα εξασφαλίζει επιπλέον χώρο στην καμπίνα, ενώ το μεγάλο παρμπρίζ και η προς τα εμπρός ανερχόμενη μεσαία γραμμή δημιουργούν έναν ευχάριστο, ευάερο και άπλετο χώρο. Η χρήση έντονων αποχρώσεων στα στρογγυλεμένα καθίσματα, προσδίδει μία ευχάριστη σπορ νότα στην καμπίνα.

Κινητήρας

Το i αντλεί την ισχύ του από ένα νέο 3-κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα MIVEC με intercooler που αποδίδει ισχύ 47 kW (64 PS). Το σύστημα βαλβίδων του MIVEC επιτυγχάνει επίσης χαμηλή κατανάλωση και καθαρές εκπομπές ρύπων σε όλη την κλίμακα των στροφών του κινητήρα.

Αμάξωμα, πλαίσιο

Η μέγιστη ασφάλεια των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης, απαιτεί την πρόβλεψη εκτεταμένων ζωνών ελεγχόμενης παραμόρφωσης για την απορρόφηση της ενέργειας κρούσης. Η διάταξη ‘rear-midship’ τοποθετεί τον κινητήρα προς το πίσω τμήμα του αμαξώματος και παρόλο που το αμάξωμα ενός όγκου περιορίζει κάπως το εμπρός τμήμα, η διάταξη προσφέρει μία σημαντική εμπρός ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης και συνδυάζει την αντοχή στις συγκρούσεις με τους μεγάλους άνετους εσωτερικούς χώρους.


Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Συνολικό μήκος (mm): 3395
Συνολικό πλάτος (mm): 1475
Συνολικό ύψος (mm): 1600
Μεταξόνιο (mm): 2550
Μετατρόχιο: Εμπρός/Πίσω (mm) 1310 / 1270
Χωρητικότητα επιβατών: 4
Κινητήρας: Νέος 3-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος DOHC MIVEC με intercooler
Μέγιστη απόδοση ισχύος [kW (PS)]: 47 (64)
Ελαστικά: Εμπρός -145 / 65R15
Πίσω- 175 / 55R15


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ