Νέος κινητήρας diesel από τη Honda
Η Honda ανακοίνωσε ότι εξελίσσει ένα νέας γενιάς κινητήρα diesel που μειώνει τις εκπομπές ρύπων σε επίπεδο αντίστοιχο με ένα κινητήρα βενζίνης.
Η Honda ανακοίνωσε ότι εξελίσσει ένα νέας γενιάς κινητήρα diesel που μειώνει τις εκπομπές ρύπων σε επίπεδο αντίστοιχο με ένα κινητήρα βενζίνης. Ο επόμενης γενιάς κινητήρας diesel της Honda χρησιμοποιεί ένα επαναστατικό καταλυτικό μετατροπέα NOx ο οποίος συμβάλλει στην μεγάλη μείωση των εκπομπών NOx ώστε να πληροί τις αυστηρές απαιτήσεις Tier II Bin 5, από την Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ (EPA) (βάσει εσωτερικών υπολογισμών της Honda).
Αυτός ο καταλυτικός μετατροπέας χαρακτηρίζεται ως το πρώτο παγκοσμίως πρωτοποριακό σύστημα που χρησιμοποιεί την αντίδραση αναγωγής της αμμωνίας που πραγματοποιείται μέσα στον καταλυτικό μετατροπέα για να “αποτοξινώσει” το οξείδιο του αζώτου (NOx) μετατρέποντάς το σε ακίνδυνο άζωτο (N2).
Ο νέος καταλυτικός μετατροπέας χρησιμοποιεί μία δομή δύο στρωμάτων: ένα στρώμα προσροφά τα NOx από το σύστημα εξόδου και μετατρέπει ένα μέρος αυτού σε αμμωνία, ενώ το άλλο στρώμα προσροφά την υπόλοιπη αμμωνία, και την χρησιμοποιεί αργότερα σε μία αντίδραση που μετατρέπει το υπόλοιπο NOx της εξάτμισης σε άζωτο (N2). Η αμμωνία είναι πολύ ισχυρό αντιδραστήριο για την μείωση των NOx σε N2 σε μία ατμόσφαιρα με πολύ οξυγόνο.
Αυτή η ικανότητα της παραγωγής και αποθήκευσης της αμμωνίας μέσα στο καταλυτικό μετατροπέα βοήθησε την Ιαπωνική εταιρεία να δημιουργήσει ένα συμπαγές, ελαφρύ σύστημα μείωσης NOx για τους diesel κινητήρες. Το σύστημα επιπλέον χαρακτηρίζεται από βελτιωμένη απόδοση μείωσης NOx στους 200–300?C, το κύριο εύρος θερμοκρασιών των diesel κινητήρων.
Η Honda σχεδίασε τον καταλυτικό μετατροπέα για χρήση στον κινητήρα 2.2 i-CTDi diesel, ο οποίος έχει κερδίσει πολύ κολακευτικά σχόλια για την αθόρυβη και καθαρή λειτουργία του καθώς και την δυναμική του απόδοση από την τοποθέτησή του το 2003 στο Ευρωπαϊκό Accord.
Με την περαιτέρω βελτίωση του ελέγχου ανάφλεξης, ο 2.2 i-CTDi κινητήρας δίνει καθαρότερες εκπομπές καυσαερίων στον καταλυτικό μετατροπέα NOx. Η Honda το κατάφερε αυτό με την βελτίωση της διαμόρφωσης του θαλάμου ανάφλεξης, μειώνοντας τον χρόνο έγχυσης καυσίμου με ένα σύστημα έκχυσης 2,000-bar common rail και αυξάνοντας την απόδοση του συστήματος ανακύκλωσης καυσαερίων, EGR (exhaust gas recirculation). Χάρη σε αυτές τις βελτιώσεις, η Ιαπωνική εταιρεία μείωσε το ποσό του NOx και της αιθάλης που συνήθως βρίσκονται στην εξαγωγή του κινητήρα, αυξάνοντας ταυτόχρονα την ισχύ του.
Μαζί με την ανάπτυξη τεχνολογίας υπεροχής για τον καθαρισμό των καυσαερίων, η Honda σκοπεύει να αναπτύξει και άλλες τεχνολογικές καινοτομίες για καθαρούς κινητήρες diesel, όπως την διαχείριση καυσίμου diesel με διαφορετικό αριθμό κετάνης και με αυτόν τον τρόπο να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του Συστήματος On-Board Diagnostic (EOBD) των ΗΠΑ. Η Honda σκοπεύει να υιοθετήσει τον κινητήρα diesel νέας γενιάς στις ΗΠΑ τα επόμενα τρία χρόνια.
Οι κινητήρες βενζίνης αυτή τη στιγμή χρησιμοποιούν τριοδικούς καταλυτικούς μετατροπείς που προσφέρουν ποσοστά μείωσης NOx μέχρι και 99%, αλλά αυτή η απόδοση είναι εφικτή μόνο σε στοιχειομετρική αναλογία αέρα-καυσίμου. Σε ένα περιβάλλον πλούσιο σε οξυγόνο ενός κινητήρα diesel φτωχής καύσης, οι τριοδικοί καταλύτες μειώνουν τα επίπεδα NOx μόνο κατά περίπου 10%. Ο νέος καταλυτικός μετατροπέας της Honda μειώνει επιτυχώς τα επίπεδα NOx, σε λειτουργία φτωχής καύσης, επιτρέποντας στους diesel κινητήρες να ανταγωνίζονται τους κινητήρες βενζίνης σε καθαρότητα. Το συμπαγές σύστημα είναι επίσης εύκολο στην εγκατάσταση σε επιβατικά αυτοκίνητα.