ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο Fiat Scudo

Για να καλύψει τις σύγχρονες ευρωπαϊκές ανάγκες για τις μεταφορές ανάμεσα στα αστικά κέντρα και μέσα σ' αυτά, η Fiat παρουσιάζει το νέο Scudo. Το νέο επαγγελματικό της Ιταλικής εταιρείας, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Sevel Nord στη Valenciennes της Γαλλίας και θα αρχίσει να πωλείται στην Ελλάδα από τον Φεβρουάριο-Μάρτιο 2007.

default image

Για να καλύψει τις σύγχρονες ευρωπαϊκές ανάγκες για τις μεταφορές ανάμεσα στα αστικά κέντρα και μέσα σ’ αυτά, η Fiat παρουσιάζει το νέο Scudo. Το νέο επαγγελματικό της Ιταλικής εταιρείας, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Sevel Nord στη Valenciennes της Γαλλίας και θα αρχίσει να πωλείται στην Ελλάδα από τον Φεβρουάριο-Μάρτιο 2007.

Αποτέλεσμα της συνεργασίας ανάμεσα στη FIAT και την PSA, το νέο Scudo αποτελεί το διάδοχο ενός πετυχημένου μοντέλου, που πουλήθηκε σε 350.000 μονάδες από το 1995 και συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο τις επιδόσεις, την ευκολία οδήγησης και την άνεση επιπέδου επιβατικού αυτοκινήτου με τους γενναιόδωρους χώρους, την ευκολία φόρτωσης και την αξιοπιστία και το προσιτό κόστος χρήσης που απαιτούνται από ένα ελαφρό επαγγελματικό αυτοκίνητο. Το νέο Scudo κληρονομεί και βελτιώνει τα ισχυρά σημεία του προηγούμενου μοντέλου (ένα βαν με «αρχιτεκτονική» πολυμορφικού, εξαιρετική οδική συμπεριφορά, ευχάριστη οδήγηση και άνεση υψηλού επιπέδου) και αποτελεί το νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία του όσον αφορά την έκταση της γκάμα του (με αύξηση του όγκου και του ωφέλιμου φορτίου που μπορεί να μεταφέρει), τις επιδόσεις, την ποιότητα, την ευρωστία και την ασφάλεια, αλλά και την προστασία απέναντι στην κλοπή.

Οι ικανότητες του χώρου φόρτωσης του νέου Scudo έχουν αυξηθεί: ο εσωτερικός όγκος βρίσκεται τώρα ανάμεσα στα 5 και τα 6 κυβικά μέτρα. Επίσης, έχει περιορισμένο ύψος (λιγότερο από 1,90 μ. με την αερανάρτηση), που του επιτρέπει να χρησιμοποιεί τα πολυώροφα γκαράζ, ενώ το «κατώφλι» φόρτωσης έχει ύψος μόλις 49 εκ. από το έδαφος, κάτι που διευκολύνει την τοποθέτηση των φορτίων. Μπορεί επίσης να εφοδιαστεί με αερανάρτηση πίσω, που διατηρεί σταθερό το ύψος από το έδαφος. Αυτό το σύστημα εγγυάται τη μέγιστη δυνατή άνεση, σταθερό ύψος του οχήματος και ευθυγράμμιση του δαπέδου με το επίπεδο του δρόμου, ανεξάρτητα από το αν είναι φορτωμένο ή όχι το αυτοκίνητο και από τη συμμετρική ή ασυμμετρική τοποθέτηση του φορτίου. Σ’ αυτή την περίπτωση το ύψος του δαπέδου από το έδαφος μπορεί να ρυθμιστεί χειροκίνητα (+/- 5 εκατοστά), για να διευκολύνει ακόμα περισσότερο τη φόρτωση ή την εκφόρτωση. Για λόγους ασφαλείας αυτή η ρύθμιση μπορεί να γίνει μόνο όταν το όχημα είναι σταματημένο και διατηρείται μέχρι την ταχύτητα των 10 χλμ./ωρα. ενώ πάνω απ’ αυτή την ταχύτητα, επανέρχεται αυτόματα το κανονικό ύψος από το έδαφος.

Το νέο Scudo διαθέτει και μια τεράστια γκάμα που περιλαμβάνει:

– εκδόσεις για μεταφορά επιβατών και αγαθών
– δύο μεταξόνια: κοντό (3 μέτρα) και μακρύ (3,12 μέτρα)
– δύο διαφορετικά εξωτερικά μήκη: 4,8 και 5,13 μέτρα
– ύψος: 1,89 μέτρα με αερανάρτηση (1,94 μέτρα με «μηχανική» ανάρτηση)
– δύο μήκη φορτίων: 2,25 και 2,58 μέτρα
– εσωτερικό πλάτος 1,60 μέτρα
– πλάτος μεταξύ «θόλων» τροχών 1,25 μέτρα
– εσωτερικό ύψος: 1,45 μέτρα
– δύο όγκους φόρτωσης: 5 κυβ. μέτρα και 6 κυβ. μέτρα
– ύψος δαπέδου φόρτωσης: από 49 ως 56 εκατοστά
– φορτίο από 1000 ως 1200 κιλά (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού)

Επιπλέον των εκδόσεων τύπου «βαν», η γκάμα του νέου Scudo προσφέρει μια επιλογή εκδόσεων μεταφοράς επιβατών (Combi και Panorama), που μπορούν να φιλοξενήσουν από 5 ως 9 άτομα και προσφέρονται σε δύο διαφορετικές μορφές, ανάλογα με την απαιτούμενη χρήση. Η πρώτη (Combi Standard) είναι το ιδανικό όχημα για να μεταφέρει ομάδες εργατών με τα εργαλεία τους. Η δεύτερη (Panorama Family) προσφέρεται για μεγάλες οικογένειες.

Χαρακτηριστικό όμως του νέου Scudo, είναι και το χαμηλό κόστος χρήσης (κατανάλωση καυσίμου, διαστήματα μεταξύ σέρβις, κόστος επισκευών), οι καλές επιδόσεις και η ελαστικότητα σε χαμηλές στροφές, ακόμα και με πλήρες φορτίο. Αυτό οφείλεται και στους δύο ελαστικούς κινητήρες τούρμπο ντίζελ Multijet, που καλύπτουν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ρύπων Euro 4 και εγγυώνται υψηλή ισχύ και ροπή: τον 1.6 Multijet 16v των 90 ίππων και τον 2.0 Multijet 16v των 120 ίππων. Ο πρώτος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ο δεύτερος με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το μυστικό στην απόδοση και την εξαιρετική οικονομία των δύο κινητήρων τεχνολογίας Common Rail, είναι το σύστημα Multijet δεύτερης γενιάς, που επιτυγχάνει υψηλή πίεση ψεκασμού (μέχρι 1600 bar) ανεξαρτήτως αριθμού στροφών του κινητήρα και ποσότητας ψεκαζομένου καυσίμου. Η πίεση δεν εξαρτάται μόνο από τον αριθμό στροφών, αλλά από μία σειρά παραμέτρων, που ελέγχονται από το κεντρικό σύστημα ελέγχου μέσω μιας σειράς αισθητήρων (θερμοκρασία αέρα και καυσίμου, αριθμός στροφών, θέση των πεντάλ του «γκαζιού», των φρένων και του συμπλέκτη, ταχύτητα του οχήματος). Ανάλογα με τον κινητήρα, προσφέρονται δύο διαφορετικοί τύποί υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης. Ένα υδραυλικό σύστημα (με τον κινητήρα 90 Multijet) κι ένα ηλεκτροϋδραυλικό (με τον κινητήρα 120 Multijet). Ανεξάρτητα από το σύστημα διεύθυνσης και τα λάστιχα της κάθε έκδοσης, το νέο Scudo έχει κύκλο στροφής 12,18 μέτρων με το κοντό μεταξόνιο και 12,59 μέτρων με το μακρύ μεταξόνιο.

Προσφέρει επίσης, στάνταρ στοιχεία εξοπλισμού όπως τα 4 δισκόφρενα, το ABS με EBD, ο αερόσακος του οδηγού και το σταθερό διαχωριστό καμπίνας-χώρου φόρτωσης (εκδόσεις van). Ανάλογα με την αγορά και την έκδοση είναι επίσης διαθέσιμα -στον στάνταρ ή τον έξτρα εξοπλισμό- το ESP με ASR, ο αερόσακος του συνοδηγού, οι πλευρικοί αερόσακοι και οι αερόσακοι τύπου κουρτίνας, όπως και συστήματα που προστατεύουν το αυτοκίνητο και το φορτίο από κλοπή.

Στο νέο μοντέλο έχει επίσης δοθεί εξαιρετική προσοχή στην εργονομία και στη βελτίωση της άνεσης με τον περιορισμό των θορύβων και των κραδασμών και τον έλεγχο του εσωτερικού περιβάλλοντος. Μια οθόνη πολλαπλών λειτουργιών παρέχει πληροφορίες για τα συστήματα ήχου και τηλεματικής με τα οποία μπορεί να εφοδιαστεί το αυτοκίνητο, καθώς και για το σύστημα αερισμού/κλιματισμού. Σχεδιασμένο με μεγάλη προσοχή, το κάθισμα εξασφαλίζει εξαιρετική εργονομία κορυφαία άνεση για τον οδηγό, ανεξάρτητα από τον σωματότυπο και το μέγεθός του.

Τα μπροστινά καθίσματα προσφέρονται σε δύο διαφορετικές διαρρυθμίσεις. Η πρώτη προβλέπει ανεξάρτητα καθίσματα για τον οδηγό και τον συνοδηγό, ενώ στη δεύτερη υπάρχει ένα ανεξάρτητο κάθισμα για τον οδηγό κι ένας διθέσιο «πάγκος» για τους επιβάτες (αυτή την έκδοση εξοπλίζεται μ’ ένα «γραφείο» στο μεσαίο κάθισμα)

Η ευελιξία των πίσω καθισμάτων είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα: Ανακλίνονται, και μπορούν ακόμα και ν’ αφαιρεθούν εντελώς. Αυτό αυξάνει την ευελιξία διαμόρφωσης του χώρου φόρτωσης, το σχήμα και το μέγεθος του οποίου μπορεί να μεταβληθεί ανάλογα με τις ανάγκες.

Το νέο Scudo προορίζεται να παίξει ηγετικό ρόλο στην κατηγορία του και είναι το τελευταίο βήμα στην αναβάθμιση της γκάμας των ελαφρών επαγγελματικών της Fiat, για τα οποία η μάρκα θέτει υψηλούς στόχους για τα επόμενα χρόνια. Στους πρώτους 9 μήνες του 2006 το μερίδιο των ελαφρών επαγγελματικών της Fiat στη δυτική Ευρώπη αυξήθηκε κατά 11.1%, με περίπου 168.000 ταξινομήσεις. Και τα νούμερα δείχνουν ότι το Scudo βρίσκεται στην κορυφή μιας κατηγορίας η οποία, με πάνω από 450.000 πωλήσεις πέρσι, αποτελεί το 23% της ευρωπαϊκής αγοράς ελαφρών επαγγελματικών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK