Το νέο Honda Civic Type R
Η Honda Motor Europe παρουσίασε το πολυαναμενόμενο νέο Civic Type R, τον διάδοχο ενός μοντέλου με μοναδικό συνδυασμό εξαιρετικών χαρακτηριστικών οδήγησης και καθημερινής χρηστικότητας, που ώθησαν τις πωλήσεις να ξεπεράσουν κάθε προσδοκία. Θα υπάρχουν διάφορα επίπεδα εξοπλισμού, από ένα πλήρως εξοπλισμένο αυτοκίνητο μέχρι ένα αυτοκίνητο που δεν θα έχει ακόμη και την πίσω εταζέρα.

Η Honda Motor Europe παρουσίασε το πολυαναμενόμενο νέο Civic Type R, τον διάδοχο ενός μοντέλου με μοναδικό συνδυασμό εξαιρετικών χαρακτηριστικών οδήγησης και καθημερινής χρηστικότητας, που ώθησαν τις πωλήσεις να ξεπεράσουν κάθε προσδοκία. Θα υπάρχουν διάφορα επίπεδα εξοπλισμού, από ένα πλήρως εξοπλισμένο αυτοκίνητο μέχρι ένα αυτοκίνητο που δεν θα έχει ακόμη και την πίσω εταζέρα.
Με αυτά τα επίπεδα εξοπλισμού, το νέο Civic Type R δείχνει έτοιμο να γίνει δημοφιλές σε ένα ολοκαίνουργιο κύμα ενθουσιωδών πελατών και να επαναλάβει την επιτυχία του πρώτου ‘CTR’ το οποίο είχε και αυτό ξεπεράσει τις προσδοκίες πωλήσεων. Το νέο Civic Type R θα κάνει το ντεμπούτο του στο Σαλόνι του Παρισιού το Σεπτέμβριο και οι πωλήσεις αναμένονται να ξεκινήσουν το 2007.
Με δεδομένα τα εξαιρετικά διαπιστευτήρια απόδοσης του προκατόχου του, η Ιαπωνική εταιρεία δεν θεώρησε ότι χρειαζόταν να αυξηθεί η απόδοση του κινητήρα. Το νέο Type R λοιπόν συνεχίζει να έχει τον ατμοσφαιρικό 2.0 λίτρο DOHC i-VTEC κινητήρα με παρόμοια απόδοση, αλλά κατεργασμένο εκ νέου για πιο εξευγενισμένη λειτουργία και μεγαλύτερη απόκριση, καθώς υιοθετήθηκε η τοποθέτηση νέας σχεδίασης αντίβαρων και ηλεκτρικό γκάζι. Η μέγιστη ισχύς των 201 PS πετυχαίνεται στις 8,000 rpm (προηγούμενο 200 PS στις 7,400 rpm).
Παρόλο που τα δεδομένα απόδοσης αναμένονται να είναι τα ίδια με 6.6 δευτερόλεπτα τα 0-100 km/h και 235 km/h τελική ταχύτητα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, οι βελτιώσεις του κινητήρα εξασφαλίζουν ότι το νέο αυτοκίνητο έχει πιο άμεση απόκριση, ενώ τα βελτιωμένα χαρακτηριστικά αεροδυναμικής εξασφαλίζουν ότι το νέο αυτοκίνητο «διαπερνά» τον αέρα πιο καθαρά. Οι ελαφρώς μικρότερες σχέσεις αποζημιώνουν για την μικρή αύξηση του απόβαρου.
Ο μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων VTEC και η τεχνολογία της μεταβολής χρονισμού του εκκεντροφόρου εισαγωγής VTC, υποστηρίζουν την αρχιτεκτονική του κινητήρα. Τα ζωντανά χαρακτηριστικά του πολύστροφου κινητήρα έχουν διατηρηθεί στις υψηλές στροφές, αλλά το VTEC «ανοίγει» κάτω από τις 5,200 rpm, προσδίδοντας μεγαλύτερο βύθισμα βαλβίδων και μακρύτερη διάρκεια όσον αφορά στον χρονισμό τους μέχρι και τις 8,000 rpm όπου είναι η κόκκινη περιοχή. Υπάρχει νέα ενδεικτική λυχνία του i-VTEC στα δεξιά του ψηφιακού ταχύμετρου η οποία ανάβει σε αυτό το φάσμα στροφών.
Το ευρέως εκθειασμένο για την άνεση και το κράτημα, πλαίσιο του Civic 5-θυρου αποτελεί την βάση για όλα τα 3-θυρα μοντέλα και δίνει την ιδανική πλατφόρμα για υψηλή απόδοση. Βασισμένο στην ανάρτηση του Civic Type S η οποία είναι ρυθμισμένη για πιο έντονα δυναμικά πλαισίου για να ταιριάξει στο σπορ προφίλ του, το Type R βελτιώνει ακόμη περισσότερο αυτές τις έντονες τροποποιήσεις. Όπως το Type S, το πίσω μετατρόχιο είναι κατά 20 mm πλατύτερο από τον 5-θυρο μοντέλο, αλλά ακόμη και τα αμορτισέρ, τα συνεμπλόκ και τα χαρακτηριστικά των ελατηρίων της ανάρτησης είναι μοναδικά στο Type R.
Τα 225/40 ZR18 ελαστικά προσδίδουν αυξημένη πρόσφυση, ενώ η μείωση κατά 15 mm του ύψους μειώνει επιπλέον την πλεύση του πλαισίου. Επιπλέον, η κεντρική τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου κάτω από το πάτωμα της καμπίνας χαμηλώνει το κέντρο βάρους και την ροπή αδρανείας του πλαισίου. Ακριβέστερο τιμόνι με γρηγορότερη σχέση και σκληρότερες βάσεις κρεμαγιέρας προσφέρουν σιγουριά και ακρίβεια στις τροφές.
Το Civic 5-θυρο προσφέρει ήδη μία από τις πιο στιβαρές κατασκευές πλαισίου στην κατηγορία C, και το πλαίσιο του Type R είναι ακόμη πιο βελτιωμένο, παίζοντας σημαντικό ρόλο στα δυναμικά χαρακτηριστικά απόκρισης πλαισίου. Επιπλέον ενίσχυση έχει εισαχθεί στο πλαίσιο του πατώματος ακριβώς από πάνω από το κεντρικά τοποθετημένο ρεζερβουάρ, γύρω από τις άνω βάσεις της ανάρτησης, ενώ επιπρόσθετοι δοκοί ασφαλείας στον μπροστινό χώρο του πλαισίου προσδίδουν αυξημένη ακαμψία. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι ένα πλαίσιο το οποίο προσφέρει πιο προβλεπόμενα χαρακτηριστικά σε σχέση με το παλαιό μοντέλο, με επίπεδα απόκρισης και ευστάθειας που είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία. Συγχρόνως, οι ρυθμίσεις των αμορτισέρ προσφέρουν εξαιρετική άνεση κατά την οδήγηση, διατηρώντας τα εξευγενισμένα χαρακτηριστικά του νέου Type R.
Η τολμηρή σχεδίαση του νέου Type R είναι αναμφισβήτητα δογματική. Το επιθετικό αμάξωμα έχει έναν αριθμό από ενσωματωμένα αεροδυναμικά βοηθήματα τα οποία μαζί με το μειωμένο κατά 15 mm ύψος – συγκρινόμενο με τα 5-θυρα και Type S μοντέλα – και τις στάνταρ 7 ακτίνων 18” ζάντες αλουμινίου, είναι μία καθαρή ένδειξη της φύσης του αυτοκινήτου. Το χαμηλό μπροστινό σπόιλερ έχει ενσωματωμένη μία μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα όπως επίσης και τριγωνικά φώτα ομίχλης των οποίων το σχήμα είναι το ίδιο με τις εξατμίσεις στο πίσω μέρος. Υπάρχει μία ευδιάκριτη πίσω αεροτομή στο χρώμα του αμαξώματος η οποία ουσιαστικά χωρίζει το πίσω παρμπρίζ σε αντίθεση με την υπερυψωμένη η οποία μπορεί να τοποθετηθεί στα Civic 5-θυρα και Type S μοντέλα.
Άλλα αναγνωριστικά χαρακτηριστικά είναι εκούσια διακριτικά: τα λογότυπα Type R βρίσκονται στις μπροστινές δαγκάνες φρένων και η γυάλινη μπροστινή μάσκα του Civic Type S έχει αντικατασταθεί με ένα κυψελωτό πλέγμα και το κεντρικό κόκκινο λογότυπο ‘H’.
Το σκαλοπάτι στην είσοδο των θυρών είναι από ανοξείδωτο ατσάλι, το οποίο συμπληρώνεται από το λογότυπο ‘Type R’, μέσα στην καμπίνα, κάτι που αποδεικνύει ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έχει εξελιχθεί για οδηγική απόλαυση. Οι μπροστινοί επιβάτες έχουν καθίσματα τύπου bucket με μεγάλα μαύρα μαξιλάρια από Alcantara με κόκκινες ραφές και κόκκινα κεντρικά μαξιλάρια. Τα δύο πίσω ξεχωριστά καθίσματα επαναλαμβάνουν τον ίδιο συνδυασμό χρώματος. Το πολύ αποδοτικό και όμορφο σχεδιαστικά ταμπλό διπλής ζώνης κοινό για τα υπόλοιπα μοντέλα Civic βρίσκεται και στο Type R, αλλά με κόκκινο φωτιζόμενο καντράν και με μεταλλικά πάνελ εκατέρωθεν του ταχύμετρου. Ο οδηγός απολαμβάνει ένα μαύρο, διάτρητο δερμάτινο τιμόνι με κόκκινες ραφές και κεντρικό λογότυπο ‘H’, ενώ ο ταιριαστός λεβιές ταχυτήτων με το αλουμινένιο τελείωμα έχει μαύρη βάση με κόκκινες ραφές.
Και για επιπλέον μοναδικότητα υπάρχει μία μεταλλική πλακέτα όπου αναγράφεται ο μοναδικός σειριακός αριθμός του αυτοκινήτου ακριβώς μπροστά από τον λεβιέ ταχυτήτων.
Για αυτούς τους πελάτες που θέλουν επιπλέον ευκολία θα υπάρχει διαθέσιμη και μία έκδοση πλήρως εξοπλισμένη. Τα επιπλέον χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν πλευρικούς αερόσακους, cruise control, φώτα ομίχλης εμπρός, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες και διζωνικό κλιματισμό. Ένα εκπληκτικό σύστημα πλοήγησης με λειτουργίες ελέγχου φωνής καθώς και με έλεγχο κυκλοφορίας RDS, θα προσφέρεται στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Λαμβάνοντας υπόψη την φιλοσοφία του Type R, θα υπάρχει διαθέσιμο και ένα πιο ελαφρύ Civic Type R. η αφαίρεση αντικειμένων όπως το ηχοσύστημα, η πίσω εταζέρα, το κάτω κάλυμμα του κινητήρα και τα μονωτικά υλικά θορύβου κατεβάζουν το βάρος κατά 40 kg. Όπως ο προκάτοχός του, το νέο Type R θα έχει ομολογκασιόν για αγώνες (FIA Group N και Group A), πληρώντας μία μεγάλη απαίτηση υπαρχόντων πελατών. Μία μεγάλη γκάμα αγωνιστικών ανταλλακτικών θα είναι διαθέσιμη σε αυτούς για να απολαύσουν πλήρως το πάθος τους.
Όλη η γκάμα των Type R και Type S, θα κατασκευάζονται αποκλειστικά μαζί με το Civic 5-θυρο στην Honda UK Manufacturing Ltd. (HUM) στο Swindon.