ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο μουσείο της Porsche παίρνει την τελική του μορφή

Μία εταιρεία που κατασκευάζει ταχύτατα και συναρπαστικά αυτοκίνητα, με πλούσια αγωνιστική και όχι μόνο εταιρεία, δεν μπορεί να παρά να διαθέτει έναν επιβλητικό χώρο που να περικλείει τις καλύτερες στιγμές της. Όμως, η Porsche φιλοδοξεί να το παρακάνει με το βγαλμένο από το μέλλον νέο της μουσείο, η κατασκευή του οποίο προχωράς με ταχύτητα ανάλογη εκείνης των αυτοκινήτων που θα κοσμούν το εσωτερικό του.

default image

Μία εταιρεία που κατασκευάζει ταχύτατα και συναρπαστικά αυτοκίνητα, με πλούσια αγωνιστική και όχι μόνο εταιρεία, δεν μπορεί να παρά να διαθέτει έναν επιβλητικό χώρο που να περικλείει τις καλύτερες στιγμές της. Όμως, η Porsche φιλοδοξεί να το παρακάνει με το βγαλμένο από το μέλλον νέο της μουσείο, η κατασκευή του οποίο προχωράς με ταχύτητα ανάλογη εκείνης των αυτοκινήτων που θα κοσμούν το εσωτερικό του.

“Πρόκειται για το πιο εντυπωσιακό κατασκευαστικό έργο στην ιστορία της Εταιρείας μας”, δήλωσε ο Anton Hunger, υπεύθυνος Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων της Porsche, και επίσης υπεύθυνος για το έργο του μουσείου. Ο σκελετός στα δύο υπόγεια και τον πρώτο όροφο έχει πλέον ολοκληρωθεί. Οι εργασίες στον δεύτερο όροφο και τις τρεις σκυρόδετες κυλινδρικές κολώνες στήριξης, οι οποίες θα αποτελέσουν και το φέροντα οργανισμό για το δυναμικά σχεδιασμένο και φαινομενικά αιωρούμενο κεντρικό τμήμα των εκθεμάτων, προχωρούν επίσης με γρήγορους ρυθμούς. Στο έργο έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί συνολικά περίπου 21.000 κ. εκ. σκυροδέματος και 4.000 τόνοι οπλισμού.

“Το νέο μουσείο θα είναι η επαγγελματική ταυτότητα της Porsche στο Zuffenhausen και θα αντιπροσωπεύει το προφίλ της εταιρείας τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά”, σχολίασε ο κ. Hunger, τονίζοντας τη σημασία του έργου για την Porsche. Ολόκληρη η ιστορική και σύγχρονη γνώση της Porsche θα είναι συγκεντρωμένη σε έναν χώρο, με έκταση που θα φτάνει τα 21.000 τ.μ. περίπου. Ο κ. Hunger εκτιμά ότι το κτίριο θα ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2008.

Παράλληλα με τις εργασίες στο εργοτάξιο, ο σχεδιασμός της έκθεσης και η προετοιμασία των εκθεμάτων επίσης προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς. Η Christina Becker, υπεύθυνη για το έργο του νέου μουσείου, σχολίασε: “Η έκθεση θα είναι αφιερωμένη στην εποχή του Καθηγητή Professor Ferdinand Porsche και των έργων του, παρουσιάζοντας σε έναν ενιαίο χώρο τη σχεδιαστική του πορεία από το 1900 έως το 1948. Άμεσα συνυφασμένη με την πορεία αυτή, που αποτελεί το βασικό θέμα της έκθεσης, είναι και η ιστορική εξέλιξη των σπορ αυτοκινήτων Porsche, τα οποία θα εκτίθενται και θα συνοδεύονται από πιο εξειδικευμένα εκθέματα που έχουν ειδική σημασία για την ιστορία και τη φιλοσοφία της Εταιρείας”.

Ταυτόχρονα, η Porsche θα ακολουθήσει και τη δοκιμασμένη φιλοσοφία των “κυλιόμενων εκθεμάτων”. “Σε τακτική βάση θα εναλλάσσουμε τα 80 οχήματα του νέου μουσείου με άλλα αγωνιστικά και σπορ αυτοκίνητα της γκάμας μας”, ανακοίνωσε ο Klaus Bischof, διευθυντής του μουσείου της Porsche. Τα περισσότερα εκθέματα θα μπορούν επιπλέον να οδηγηθούνε και να παρουσιαστούνε σε εξωτερικές εκδηλώσεις. “Έτσι, τα αγωνιστικά και σπορ αυτοκίνητά μας θα εκθέτονται σκόπιμα στο μουσείο”, συνεχίζει ο κ. Bischof, “ώστε να εμπνέουν τον επισκέπτη με τη γνησιότητά τους”. Αυτή τη στιγμή προετοιμάζονται ή επισκευάζονται διάφορα μοντέλα που θα εκτεθούν στο νέο μουσείο για πρώτη φορά, όπως η Porsche 909 Bergspyder, ένα μοντέλο που πρωτοπόρησε με την ελαφριά του κατασκευή και πλέον θα μπορεί και πάλι να οδηγηθεί για πρώτη φορά από το 1968.

Για τις εργασίες αυτές κατασκευάζεται στο νέο μουσείο ένα ειδικό συνεργείο, όπου οι επισκέπτες θα μπορούν να βλέπουν τις εργασίες αποκατάστασης των πολυτελών σπορ αυτοκινήτων. Στο μέλλον, το συνεργείο αυτό δεν θα αναλαμβάνει μόνο την αποκατάσταση και επισκευή εκθεμάτων του μουσείου, αλλά θα ασχολείται και με ιστορικά οχήματα Porsche των πελατών της εταιρείας. Επιπλέον, το νέο μουσείο θα φιλοξενεί και το αρχείο της Porsche. Εκτός από ένα εστιατόριο και ένα καφέ-μπαρ στο φουαγιέ, θα υπάρχει και αίθουσα συνεδρίων στον τελευταίο όροφο, καθώς και ένα αποκλειστικής χρήσης εστιατόριο που θα λειτουργεί ανεξάρτητα από το μουσείο και θα διατίθεται για εκδηλώσεις τρίτων.

Αρχικά, 170 αρχιτεκτονικά γραφεία από ολόκληρη την Ευρώπη εξεδήλωσαν τον ενδιαφέρον τους για την κατασκευή του νέου μουσείου στην Porsche-Platz. Η Εταιρεία κάλεσε δέκα από αυτά να υποβάλουν προσφορές, και από το σχετικό διαγωνισμό επελέγη το Φεβρουάριο του 2005 το γραφείο Delugan Meissl από τη Βιέννη. Μόλις οι τοπικές αρχές της Στουτγάρδης χορήγησαν τις σχετικές άδειες ανέγερσης για το φιλόδοξο αυτό έργο μερικούς μήνες αργότερα, άρχισε αμέσως η κατασκευή τον Οκτώβριο του 2005.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ