XC60 – To μέλλον της Volvo
Το πρωτότυπο Volvo XC60 βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, ενσωματώνοντας τόσο την απαράμιλλη στιβαρότητα και ευελιξία της σειράς XC όσο και τον χαρισματικό σπορ χαρακτήρα ενός κουπέ.
Το πρωτότυπο Volvo XC60 βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, ενσωματώνοντας τόσο την απαράμιλλη στιβαρότητα και ευελιξία της σειράς XC όσο και τον χαρισματικό σπορ χαρακτήρα ενός κουπέ.
«Θα μπορούσε να πει κανείς ότι αυτό θα είναι μάλλον το επόμενο αυτοκίνητο ενός κατόχου του C30. Εξίσου σπορ αλλά και συναρπαστικό, αλλά πολύ πιο ικανό. Αυτό το πρωτότυπο αυτοκίνητο δίνει μια σαφή ένδειξη πώς θα είναι το πραγματικό XC60», λέει ο Fredrik Arp, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars. Το νέο Volvo XC60 σχεδιάζεται να βγει στις εκθέσεις στις αρχές του 2009.
Το πρωτότυπο μοντέλο δείχνει ότι το πρόγραμμα XC60 της Volvo Cars είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό στην κατηγορία που αποτελεί σήμερα την πιο σκληρή και ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά στον κόσμο του αυτοκινήτου – την κατηγορία των μικρών πολυτελών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου (SUV). Σήμερα δεν υπάρχουν παρά ελάχιστα μοντέλα σε αυτή την κατηγορία, αλλά τα αμέσως επόμενα χρόνια, οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τουλάχιστον δέκα. Μεταξύ του 2007 και του 2009, ο όγκος των πωλήσεων αυτής της κατηγορίας αναμένεται να αυξηθεί κατά 75%, φτάνοντας τα 443.000 αυτοκίνητα.
«Οι δυνατότητες που ανοίγονται εδώ είναι μεγάλες και αυτό το πρωτότυπο δείχνει ότι μπορούμε αλλά και τολμάμε πραγματικά να κάνουμε τη γκάμα μας πιο σπορ και πιο δυναμική, διατηρώντας πάντα την πρωτοκαθεδρία μας όσον αφορά την ασφάλεια. Οι τεχνολογικές λύσεις για την αποφυγή συγκρούσεων με μικρή ταχύτητα αντιπροσωπεύουν μια μεγάλη τομή. Αποκαλούμε αυτό το σύστημα City Safety», εξηγεί ο Fredrik Arp.
Αυτόματο φρενάρισμα
Αν το προπορευόμενο όχημα φρενάρει απότομα και το City Safety ανιχνεύσει ότι υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, προφορτίζει τα φρένα βοηθώντας τον οδηγό να αποφύγει ενδεχόμενο ατύχημα. Αν, όμως, το σύστημα ανιχνεύσει ότι η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, το αυτοκίνητο φρενάρει αυτόματα. Το City Safety λειτουργεί σε ταχύτητες έως 30 χιλιόμετρα την ώρα. Αν η διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα είναι κάτω από 15 χιλιόμετρα την ώρα, το σύστημα μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει εντελώς τη σύγκρουση. Αν η διαφορά ταχύτητας είναι μεταξύ 15 και 30 χιλιόμετρα την ώρα, το σύστημα προσπαθεί να μειώσει όσο το δυνατόν ταχύτητα πριν από τη σύγκρουση.
Από σχεδιαστική άποψη, το πρωτότυπο XC60 είναι μια τολμηρή δημιουργία, ένα κράμα των καλύτερων στοιχείων από δύο ξεχωριστούς, δυναμικούς τύπους αυτοκινήτου. Από τη μέση και κάτω, η απαράμιλλη και αδιαφιλονίκητη στιβαρότητα της σειράς XC ανεβάζουν το αυτοκίνητο, δίνοντάς του ένα ξεχωριστό παράστημα με μεγάλη εδαφική ανοχή χάρη στις μεγάλες ζάντες. Από τη μέση και πάνω, οι κομψές γραμμές διαγράφουν το προφίλ και τον σπορ χαρισματικό χαρακτήρα ενός κομψού κουπέ.
Η σχεδίαση του εσωτερικού του πρωτοτύπου XC60 είναι τουλάχιστον εξίσου τολμηρή όσο και η εξωτερική του σχεδίαση. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τον πίνακα οργάνων και την κεντρική κονσόλα, σε συνδυασμό με τα οπτικά αιωρούμενα εμπρός και πίσω καθίσματα. “Αυτό το πρωτότυπο αυτοκίνητο δίνει μια σαφή ένδειξη πώς θα είναι το πραγματικό XC60, αλλά δίνει και μια πρώτη γεύση της γραμμής των μελλοντικών μοντέλων της Volvo. Με πιο ανάγλυφη όψη, τα αυτοκίνητά μας θα είναι πιο εξωστρεφή και πιο ελκυστικά εμφανισιακά. Αν μπορούμε να πούμε ότι ένα Volvo αναγνωρίζεται από τα 50 μέτρα, θα ήθελα στο μέλλον ο κόσμος να το αναγνωρίζει αμέσως από διπλάσια απόσταση”, λέει ο Steve Mattin, Διευθυντής Σχεδίασης της Volvo Cars.
Παραδόσεις στους πελάτες στις αρχές του 2009
Με το πρωτότυπο XC60, η Volvo Cars ανακοινώνει ότι η οικογένεια XC, η οποία προς το παρόν περιλαμβάνει τα XC70 και XC90, θα επεκταθεί στις αρχές του 2009. Όπως και τα δύο σημερινά μοντέλα στη γκάμα XC, το Volvo XC60 βασίζεται στην τεχνολογία των επιβατικών αυτοκινήτων, κάτι που κάνει εφικτό τον συνδυασμό της στιβαρότητας και της εκτός δρόμου ικανότητας με τη δυναμική και απολαυστική οδήγηση. «Θα ήθελα να τονίσω ότι με το πρόγραμμα του XC60, όπως και του C30, απευθυνόμαστε κυρίως στον τρόπο ζωής και όχι τόσο στην ηλικία. Διευρύνουμε τη γκάμα των μοντέλων μας για να προσελκύσουμε κυρίως περισσότερους πελάτες με έναν δραστήριο, αστικό τρόπο ζωής. Το XC60 θα είναι εξίσου σημαντικό με το C30 για την προγραμματισμένη αύξηση του όγκου των πωλήσεών μας», λέει ο Fredrik Arp.