X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

Χρυσάφι στον 'αέρα' για να παίξουν οι ομάδες στην Ευρωλίγκα

Περίπου 700.000-800.000 ευρώ θα χρειαστεί μια ομάδα της Ευρωλίγκας που δεν διαθέτει ιδιόκτητο αεροπλάνο για να κάνει τις μετακινήσεις της μέσα στη σεζόν. Όλη η χρονιά στο μικροσκόπιο στην τηλεδιάσκεψη της Πέμπτης. Ο κόσμος στα ματς της Ζαλγκίρις κι οι Έλληνες ρέφερι σε ματς Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού ΟΠΑΠ!

Τα ταξίδια για Πρίντεζη-Παπανικολάου και τους υπόλοιπους παίκτες του Ολυμπιακού στην Ευρωλίγκα θα στοιχίσουν πολλές χιλιάδες ευρώ στον Ολυμπιακό EUROKINISSI SPORTS/ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η τηλεδιάσκεψη των μετόχων της Ευρωλίγκας που γίνεται την Πέμπτη θα προσπαθήσει να δώσει απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα που προκύπτουν 20 μέρες πριν από το τζάμπολ της διοργάνωσης. Πολλά απ' αυτά είχε καταγράψει η Νίκη Μπάκουλη πριν από λίγες μέρες στο Contra.gr. Η διοργανώτρια αρχή έχει στείλει ήδη στις ομάδες τις σκέψεις της για όλα τα πρωτόκολλα που πρέπει να ακολουθηθούν, ώστε να υπάρξει η καλύτερη δυνατή θωράκιση απέναντι στην πανδημία του κορονοϊού, παρόλα αυτά μένουν πολλά πράγματα να ξεκαθαρίσουν και να μπουν σε μια σειρά, ώστε μετά το τζάμπολ της 1ης Οκτωβρίου να υπάρξει και ομαλή συνέχεια.

Από το Τελ Αβίβ, ο δημοσιογράφος Αράλ Γουάισμπεργκ αποκάλυψε ότι η Ευρωλίγκα ζητάει υπεύθυνο Covid-19 σε κάθε ομάδα, ενώ απαιτεί και εβδομαδιαία τεστ παικτών και τεχνικού επιτελείου. Ο Ισραηλινός δημοσιογράφος άφησε να αιωρείται το ενδεχόμενο καθυστέρησης της έναρξης της περιόδου. Κάτι τέτοιο δεν φαίνεται, αυτήν τη στιγμή, να συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες, καθώς η πρόθεση της Ευρωλίγκας είναι να ξεκινήσει κανονικά, όπως έχει προγραμματιστεί (1/10). Λέγεται ότι υπέρ της αναβολής της πρεμιέρας τάσσεται η Μακάμπι, λόγω της έξαρσης της πανδημίας στο Ισραήλ και της αναγκαστικής διεξαγωγής των αγώνων της με άδειες εξέδρες.

Η Μακάμπι καταλαβαίνει ότι όση πίεση κι αν ασκήσει στις ισραηλινές αρχές στη δεδομένη στιγμή είναι απίθανο να της επιτρέψουν να έχει ένα ποσοστό θεατών στο γήπεδό της, όπως για παράδειγμα έχει πετύχει η Ζαλγκίρις, οι αγώνες της οποίας θα διεξάγονται σε πρώτη φάση με το 50% της χωρητικότητας στη 'Ζαλγκίριο Αρένα' (7.000, δηλαδή)! Κατά σύμπτωση, αυτές οι δυο ομάδες είναι που έχουν άμεση εξάρτηση του μπάτζετ κάθε χρονιάς με την προσέλευση του κόσμου. Θα ήθελαν στη Μακάμπι μια αναβολή, ώστε σε μια ενδεχόμενη βελτίωση της κατάστασης, να πετύχουν κι ένα άνοιγμα του γηπέδου τους. Το να έχουμε αναβολή στην κανονική έναρξη της Ευρωλίγκας μοιάζει πολύ μακρινό σενάριο, αφού δεν υπάρχουν άλλες ομάδες οι οποίες να συμφωνούν σε μετάθεση της ημερομηνίας του τζάμπολ.

Πρόβλημα οι μετακινήσεις

Όπως είχε σημειώσει το Contra.gr, το μεγάλο πρόβλημα αυτήν τη στιγμή στην Ευρωλίγκα είναι οι μετακινήσεις των ομάδων. Οι περίπλοκοι και διαφορετικοί ανά χώρα κανόνες κίνησης των αεροπλάνων λόγω κορωνοϊόύ δημιουργούν μια σύγχυση. Κάποιες πόλεις έχουν αποκλειστεί από αεροπορική πρόσβαση, κάποιες άλλες δεν συνδέονται μεταξύ τους, ενώ τα υγειονομικά πρωτόκολλα απαιτούν τεστ 72 ωρών, ακόμη και καραντίνα όσων έρχονται από συγκεκριμένες χώρες.

Προφανώς, δεν θα εμπλέκονται όλα αυτά για τους αγώνες της Ευρωλίγκας, παρόλα αυτά δεν μπορεί κανείς να μην εντοπίσει το πρόβλημα, το οποίο άλλωστε είναι υπαρκτό. Ο Παναθηναϊκός ΟΠΑΠ, για παράδειγμα, ανακοίνωσε ότι δεν μπορεί να μεταβεί στη Μόσχα για το 'Gomelski Cup', λόγω των περιορισμών που υφίστανται αυτήν τη στιγμή από και προς τη Ρωσία. Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι η Ελλάδα μπορεί να δεχθεί καθημερινά 500 πολίτες προερχόμενους από ρωσικό έδαφος, οι οποίοι θα είναι εφοδιασμένοι με τεστ Covid-19 72 ωρών.

Για να έχετε και μια συνολική εικόνα, μέχρι 15 Σεπτεμβρίου απαγορεύονται πτήσεις από την Αθήνα σε Βαρκελώνη και Κωνσταντινούπολη. Φυσικά, αν οι ομάδες θέλουν να μετακινούνται με πτήσεις της γραμμής, θα μπλέξουν άσχημα. Γι' αυτό κι οι περισσότερες έχουν αποφασίσει ήδη να κάνουν όλα τα ταξίδια τους με πτήσεις τσάρτερ, οι οποίες δεν υπόκεινται σε όλους τους περιορισμούς που ισχύουν για τις αεροπορικές εταιρείες και τις μαζικές μεταφορές. Άλλωστε, στην καραντίνα, για τους πλούσιους Ρώσους ή Αμερικανούς (ή πολίτες άλλων εθνικοτήτων) η ναύλωση ιδιωτικών αεροπλάνων ήταν ο τρόπος για να βρεθούν εκεί όπου ήθελαν. Αρκεί, βέβαια, να είχαν τα χρήματα να πληρώσουν το αντίτιμο.

Τα λεφτά για τα τσάρτερ

Σύμφωνα με πληροφορίες, το 90% των ομάδων θα κινηθεί φέτος με πτήσεις τσάρτερ. Ορισμένες όπως η Ρεάλ, η Μακάμπι, η ΤΣΣΚΑ κι η Ζαλγκίρις έχουν αεροπλάνα ή συμφωνίες με ιδιωτικές εταιρείες που μεταφέρουν τις αποστολές τους όπου θέλουν. Στον χορό αναμένεται να μπουν κι οι υπόλοιπες, ώστε να εξασφαλιστεί όσο το δυνατόν πιο ομαλά οι μετακινήσεις τους μέσα στη χρονιά.

Μια πτήση τσάρτερ στοιχίζει 50.000-60.000 ευρώ, μπορεί και περισσότερα. Η συγκυρία του κορονοϊού λέει ότι οι εταιρείες ενδεχομένως να δεχθούν μια καλή συμφωνία με μια ομάδα της Euroleague, ρίχνοντας τις τιμές, από τη στιγμή που πολλά από τα αεροσκάφη τους είναι προσγειωμένα. Κάπως έτσι σκέφτονται και τα κλαμπ της Ευρωλίγκας, που έτσι κι αλλιώς μέσα στη χρονιά πληρώνουν πτήσεις τσάρτερ για να πάνε σε μακρινούς προορισμούς (Κάουνας, Μόσχα, Αγία Πετρούπολη κλπ). Τώρα θα πληρώσουν και για τα υπόλοιπα. Κάθε ομάδα θα κάνει από 14 μέχρι 17 ταξίδια μέσα στη χρονιά, για να καλύψει τις εκτός έδρας υποχρεώσεις της. Θα χρειαστεί περίπου 700.000-800.000 ευρώ. Ένα συμβόλαιο πολύ καλού παίκτη, δηλαδή. Το ότι οι Turkish Airlnes είναι χορηγός της διοργάνωσης μοιάζει με ειρωνεία, αφού δεν έχει γίνει (τουλάχιστον μέχρι τώρα) κάποια κίνηση για βοήθεια προς τις ομάδες που ενδεχομένως να έχουν πρόβλημα.

Παρ' όλα αυτα, αν για λόγους εθνικών περιορισμών ένα ματς δεν μπορεί να διεξαχθεί, η Ευρωλίγκα (στο πρωτόκολλό της) προκρίνει ως υπεύθυνη τη γηπεδούχο ομάδα, η οποία σε αυτήν την περίπτωση υποχρεούται να βρει ουδέτερη έδρα για να γίνει το ματς!

Τι θα γίνει με τα κρούσματα

Περισσότερα θα συζητηθούν στην τηλεδιάσκεψη των μετόχων με τον Τζόρντι Μπερτομέου και τους συνεργάτες του. Και θα απαντηθούν, βεβαίως, τι σκέφτεται η Ευρωλίγκα για τις περιπτώσεις που υπάρχουν κρούσματα Covid-19 στις ομάδες, εν μέσω της κανονικής περιόδου. Υπάρχουν τα πρωτόκολλα κάθε χώρας, για το πώς αντιμετωπίζονται στις ομάδες, ωστόσο για την τύχη των αγώνων αποφασίζει η διοργανώτρια αρχή. Θα αναβάλλονται οι αγώνες; Αν ναι, πότε θα διεξάγονται, ειδικά σε ένα πιεσμένο πρόγραμμα όπως αυτό της Ευρωλίγκας; Η UEFA, για τις περιπτώσεις που τα κρούσματα καθιστούν αδύνατη τη συμμετοχή μιας ομάδας σε συγκεκριμένο αγώνα, αποφάσισε ότι τα ματς κατακυρώνονται στον αντίπαλο. Θα ισχύσει κάτι τέτοιο και στην Ευρωλίγκα;

Σημειώστε ακόμη ότι έχει δοθεί ήδη οδηγία στους διαιτητές ότι μπορούν να καλύψουν εγχώριους αγώνες, με συμμετοχή δηλαδή των ομάδων των χωρών τους, σε περίπτωση που είναι αδύνατη η άφιξη των ξένων ρέφερι που έχουν οριστεί για τα ματς. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να δούμε έναν (ή και περισσότερους) από τους 5 Έλληνες διαιτητές (Χρήστος Χριστοδούλου, Σπύρος Γκόντας, Ηλίας Κορομηλάς, Γιάννης Φούφης, Βάσω Τσαρούχα) σε αγώνες Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού ΟΠΑΠ (ή και στις μεταξύ τους μονομαχίες). Θυμίζουμε, βέβαια, ότι οι 3 (Χριστοδούλου, Γκόντας και Φούφης) δεν σφυρίζουν στο ελληνικό πρωτάθλημα!

Γιατί πήγε το Final Four τέλος Μαΐου

Όλα αυτά, την ώρα που η Ευρωλίγκα αποφάσισε το αναμενόμενο: να γίνει το Final Four της φετινής περιπετειώδους, όπως αναμένεται, χρονιάς στην Κολωνία. Εκεί, δηλαδή, που θα γινόταν και φέτος, αν δεν ακυρωνόταν όλη η εξέλιξη της λίγκας. Δεν είναι τυχαίο ότι η Ευρωλίγκα πάει το Final Four τέλος Μαΐου, ενώ συνήθως το έκανε στο πρώτο 15ήμερο. Με βάση τον προγραμματισμό, η κανονική περίοδος τελειώνει 8 Απριλίου. Το ότι το Final Four γίνεται σχεδόν δυο μήνες μετά (28-30 Μαΐου), δεν οφείλεται μόνο στο διάστημα που χρειάζεται να διεξαχθούν τα πλέι-οφ και να γίνει η προετοιμασία για την Κολωνία. Υπολογίζονται και κάποιες μέρες που θα χρειαστούν σε περίπτωση έκτακτων αναγκών που μπορούν να προκύψουν μέσα στη σεζόν.


24MEDIA NETWORK