Πώς θα κάνεις γυμναστική με τον καύσωνα

Δεν υπάρχει λόγος να σταματήσεις τη γυμναστική σου, με καύσωνα ή χωρίς. Η παρακάτω λίστα είναι ένα σκονάκι για τις πιο ζεστές μέρες του χρόνου.

Πώς θα κάνεις γυμναστική με τον καύσωνα
123RF

Δεν είναι ποτέ εύκολο να γυμναστείς όταν έξω έχει καύσωνα. Σε τέτοιες συνθήκες, το πρώτο που πάει περίπατο, είναι η θέληση και ύστερα ακολουθούν οι σωματικές αντοχές, την ίδια στιγμή που το ίδιο το μυαλό, σχεδόν σατανικά σε προστάζει να το ζήσεις αυτό το καλοκαίρι, με ποτά, βόλτες, κραιπάλες και ότι άλλο τραβάει η ψυχή σου. 

Δεν είναι ποτέ εύκολο να γυμναστείς όταν έξω έχει καύσωνα, τη στιγμή που είσαι βέβαιος ότι τα βράδια σου έχουν κάτι από την ταινία 'Body Heat' και η ζωή σου κυλάει όπως αυτή του πρωταγωνιστή Νεντ Ρασιν, όταν γνωρίζει τον χαρακτήρα που ερμηνεύει η Κάθλιν Τέρνερ. Δεν είναι εύκολο, όπως έχεις ήδη διαπιστώσει. Αλλά μπορεί να γίνει. Παραπάνω απαριθμούμε μερικά ασφαλή τρικ για σίγουρη επιτυχία.

Χωρίς νερό (δεν) μπορώ

Συγχώρεσε με γι' αυτό τον μεσότιτλο με επιρροές από γνωστό ελαφρολαϊκό τραγούδι. Όμως θαρρώ πως αυτή η λαϊκοπόπ αναφορά λειτούργησε εμφατικά για να σαφές ότι η γυμναστική το καλοκαίρι απαιτεί ΠΟΛΥ, ΠΟΛΥ νερό πριν ξεκινήσεις την προπόνηση και όχι μόνο. Ακούγεται αυτονόητο πως όταν χάνεις τεράστιες ποσότητες νερού από το σώμα σου λόγω του ιδρώτα, απαιτείται να τις αναπληρώσεις. Συχνά πάντως, στην ένταση του εκάστοτε ασκησιολογίου, η συνήθεια του νερού παραγκωνίζεται. Σε κάθε περίπτωση, ο γυμναστής σου θα επιβεβαιώσει ότι περίπου 1,5 ώρα πριν από κάθε προπόνηση, είναι απαραίτητο να έχεις καταναλώσει τουλάχιστον 0,7 λίτρα νερού και να καταναλώνεις τουλάχιστον 200 ml νερού κάθε 15-20 λεπτά άσκησης.

Πετσέτα, αυτός ο σύμμαχος

Ναι, ξέρω μπορεί να σε εκνευρίζει αυτή η στερεότυπη εικόνα του αθλητή με τη λευκή πετσέτα γύρω από το λαιμό, που θυμίζει ένδοξες εποχές Τζον Τραβόλτα και προθέρμανση πριν από το 'Πυρετός το Σαββατόβραδο'. Όμως μια βαμβακερή πετσέτα προσώπου, στραγγισμένη με λίγο δροσερό νερό πάνω της, κατευθείαν πάνω στους καρπούς ή στο λαιμό σου, μπορεί αμέσως να σε ανακουφίσει. Μια χαμηλότερη θερμοκρασία στο αίμα των χεριών ή του λαιμού σου, σε δροσίζει και πυροδοτεί ένα άμεσο 'reset' στην κυκλοφορία του αίματος στον οργανισμό σου. Πιο απλά, όταν είσαι δροσερός, γυμνάζεται και πιο εύκολα. Το ευχαριστιέσαι περισσότερο.

Πάμε παραλία;

Δεν είναι μόνο η δροσιά του να γυμνάζεσαι και να σε χτυπάει η αρμύρα του θαλασσινού νερού. Όταν γυμναζόμαστε σε κάποιο γήπεδο αλάνας ή ακόμα και σε κάποιο κλειστό γυμναστήριο, το σώμα μας είναι πιθανό να ταλαιπωρηθεί έντονα από κάποιες άγαρμπες συγκρούσεις ή πτώσεις, ακόμα και τραβήγματα μυών, ύστερα από κάποια απαιτητική άσκηση. Η γυμναστική στην παραλία, περιορίζει τον κίνδυνο συγκρούσεων/πτώσεων και παράλληλα, μια αμμώδης επιφάνεια απαιτεί μεγαλύτερη ένταση στην εκτέλεση των ασκήσεων, αυξάνοντας συνολικά τον βαθμό δυσκολίας του ασκησιολογίου.

Η παγίδα των ηλεκτρολυτών

Ο ηλεκτρολύτης φαινομενικά, αποτελεί σύμμαχο του αθλητή,καθώς τον βοηθάει να 'ακούσει τη δίψα του' όπως έλεγε και μια παλιά διαφήμιση και να επανέλθει στην άσκηση με περισσότερη ενέργεια. Αλλά τους καλοκαιρινούς μήνες, σύμφωνα με τον Τζόζεφ Χόλντερ, γυμναστή- συνεργάτη της Nike είναι προτιμότερο να αφήνουμε στην άκρη ζαχαρούχους ηλεκτρολύτες που κυκλοφορούν στο εμπόριο (τύπου Gatorade) για την αναπλήρωση της χαμένης ενέργειας. Αντίθετα, είναι προτιμότερο να δίνουμε έμφαση σε μια καλή διατροφή μετά την προπόνηση, έναν ισορροπημένο συνδυασμό πρωτεΐνης-υδατανθράκων, ώστε να υπάρξει εκ νέου απόθεμα γλυκογόνων στον οργανισμό.

Σχεδόν γυμνός

Άνετα, φωτεινά χρώματα, ρούχα που 'αναπνέουν', χωρίς βαριά υφάσματα. Με άλλα λόγια, να αγαπάς τα σορτς και τα αμάνικα σου και να τα εμπιστεύεσαι ευλαβικά. Οτιδήποτε καλύπτει τον αστράγαλο και τους καρπούς, μπορεί να φωλιάσει σε χειμερία νάρκη στη ντουλάπα σου. 

Μη μείνεις άστεγος

Ο κλιματισμός είναι μια θεϊκή εφεύρεση, είναι ο σύμμαχος των ανθρώπων που δεν εγκαταλείπουν τα βάρη τους όταν η θερμοκρασία χτυπήσει 35άρι. Το καταλαβαίνω πως ο καθένας έχει τα δικά του μπάτζετ και η πληρωμή ενός καλού γυμναστηρίου μπορεί να υπερβαίνει το δικό σου. Είναι όμως πάντα προτιμότερο να βρίσκεσαι υπό την επίβλεψη ενός γυμναστή και σε κλιματιζόμενο χώρο, από το να 'παλεύεις' με το λιοπύρι κάποιας αστικής περιοχής.

'Πολλή γυμναστική' δεν είναι πάντα 'καλή γυμναστική'

Η έντονη αερόβια άσκηση δεν είναι το καλύτερο για τους καλοκαιρινούς μήνες, μπορεί να σε διαλύσει. Σε περίπτωση όμως, που δεν έχεις κοιμηθεί καλά, ακόμα και ένα ασκησιολόγιο ελαφρών βαρών μπορεί να σε ζορίσει. (Μεταξύ μας, οποιαδήποτε άσκηση μπορεί να σε γονατίσει αν δεν έχεις κοιμηθεί καλά). Σε συνθήκες έντονης ζέστης, μια προπόνηση που εντάσσεται στην κατηγορία High-Intensity Interval Training, δηλαδή με σύντομες, έντονες εκρήξεις και συχνά διαλείμματα, θα σε βοηθήσει να έχεις μέγιστη απόδοση, σε συντομότερο χρονικό διάστημα (10-30 λεπτά σύνολο).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ