Πρόσεχε τα γόνατά σου: Τα λάθη που πρέπει να αποφύγεις

Τα γόνατα μπορούν να τραυματιστούν από κάποια συχνά λάθη που γίνονται κατά τη διάρκεια μιας άσκησης. Η προσοχή είναι απαραίτητη σε αυτές τις περιπτώσεις.

Πρόσεχε τα γόνατά σου: Τα λάθη που πρέπει να αποφύγεις
CONTRA.GR / ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΓΙΑΪΤΖΟΓΛΟΥ – WATKINSON

Αν κάνεις μια έρευνα σε ασκούμενους, ρωτώντας τους πιο είναι εκείνο το μέρος του σώματος το οποίο τραυματίζεται ή στο οποίο αισθάνεστε ενοχλήσεις πιο συχνά, τότε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό θα σου απαντήσει ότι είναι η άρθρωση των γονάτων. Το αποτέλεσμα είναι απόλυτα λογικό, αν κάποιος ρίξει μια ματιά στην τεχνική που αρκετοί εκτελούν τις ασκήσεις για τα πόδια.

Σοβαρά λάθη στην τεχνική αποφέρουν τους τραυματισμούς. Τα λάθη έχουν τις παρακάτω εξηγήσεις. Είτε κακή κατανόηση της τεχνικής από τον ασκούμενο χωρίς  διόρθωση από τον γυμναστή είτε κακή αντίληψη της τεχνικής της άσκησης από τον γυμναστή. Ο πιο πιθανός λόγος, όμως, ίσως να είναι άλλος. Προκειμένου να σηκώσει ο ασκούμενος πολλά κιλά, το κάνει εις βάρος της τεχνικής, καταστρέφοντας έτσι τα γόνατά του. Παρακάτω σου παρουσιάζουμε τα σοβαρότερα λάθη.

Λάθος 1

Τα γόνατα φεύγουν πιο μπροστά από τα δάχτυλα των ποδιών

Τα καθίσματα είναι η πιο συνηθισμένη άσκηση για τα πόδια. Οι επαναλήψεις είναι πολλές. Αν την εκτελείς λάθος, τότε τραυματίζεις με αργό ρυθμό τα γόνατά σου. Το λάθος που κάνουν οι πιο πολλοί είναι ότι ρίχνουν το βάρος εμπρός, επιφορτίζοντας έτσι την άρθρωση.

.  31  2019.



: Contra.gr /    Watkinson
CONTRA.GR / ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΓΙΑΪΤΖΟΓΛΟΥ – WATKINSON

Σωστό

Για να το κάνεις σωστά, πρέπει να ρίχνεις το βάρος προς τα πίσω φέρνοντας τα ισχία και τους γλουτούς πίσω, σαν να θέλεις να καθίσεις σε μια καρέκλα. Έτσι, αποφορτίζεις τα γόνατά σου.

.  31  2019.



: Contra.gr /    Watkinson
CONTRA.GR / ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΓΙΑΪΤΖΟΓΛΟΥ – WATKINSON

Λάθος 2

Προσγείωση στο άλμα

Τα άλματα είναι μια φυσιολογική κίνηση του ανθρώπου. Πρέπει, όμως, να την κάνεις σωστά. Το λάθος που γίνεται πιο συχνά είναι ότι κατά την προσγείωση δεν λυγίζεις αρκετά τα πόδια, ώστε να αποφορτίσεις την ένταση από τα γόνατα και αυτό που γίνεται είναι ότι προσγειώνεσαι με σχεδόν τεντωμένα πόδια. Λάθος που μπορεί να αποβεί μοιραίο για τα γόνατά σου.

Σωστό

Όταν εκτελείς ένα άλμα, πρέπει να προσέξεις στην προσγείωση να λυγίζεις τα πόδια με το που ακουμπάς το έδαφος. Έτσι, η ένταση πάει στους μύες και όχι στην άρθρωση του γονάτου.

Ασκήσεις για ενδυνάμωση

Αν νιώθεις ενόχληση στα γόνατα, κάνε τις παρακάτω ασκήσεις για να αρχίσεις να τα δυναμώνεις, χωρίς να τα επιβαρύνεις.

1. ΙΣΟΜΕΤΡΙΚΟ ΚΑΘΙΣΜΑ

Τοποθέτησε μια ελβετική μπάλα στον τοίχο και ακούμπησε την πλάτη σου. Κάνε ένα ημικάθισμα και μείνε εκεί για 20-30 δευτερόλεπτα. Κάνε 5 σετ.

.  31  2019.



: Contra.gr /    Watkinson
CONTRA.GR / ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΓΙΑΪΤΖΟΓΛΟΥ – WATKINSON

2. ΙΣΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΑΡΣΕΙΣ ΘΑΝΑΤΟΥ ΣΕ ΕΝΑ ΠΟΔΙ

Μείνε σε ισορροπία στο ένα πόδι και φέρε τον κορμό όσο πιο πολύ μπορείς παράλληλα στο έδαφος. Σφίξε όλο το κορμί σου. Μείνε εκεί για 20 δευτερόλεπτα. Κάνε 4-5 σετ σε κάθε πόδι.

.  31  2019.



: Contra.gr /    Watkinson
CONTRA.GR / ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΓΙΑΪΤΖΟΓΛΟΥ – WATKINSON

Ευχαριστούμε για τη φιλοξενία το Studio Γυμναστικής, MELTDOWN FITNESS HOUSE (Λεωφόρο Κύπρου 172, Αργυρούπολη, τηλ:6944691723).

Αν θες να μάθεις καινούργιες ασκήσεις και να αναβαθμίσεις την προπόνηση σου, βρες τον Βαγγέλη Πολυμερόπουλο στο Instagram @vpolimero.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ