To 'παράθυρο της ευκαιρίας' είναι η ευκαιρία σου να φτιάξεις σώμα

Όταν κάνεις μια προπόνηση, συμβαίνουν πράγματα στον οργανισμό σου, τα οποία μπορείς να τακτοποιήσεις μόνο στα επόμενα 40 λεπτά από το τέλος της εκγύμνασης. Έλα να μιλήσουμε για το opportunity window.

To 'παράθυρο της ευκαιρίας' είναι η ευκαιρία σου να φτιάξεις σώμα
123RF.COM

Πηγαίνεις στο γυμναστήριο, δίνεις ό,τι έχεις, ξεδίνεις, ιδρώνεις, ηρεμείς, κάνεις το ντους σου και... Και τι; Πού πας; Τι κάνεις; Και κυρίως τι τρως; Έλα λίγο να μιλήσουμε για το opportunity window.

Ως 'παράθυρο της ευκαιρίας' προσδιορίζεται το διάστημα των 20 με 40 λεπτών, μετά την προπόνηση, κατά το οποίο είναι χρήσιμο να εκμεταλλευτείς τη δυνατότητα που αποκτά ο οργανισμός να αποκαταστήσει τις ισορροπίες. Δηλαδή, να καλύψει ό,τι χάθηκε, ενώ 'κοπιανόσουν'. Οι επιστήμονες εξηγούν πως κατά το έργο (την προπόνηση) 'ανοίγει' η μεμβράνη των μυικών κυττάρων, ώστε να δεχθεί τα θρεπτικά στοιχεία που απώλεσε στην προπόνηση. Σε απλά ελληνικά, αυτό που θα φας έως και 40 λεπτά, μετά την προπόνηση θα κρίνει τη γενικότερη ανταπόκριση των μυών σου (και τελικά την ανάπτυξη τους). Έρευνες έχουν δείξει οι μυς παραμένουν δεκτικοί στη λήψη πρωτεΐνης, για τουλάχιστον 24 ώρες μετά την προπόνηση. Αλλά στο σαραντάλεπτο που σου είπα, γίνεται η καλύτερη -πιο αποτελεσματική- δουλειά.

Αν λοιπόν, δεν φας κάτι καλό, είναι σαν να έκαψε τζάμπα η λάμπα. Τι προσδιορίζεται όμως, ως 'καλό', γιατί άλλα σου αρέσουν εσένα, άλλα αρέσουν σε εμένα και τα λοιπά και τα λοιπά. Εν προκειμένω, θα εστιάσεις στο αντικειμενικά καλό. Ιδανικά, μετά την προπόνηση είναι χρήσιμο να λάβεις υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη και σύνθετους υδατάνθρακες. Στα είπα πολλά; Να στα εξηγήσω.

Στην πρώτη κατηγορία είναι το κρέας (φευ), ο σολομός, τα αυγά, τα τυριά χαμηλών λιπαρών, ο τόνος, το κοτόπουλο κα. Στη δεύτερη είναι η βρώμη, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, τα δημητριακά, τα μακαρόνια ολικής άλεσης, η γλυκοπατάτα, το πλιγούρι -το έπιασες, πιστεύω το νόημα. Αντί λοιπόν, να φας ένα σουβλάκι -που τιμή και δόξα στη βασική τροφή του Έλληνα, αλλά δεν είναι για όλες τις ώρες (τα λέω για να τα ακούω)-, προτίμησε ένα σάντουϊτς από τα παραπάνω, ιδανικά με πολύσπορο ψωμί ή αραβική πίτα. Κατ' αυτόν τον τρόπο, δεν θα πάει στράφι (σε οφέλη για τον οργανισμό) η δουλειά που έκανες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK