Vegan burgers: Η νέα αδυναμία των σταρ του NBA

To μπέργκερ που έχει σχεδόν την ίδια γεύση με κρέας, αλλά δεν είναι κρέας, έρχεται για να κατακτήσει το Έβερεστ της κρεατοφαγίας.

Vegan burgers: Η νέα αδυναμία των σταρ του NBA
BEYOND MEAT

Ζωή με μικρή ή μηδαμινή κατανάλωση κρέατος; Μπορείς να το φανταστείς; Κι όμως, όχι μόνο δεν είναι ανέφικτο, αλλά είναι αρκετά πιθανό οι γεύσεις που απολάμβανες ως κρεατοφάγος, να μείνουν αναλλοίωτες. Οι σταρ του NBA έχουν ανακαλύψει ήδη μια νέα διατροφική συνήθεια, που τους επιτρέπει να απολαμβάνουν αγαπημένες λιχουδιές όπως μπέργκερ, με βάση vegan πρώτες ύλες και γεύση απόλυτα πιστή στο πρωτότυπο. Το vegan junk food είναι μια νέα πραγματικότητα, κάτι που ίσως στα 90s έμοιαζε με σύντομο ανέκδοτο. Σήμερα, όμως, είναι μια κυνική αλήθεια.

Η Beyond Meat ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2009 και από το 2013 διένειμε μαζικά τα προϊόντα της σε όλες τις πολιτείες των ΗΠΑ. Η εταιρεία που δημιούργησε ο Ίθαν Μπράουν ευαγγελιζόταν πως το μπιφτέκι από μοσχαρίσιο/βόειο κιμά και το μπιφτέκι από κοτόπουλο είναι τροφές που μπορούν να αντικατασταθούν από ένα προϊόν που έχει ακριβώς τις ίδιες γεύσεις, μια γενναία περιεκτικότητα πρωτεΐνης και ελάχιστα λιπαρά. Αυτό το νέο high tech 'κρέας' αποτελείται από φυτικές ύλες, όπως πουρές πατάτας, χυμός μύλου, λάδι καρύδας, πρωτεΐνη μπιζελιού. Ένα τεμάχιο veggie burger, σύμφωνα με την Beyond Meat, περιέχει 270 θερμίδες και μόλις 5% κορεσμένα λιπαρά.

Από το 2014, η εταιρεία που έμοιαζε τόσο εκτός εποχής όσο η Tesla του Έλον Μασκ, ξεκίνησε να κάνει αισθητή την παρουσία της, με αφετηρία έναν κόσμο, όπου οι άποικοί του είναι πραγματικοί ινφλουένσερ, χωρίς καν να το προσπαθήσουν. Η Beyond Meat βρήκε συμμάχους - επενδυτές στα πρόσωπα των Τζέι Τζέι Ρέντικ, Κάιρι Ίρβινγκ, Κρις Πολ, Βίκτορ Ολαντίπο, Χάρισον Μπαρνς, Ντεάντρε Τζόρνταν, αλλά και του παλαίμαχου αθλητή του NBA, Τζον Σάλεϊ (κάτοχος 5.000 μετοχών!).

O Ηθαν Μπράουν, CEO της Beyond Meat μαζί με τον πρώην αθλητή του NBA δίνουν το παρόν στην τελετή αρχικής δημόσιας προσφοράς της εταιρείας στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. την Πέμπτη 2 Μαίου 2019.
O Ηθαν Μπράουν, CEO της Beyond Meat μαζί με τον πρώην αθλητή του NBA δίνουν το παρόν στην τελετή αρχικής δημόσιας προσφοράς της εταιρείας στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. την Πέμπτη 2 Μαίου 2019. AP

Φυσικά, κανείς από τους παραπάνω δεν επένδυσε στη Beyond Meat με κύριο σκοπό να γίνει πλούσιος. Οι παραπάνω αθλητές είναι οι νέοι υπέρμαχοι της χορτοφαγικής διατροφής. Ο Πολ, όπως έγραψε πρόσφατα και η Νίκη Μπάκουλη, σταμάτησε να τρώει κρέας για να δώσει ένα οικολογικό μήνυμα στα παιδιά του και στη νέα γενιά. Ο Τζόρνταν εμφανίστηκε σε εκδήλωση της Beyond Meat όπου προωθούσε τύπο breakfast sandwich με λουκάνικο, επίσης φτιαγμένο από φυτικά προϊόντα. Ο Ρέντικ, έχοντας μεγαλώσει σε μια οικογένεια όπου το κρέας ήταν μια πολυτέλεια και εμφανιζόταν στο τραπέζι μια - δυο φορές τον χρόνο, απέκτησε αποστροφή σε κάθε εικόνα ζώου που ψήνεται στα κάρβουνα προς τέρψη της ανθρώπινης όρεξης.

Τεμάχια προϊόντων Beyond Burger, σε προθήκη μίνι μαρκετ στην περιοχή Ρίτσμοντ του Βανκούβερ. 27 Ιουνίου 2019.
Τεμάχια προϊόντων Beyond Burger, σε προθήκη μίνι μαρκετ στην περιοχή Ρίτσμοντ του Βανκούβερ. 27 Ιουνίου 2019. AP

Ο Μπράουν συνοψίζει την ουσία του εγχειρήματος του σε μια πρόταση: "Οι μονομάχοι έτρωγαν σιτάρι και φασόλια πριν βγουν στην αρένα. Οι παίκτες του NBA είναι οι σύγχρονοι μονομάχοι". Μέχρι στιγμής, κανείς δεν φαίνεται να διαφωνεί με τον ισχυρισμό του, καθώς η αξία της μετοχής της Beyond Meat έχει φτάσει τα 239 δολάρια, αφήνοντας από κάτω της brands παγκόσμιας εμβέλειας, όπως η Viacom, η Jet Blue και η ζυθοποιία Molson Coors.

Αυτό είναι το προϊόν  Beyond Fried Chicken της Beyond Meat, με τη συνεργασία της Kentucky Fried Chicken.
Αυτό είναι το προϊόν Beyond Fried Chicken της Beyond Meat, με τη συνεργασία της Kentucky Fried Chicken. AP

Η επέλαση του κρέατος από φυτικά προϊόντα βρίσκεται σήμερα σε πλήρη εξέλιξη. Η αλυσίδα γρήγορου φαγητού τεστάρει σε κατάστημά της το πιάτο 'Beyond Fried Chicken'  με πρώτη ύλη που παραπέμπει γευστικά σε κοτόπουλο. Το Burger King επίσης πειραματίζεται με τις τροφές της Beyond Meat, οι οποίες πωλούνται ήδη από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ, όπως η Whole Foods. Η κρεατοφαγία γίνεται -όσο παράδοξο κι αν ακούγεται- μια υπόθεση που αφορά ολοένα και λιγότερο κυνήγι ζώων. Είναι κι αυτή μια πρόοδος για τον κόσμο των ανθρώπων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ